Gå til innhold

Jeg klipte hunden min i musa...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg klart å gjort det jeg alltid har fryktet! Jeg klipte hunden min i musa når jeg skulle klippe rundt :-( Hun var så veldig urolig og plutselig hylte hun.. Heldigvis klipper jeg forsiktig i det området, men jeg kan se at jeg klippet et hakk og hun blør litt... Hva skal jeg gjøre? Jeg har holdt en kald klut inntil, men hun er så utålmodig og vil helst leke så det går ikke mer. Er det krise? Vil det gro? :-( 

En gang ble hun bitt i musa og da fikk hun et større hakk, men det sydde de. Dette er bare lite... 

Anonymkode: b1d21...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som du ville ha gjort om det var deg selv. Rens og følg med om det er et lite sår. Veterinær/lege om det er større.

Jeg tror forresten ikke tisper trenger å være glattbarbert for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre? Jeg har holdt en kald klut inntil, men hun er så utålmodig og vil helst leke så det går ikke mer. Er det krise? Vil det gro? :-( 

En gang ble hun bitt i musa og da fikk hun et større hakk, men det sydde de. Dette er bare lite... 

Anonymkode: b1d21...1dc

Hvis hunden er utålmodig etter å leke, er det neppe noe problem. Du sier det er lite - da gror det sikkert av seg selv innen kort tid. Så lenge hunden oppfører seg som normalt, tror jeg du kan ta det helt med ro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maximillian Cohen skrev:

Gjør som du ville ha gjort om det var deg selv. Rens og følg med om det er et lite sår. Veterinær/lege om det er større.

Jeg tror forresten ikke tisper trenger å være glattbarbert for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Jeg må klippe henne bak for hun får så lett urinveisinfeksjon om hårene bak er våte og lange. Så når jeg klipper de kort så slipper hun det. Ikke snakk om å være glattbarbert her... 

TS

Anonymkode: b1d21...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I musa? Har hunden din en mus, lekemus? Eller har du klippet hunden i kjønnsorganet? 

Jada jada, pirk pirk. Men det er noe rart å kalle dyrs kjønnsorgan for mus og tilsvarende. 

 

Pass på såret, hold det rent. Dersom det er tegn til infeksjon tar du kontakt med dyrlegen. 

Anonymkode: 5b2bd...10a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig spesielt å kalle hunden din sitt kjønnsorgan for "musa". 

Anonymkode: 6ced1...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke verdens undergang, bare å holde et øye med det og rense et par ganger for dag. Om det blir betent merker du det fort.

Heeelt OT, men hva kaller dere "kjønnsorganet" til bikkjene da? :tongue: Her går det ikke i medisinske termer altså,

Endret av Skywise
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo minst like rart å kalle menneskers underliv for "mus"... Vi anser jo ikke oss selv som dyr engang så hvorfor skal vi ha et minidyr der nede? 

Anonymkode: da800...2b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kaller hundens kjønnsorgan for "fetta", jeg kaller det for "hundens kjønnsorgan"

Anonymkode: b1d21...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

vi fikk høre at vi ikke skulle klippe dersom vi ville unngå uvi... at det skulle være en viss lengde på hårene eller så fikk hun infeksjon?

 

Anonymkode: 835c8...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får du gjøre som frisører gjør; ta hårene du skal klippe mellom pekefinger og langfinger, og så klippe utenfor fingrene. Da er det mindre risiko for å klippe i kjønnsleppene til tispen. Det er naturlig nok smertefullt, tenk deg selv. Og om hårene er en cm, så går nok det helt greit i fht uvi. Minst like viktig kan være å rengjøre litt hver dag med våtservietter eller evt dusj.

Anonymkode: 9884c...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...