Gå til innhold

Er damer det svake kjønn?


Brofessor

Anbefalte innlegg

1 time siden, Guffen skrev:

 

 

Jeg løftet jævelskapet lett fra meg. Jeg tar 200 kg i benpress, 130kg i benkpress, 150kg i triceps press. men de 5 damene slet. 

 

 

Hvor mye du henger på vektstanga når du er i treningsstudioet ditt har ingen betydning når du får skiveutglidning av ureglementert pianoløfting i arbeidstiden...

Ingen sjef ber fem damer på et kontor om å bære et piano fram fra et lager. Fem damer går heller ikke ivei og henter én person ekstra for å være behjelpelig med å bære rundt på et piano de ikke klarte å flytte på ved egen hjelp...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar denne som anonym.

Siden du spør om kvinner er det svake kjønn, så ja - på mange måter er vi nok det. Allikevel vil jeg si at kvinner ofte viser seg og være det sterkeste kjønn. Du måler menneskets styrke ut i fra hvor mange kg de kan løfte, men ikke hvor mye de utsetter seg for hver eneste dag? Jeg syns nå du skal ta det med i din beregning når du skal finne ut av hvor sterk en kvinne er.

Hvor lenge tror du virkelig du hadde holdt ut hvis du lå i en seng og skulle føde? Eller mestre O'store tampong ca 21+ ganger i måneden? Eller, hvor lenge hadde du holdt ut i kvinners roller for ikke mindre enn 100 år siden? Ville du vært en av de som kjempet for de rettigheter vi har i dag?

Jeg syns du skal tenke deg litt om når det gjelder kvinners historie, og hvordan du ikke bør gjenta den i ditt eget sinn. Menn er ofte den sterkeste fysisk, men gudene vet hva kvinner har holdt ut med i århundrer hva psyken gjelder.

Så istedetfor å fremstå så hinsides ignorant, ville jeg anbefale deg og tenke litt på det neste gang en av de "svake" damene kommer for å spørre om din hjelp. Det du kanskje ikke vet, er at det er mulig nettopp denne kvinnen vegret seg for å spørre i frykt for at du skal tenke at kvinner er det svakeste kjønn.

Anonymkode: bd4fd...6ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym.

Siden du spør om kvinner er det svake kjønn, så ja - på mange måter er vi nok det. Allikevel vil jeg si at kvinner ofte viser seg og være det sterkeste kjønn. Du måler menneskets styrke ut i fra hvor mange kg de kan løfte, men ikke hvor mye de utsetter seg for hver eneste dag? Jeg syns nå du skal ta det med i din beregning når du skal finne ut av hvor sterk en kvinne er.

Hvor lenge tror du virkelig du hadde holdt ut hvis du lå i en seng og skulle føde? Eller mestre O'store tampong ca 21+ ganger i måneden? Eller, hvor lenge hadde du holdt ut i kvinners roller for ikke mindre enn 100 år siden? Ville du vært en av de som kjempet for de rettigheter vi har i dag?

Jeg syns du skal tenke deg litt om når det gjelder kvinners historie, og hvordan du ikke bør gjenta den i ditt eget sinn. Menn er ofte den sterkeste fysisk, men gudene vet hva kvinner har holdt ut med i århundrer hva psyken gjelder.

Så istedetfor å fremstå så hinsides ignorant, ville jeg anbefale deg og tenke litt på det neste gang en av de "svake" damene kommer for å spørre om din hjelp. Det du kanskje ikke vet, er at det er mulig nettopp denne kvinnen vegret seg for å spørre i frykt for at du skal tenke at kvinner er det svakeste kjønn.

Anonymkode: bd4fd...6ba

Hvorfor skal det mases om fødsler og smerte hele tiden?

Det tar ikke mange tiiimer i fødselsrier å flytte et musikkinstrument, så den sammenligningen har ingen mening.

 

Nei, kvinner er ikke "det svake kjønn" fordi man snakket ikke om fysisk styrke da man kom med den klisjeen der. Det sa man fordi edle overklassemenn ville føle seg maskuline og sterke når de skulle passe på og beskytte små, skjøre kvinnfolk fra overklassen som bedrev tiden sin med roseklipping i hagen, brodering, spinettspilling og innlæring av gloser på fransk eller gresk språk...

