Gå til innhold

Startlån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man søke startlån i andre kommuner når man allerede har fått innvilget startlån i èn kommune? Altså man kan selvsagt ikke benytte seg av flere startlån, men kan man ha det første vedtaket "på vent" for å se om man kan få startlån i andre kommuner før man kjøper noe?

Anonymkode: 66aaa...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede fått innvilget startlån i en kommune (en god stund siden). Kan jeg likevel søke startlån i andre kommuner, og benytte meg av det som føles best? 

Anonymkode: 66aaa...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan søke i så mange kommuner du vil, det kan uansett kun brukes i kommunen det er tildelt for, ikke i nabokommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at vi kunne kun søke i den kommunen vi var bosatt, dette var i Telemark; vi bodde i Skien, men var i Porsgrunn for å høre om vi kunne søke der siden vi heller ville bo i Porsgrunn. Fikk beskjed om at da måtte vi isåfall flytte til Porsgrunn først, for de ga ikke ut startlån til folk som ikke allerede bodde i kommunen.

Anonymkode: 2ebb2...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tvist skrev:

Ja, du kan søke i så mange kommuner du vil, det kan uansett kun brukes i kommunen det er tildelt for, ikke i nabokommunen.

Så jeg kan søke selv om jeg i forkant har fått tildelt startlån/tilskudd i en annen kommune? Jeg forstår at jeg kan søke i flere kommuner, men ble usikker på om jeg kan søke når jeg allerede har fått et tilsagn.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk beskjed om at vi kunne kun søke i den kommunen vi var bosatt, dette var i Telemark; vi bodde i Skien, men var i Porsgrunn for å høre om vi kunne søke der siden vi heller ville bo i Porsgrunn. Fikk beskjed om at da måtte vi isåfall flytte til Porsgrunn først, for de ga ikke ut startlån til folk som ikke allerede bodde i kommunen.

Anonymkode: 2ebb2...416

Noen kommuner er strenge på det, mens hos andre er det ikke et krav at man må bo der fra før.

Anonymkode: 66aaa...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...