Gå til innhold

Treningstips for vektnedgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 100kg og 175 cm, jeg skulle gjerne blitt kvitt noen av de ekstra kiloene! Har lagt om kostholdet og vet at dette er det viktigste, men hvilke treningsformer er mest "hjelpsomme" for vektnedgang? 

Anonymkode: 1f09f...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren først og fremst for å bli sunn og sterk, ikke for å bli tynnere :) Jeg ville fortsatt å fokusert på maten når det gjelder vektnedgangen, men det gjør du sikkert og.

Kondisjonstrening med intervaller sies å være noe av det mest effektive såvidt jeg vet. Google og les deg opp, eller ta en time med en personlig trener og få hjelp til å sette opp en intervall som er konstruktiv for kondisnivået du er på nå. Pass på å ikke sett ut på en kjempelang joggetur eller sykkeltur hvis du ikke er vant til det, da er det lett å gå på en smell og miste motivasjonen fordi du blir altfor sliten.

Nå vet ikke jeg om du har trent før, men husk at når du trener mer, så må du også spise mer - bare de riktige tingene. Ellers går kroppen i "nødmodus" og sparer på fettet så godt den kan. Men totalen av matinntaket må fortsatt være færre kalorier enn du forbrenner hvis du vil gå ned mer i vekt. Litt rotete forklart, men håper du skjønner.

Lykke til :)

Anonymkode: 4d979...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Knebøy med en manual (goblet squat). Knebøy er kroppens mest basic bevegelse. Du aktivere lår, mage og armer, da lårene kjører vekten opp. Mage, armer og egentlig hele overkroppen stabiliserer vekten. Du kan også kjøpe en kettlebell og utføre en del øvelser med den. Variasjon er ekstremt viktig, da musklene responderer godt på det.

 

En annen ting du bør passe på er kaloriinntaket og unngå overdrivelser. Noen kutter så mye i antallet karbohydrater at de får i seg for mye proteiner og fett. For mye fett er ikke bra for blodomløpet. For mye proteiner kan skade indre organer. Ha et naturlig kosthold der du reduserer noe på karbohydrater og øker proteininntaket noe.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest effektive treningen er den som blir gjennomført og vedlikehold. Man må ikke nødvendigvis drive med intervalltrening på mølla dersom man hater å løpe. Test ut ulike treningsformer, kanskje er det klatring, linedance eller squash som blir din favoritt? Når man har funnet en trening man liker, er det mye lettere å opprettholde den gode vanen over tid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...