De edle mannfolka skulle tre støttende til når damene ble "hysteriske" og "emosjonelle" og besvimte pga trange korsetter, så de falt ut av sidesalen på de dresserte, blankstriglede hestene sine og fikk skrukker i kjolen...

Samtidig vet man at kvinnene fra de "lavere klassene" fint greide å bære tunge vannbøtter, skrubbe og skylle opp digre klesvasker med et hjemmekokt såpestykke, et vaskebrett og en iskald elv til hjelp. Samtidig som de så formanende på mannfolka i familien og fikk snøring på husholdet sitt. Mens de gjerne hadde 13 unger på slep og en til i magen...

 

Det svake kjønn meg i øret.

Nei, det fins ikke noe "svakt", fragilt kjønn omgitt av tilsløret, erotisk mystikk.

Kjønnsroller, derimot. De finnes.

 

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var en klein og meningsløs tråd... 

Anonymkode: 4f9ed...b91

Yup.

Jeg synes jeg hører lerkefuglkvitring fra Ibsens samlede verker komme fra et eller annet ubestemmelig sted, rett i nærheten...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tøytigern skrev:

 

Dobbeltpost

 

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk er de selvsagt det svake kjønn, psykisk vil jeg si de kanskje stiller sterkere. Alle vet jo at kvinner klarer seg bedre mentalt etter et brudd feks eller det å bo alene. De lever også lengst i gjennomsnitt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, MinnisMus skrev:

Synes det var litt guffent av de damene å la deg bære halve pianoet TS.

Du snakker av personlig erfaring eller?

Men, nei det stemmer ikke og er en myte:

http://news.psu.edu/story/141291/2008/11/10/research/probing-question-do-women-have-higher-pain-threshold-men

Kvinner er ikke like robuste som menn, så det hadde gitt svært liten mening i en evolusjonær sammenheng at de faktisk skulle hatt høyere smerteterskel.

 

Dette stemmer.

Det er en myte at kvinner har høyre toleranse for smerte enn menn. En myte som rett og slett ikke stemmer.

Ifølge de fleste undersøkelser tåler menn mer enn kvinner. Og det er som du sier pga evolusjonær sammenheng ettersom det er vi menn som skaffet mat på bordet ved å drepe/sloss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym.

Siden du spør om kvinner er det svake kjønn, så ja - på mange måter er vi nok det. Allikevel vil jeg si at kvinner ofte viser seg og være det sterkeste kjønn. Du måler menneskets styrke ut i fra hvor mange kg de kan løfte, men ikke hvor mye de utsetter seg for hver eneste dag? Jeg syns nå du skal ta det med i din beregning når du skal finne ut av hvor sterk en kvinne er.

Hvor lenge tror du virkelig du hadde holdt ut hvis du lå i en seng og skulle føde? Eller mestre O'store tampong ca 21+ ganger i måneden? Eller, hvor lenge hadde du holdt ut i kvinners roller for ikke mindre enn 100 år siden? Ville du vært en av de som kjempet for de rettigheter vi har i dag?

Jeg syns du skal tenke deg litt om når det gjelder kvinners historie, og hvordan du ikke bør gjenta den i ditt eget sinn. Menn er ofte den sterkeste fysisk, men gudene vet hva kvinner har holdt ut med i århundrer hva psyken gjelder.

Så istedetfor å fremstå så hinsides ignorant, ville jeg anbefale deg og tenke litt på det neste gang en av de "svake" damene kommer for å spørre om din hjelp. Det du kanskje ikke vet, er at det er mulig nettopp denne kvinnen vegret seg for å spørre i frykt for at du skal tenke at kvinner er det svakeste kjønn.

Anonymkode: bd4fd...6ba

I en diskusjon om historie så er jeg redd for at du har tapt før debatten engang har begynt. Eller nei jeg er ikke redd for det, jeg konstaterer bare kald hard logikk og fakta. 

Hva angår fødsel så viser forskning til at menn tåler mer smerte enn kvinner. Ergo : Vi menn ville taklet en fødsel bedre enn kvinner.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, WubWub skrev:

Er tilbake. Hyll, hyll.

