Gå til innhold

hoster så jeg spyr "vann"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ofte med en unormal ille tørrhoste når jeg blir syk, nå har jeg hosta slik i ca 4 uker, og virker ikke å bli noe bedre. Det rare er at jeg ikke er forkjølet ellet noe slik. I hvertfall ikke noe veldig. Alle reagerer og ber meg stikke til legen. Noe jeg skal til uka. Den siste uken har det vært av og på med noe slimhoste. Men mest tørrhoste. Det er så ille noen ganger at jeg brekker meg noe voldsomt. Hører den spylyden, meb det kommer ikke noe spy. Men noen ganger så kommer det væske opp. Den er smakløs. Nesten så en skulle tru det kom vann fra lungene. Det er ikke slim. Samme konsistens og smak som spytt. Jeg har aldri opplevd dette Før. Noen som har oplevd å spydd opp væske før (det er heller ikke galle. Og jeg spiser mat og drikker, så magesekken er ikke tom) som kan fortelle hva som var årsaken hos deg? Vet ingen kan svare meg på hva som er galt med meg. Men vil høre deres erfaringer.   

Anonymkode: a1369...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også slik hoste når jeg er forkjølet, har bronkitt osv. Det er helt forferdelig vondt og flaut når hele nabolaget hører meg. 

Jeg har spurt legen om det tidligere og mente hun sa det bare var spytt. Du aktiverer brekkerefleksen men du hoster opp spyttet som ligger bakerst i halsen. 

Men uansett, hvilken type hoste du har er det bare legen som vett. De tar nok noen tester og ser om du har bronkitt og forhåpentligvis så får du hostesaft uansett. 

Mitt tips til deg i mellomtiden; sov med hevet overkropp, så høyt som mulig. Ha en flaske vann ved siden av deg så du kan drikke underveis. Sug på mest mulig drops og spis saftis så du smører og lindrer halsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte vært til legen, men aldri fått noe diagnose på hosten. Bare en gang når jeg hadde lungebetennelse. Hostesaft (cosylan) har ingen virkning, drops har ingen virkning, vann eller annen drikke hjelper ikke for å dempe hosten. Finner liksom ikke noe som hjelper. Og sover alltid med hode hevet (de fleste mener de ville fått nakkesmerter av det. Men kan prøve å heve litt til. Takk for tips og råd ☺

TS

Anonymkode: a1369...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...