Gå til innhold

Er jeg helt idiot?


Daiquiry

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Daiquiry skrev:

Vi er på hytten med tre barn, mannen min og jeg. Kl er 1230 og han vil ta seg en cider, spurte meg om det var greit, og jeg svarte at jeg syns det er litt vel tidlig å begynne å drikke kl 1230 mår vi har barna med oss. Da blir det smådrikking hele dagen, og det syns jeg ikke noe om. Jeg har selv tenkt å da et glass vin i kveld etter at minsten er lagt, men ikke før. Nå er mannen sur og har lagt seg på rommet. 😩

Vi si at avgjørelsen ligger litt i hvor gamle barna er og hva dere hadde planer om å gjøre. Ut på tur alle sammen, eller  barn som leker s3lvstendig i eller ved hytta.

Anonymkode: 01d73...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Hadde selv en far som var glad i øl, og har forsåvidt ikke tatt noe skade av det, men jeg likte det jo ikke. Vi barna merket veldig fort om han hadde drukket - selv om han ikke var full. Man blir litt annerledes når man drikker. EN cider/øl/ et glass vin har jo ingenting å si, men jeg synes det var rart så tidlig, og som du sier så hadde det jo fortsatt utover dagen.. Jeg regner med du kjenner mannen din, og synes ikke du var idiot som sa nei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Jeg skjønner ikke hvorfor man spør andre voksne om man får lov å ta en drink på ferie.

B: Jeg skjønner ikke hvorfor man mener man kan nekte andre voksne å ta en drink når man er på ferie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du egentlig vite om han faktisk  kommer til å fortsette små-drikkingen utover heile dagen og kvelden, bare fordi han tar en enkelt cider? 

Anonymkode: 3803c...7ea

Kanskje hun kjenner ham?

Nei, hvis barna er der burde han faen meg klare seg uten alkohol. For en jævla idiot han er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, MapleSirup skrev:

B: Jeg skjønner ikke hvorfor man mener man kan nekte andre voksne å ta en drink når man er på ferie.

Fordi man ikke bare er to, men opptil flere, og alle vil kunne påvirkes av de andres handlinger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, jabx skrev:

Fordi man ikke bare er to, men opptil flere, og alle vil kunne påvirkes av de andres handlinger?

C: Hvis en eller flere har alkoholproblemer så forstår jeg ikke hvorfor man har med alkohol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at han som en voksen mann burde få lov til å bestemme dette selv :P 

Det er da helt vanlig å ta seg et glass med noe mildt i på dagtid? Kanskje ikke det første vi gjør om dagene i Norge, men det er vel ikke uhørt av den grunn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kjenner jo mannen sin. Hvis hun sier at det blir smådrikking igjennom hele dagen, så er det jo av erfaring. Ikke bare noe hun tenker at muligens kanskje worst case scenario kunne skjedd. Å drikke hele dagen, er slik man gjør på festival uten unger. Ikke på familieferie. Da blir jo TS sittende igjen med barneansvaret mens han går rundt med øya i kryss og klager på at TS ikke er like gøyal som han.

Anonymkode: 64664...3d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om fireåringen vi har i hus når han er trøtt og grinete.

Pappa, kan jeg få en sjokolade.

Nei ikke i dag.

Jo, jeg vil ha sjokolade!

Nei, bare på lørdager vi spiser slik.

Marsjerer i protest inn på rommet sitt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må jo få kose seg, sier mange her. Hvorfor trenger kos å inkludere alkohol, særlig når man er med små barn? Hvilket signal sender man sine egne barn med en slik atferd? Hvis en voksen mann legger seg inn på et rom og furter fordi konen hans ikke vil at han skal drikke alkohol kl 12.30 så er nok alkoholen langt viktigere for ham enn det vi tror. Når TS også skriver at da ville det blitt smådrikking utover hele dagen så tror jeg på henne, så jeg anser ikke TS for å være en idiot, men derimot fornuftig.

Anonymkode: c7f3b...5a7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke har et alkoholproblem er det jo ikke noe problem? Men hvis han har en tendens til å bli synlig påvirket tidlig på dagen, skjønner jeg at du ikke synes det er så hyggelig. En med alkoholproblem hadde drukket uansett hva du hadde sagt, om det så var i skjul. 

Personlig hadde jeg blitt ganske paff hvis samboeren hadde sagt noe på om jeg spratt en cider på formiddagen under ferien. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange prosent alkohol er det egentlig i cider? Det er vel knapt noen i det hele tatt? Mindre enn øl?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner virkelig ikke hvorfor man skal være så overbeskyttende over barn.  Har man ikke et alkohol-problem, men liker å kose seg litt ekstra når man er på tur - så gjør man det med måte.   Barna tåler å se slikt.  

Blir vel ikke folk av barna når de vokser opp med slike puter under armene..?

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man selv ikke har opplevd uhyggen som kommer med alkohol som barn eller voksen har man ikke forutsetning for å sette seg inn i situajsonen ts ikke ønsker, det at noen forstår så lite i fht dette er spesielt med tanke på at dette med alkohol og barn har vært mye i fokus i flere sammenhenger det siste tiåret og vel så det. Det er kanskje ikke "en cider" som er greien, men heller det at man fint kan ha ferie uten å drikke? 

Sært at så mange mener alkohol og kos hører sammen, det blir som å si man ikke kan kose seg uten mat.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Carrot skrev:

Hvis man selv ikke har opplevd uhyggen som kommer med alkohol som barn eller voksen har man ikke forutsetning for å sette seg inn i situajsonen ts ikke ønsker, det at noen forstår så lite i fht dette er spesielt med tanke på at dette med alkohol og barn har vært mye i fokus i flere sammenhenger det siste tiåret og vel så det. Det er kanskje ikke "en cider" som er greien, men heller det at man fint kan ha ferie uten å drikke? 

Sært at så mange mener alkohol og kos hører sammen, det blir som å si man ikke kan kose seg uten mat.. 

Da skjønner jeg ikke helt hvorfor alkohol er med i handlekurven i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot og idiot Fru Blom, holdningen din er vel typisk norsk, og rimelig anstrengt. Høres veldig utrivelig ut å ha det sånn!

Mannen min hadde ikke spurt meg om det var greit om han tok en øl eller en cider. Han er da et voksent menneske og trenger ikke spørre om lov. Eneste grunn til å ta opp temaet er i forhold til bilkjøring, om jeg har drukket noe alkoholholdig selv eller kan ta meg av kjøringa hvis det er behov for bil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ligger seg på rommet sitt of furter fordi noen sier at det er tidlig å drikke klokken 12.30 når man er på hyttetur med BARN, så virker det som en person som burde vente til kvelden. Vet du hva, det er da ingenting å bli sur for! Det er ikke at man ikke unner en en cider, men det faktum at man ikke begynner å drikke klokken 12.30 når man er med barn. 

Hva trenger han alkohol så tidlig for? Ta et glass vann. 

Anonymkode: e24ee...2bc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...