Åssen var oppholdet på psykiatrisk? Koste du deg?

Anonymkode: d6d4c...e0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åssen var oppholdet på psykiatrisk? Koste du deg?

Anonymkode: d6d4c...e0f

Jeg har ikke vært på psykiatrisk. Det finnes ingen behandling eller kur for det jeg "lider" av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åssen var oppholdet på psykiatrisk? Koste du deg?

Anonymkode: d6d4c...e0f

lol

Anonymkode: 4c576...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Den 12.2.2016 at 1.23, Guffen skrev:

Jeg jobber på et kontor, kontoret innebærer svært lite fysisk aktivitet. Til tross for dette, så er det allikevel mange tunge løft som skal til i løpet av en arbeidsdag (damer fra lageret kommer til meg når de har tunge løft på 30-50kg). Egentlig så er det mannfolka på lageret som skal ta de tunge løftene, men det er ikke alltid de er tilgjengelig. For de er ofte ute på oppdrag. 

Ta f.eks en hendelse forrige uke. En kunde kjøpte et piano. Et jævlig svært piano. Og alle gutta fra lageret var allerede ute på oppdrag. Ei dame kom så inn på mitt kontor å spurte om hjelp når det kom til bæring. Jeg sa selvfølgelig : Null stress.

Dette pianoet veide 400kg. Og de som skulle bære dette jævelskapet var meg og 5 damer. 5 damer som alle som en var mye større enn meg fysisk.

Men hva skjedde? Alle 5 damene samlet seg på den ene siden, mens jeg var alene på fronten. Så da løftet vi ivei, jeg alene på fronten mens 5 damer løftet baksiden. Med andre ord, jeg løftet 200kg alene mens de resterende 200kg ble fordelt på 5 damer.

Jeg løftet jævelskapet lett fra meg. Jeg tar 200 kg i benpress, 130kg i benkpress, 150kg i triceps press. men de 5 damene slet. 

Så det jeg lurer på er . Jeg er kjempe tynn, tror damer som er større enn meg at de er sterkere enn meg, tror damer at de kan jule meg opp?  

 

Hva har du en slik jobb?? Jeg trodde du var en av norges eksperter i historie?, hadde ikke sett for meg at du hadde en slik jobb.

Anonymkode: f4683...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du en slik jobb?? Jeg trodde du var en av norges eksperter i historie?, hadde ikke sett for meg at du hadde en slik jobb.

Anonymkode: f4683...6dd

 

Jo det er jeg, det er få om noen i Norge som vet så mye som meg om historie. Men jeg må fremdeles hente esker på 20-60kg med bøker hver morgen, jeg tar selvfølgelig dette med strak arm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Guffen skrev:

 

Jo det er jeg, det er få om noen i Norge som vet så mye som meg om historie. Men jeg må fremdeles hente esker på 20-60kg med bøker hver morgen, jeg tar selvfølgelig dette med strak arm. 

Hm, trist at du ikke får brukt kunnskapen din i jobben da, men må gjøre slike ting.

Anonymkode: f4683...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hm, trist at du ikke får brukt kunnskapen din i jobben da, men må gjøre slike ting.

Anonymkode: f4683...6dd

jeg får jo det. jeg er spesialisert i gotisk skrift og antikke bøker fra 1700-1900 tallet. men jeg må fremdeles hente disse bøkene fra lageret. de andre jeg sitter på kontor med evner ikke det for de er enten dårlig i ryggen eller en eller annen unnskyldning.

så da blir det mye bæring på meg. heldigvis er jeg sterk som en okse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Guffen skrev:

jeg får jo det. jeg er spesialisert i gotisk skrift og antikke bøker fra 1700-1900 tallet. men jeg må fremdeles hente disse bøkene fra lageret. de andre jeg sitter på kontor med evner ikke det for de er enten dårlig i ryggen eller en eller annen unnskyldning.

så da blir det mye bæring på meg. heldigvis er jeg sterk som en okse. 

Men det er også et lager hvor det selges ting, som f. eks. et piano? Hva slags type kontor jobber du på?

Anonymkode: f4683...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...