Gå til innhold

Romeriksbunad, noen spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg syns det er så vanskelig å finne informasjon om romeriksbunaden på nett, så kanskje noen kan hjelpe meg her. Har sendt diverse mail til bunadforetninger, men de er litt trege til å svare :) Jeg lurer på bunaden L55. Ser det står at at den finnes i flere fargekombinasjoner. Er det livet eller stakken de mener da? For kommer livet kun i den gullfargede og grønnfargede brokadestoffet? Og vil det bli fint å kombinere grønt brokadeliv med flaskegrønn stakk? Ser bare noen få bilder med blå stakk til, og det er ikke helt favoritten min.

Og på brokadelivet, det mønsteret som er i den er det slik stoffet er, eller er det broderi? :) 

Anonymkode: d71f3...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brokade-/eller damaskstoffet er ikke brodert. Stoffet er vevd på en slik måte at det blir mønster i det. Ikke pga ulike farger, men pga strukturen som lages i vevingen.

Fargekombinasjonene er at man kan velge om stakken skal være rød eller blågrønn, og livet kan være enten gult eller grønt. Det gule livet har jeg sett kombinert både med den blågrønne og den røde stakken. Det grønne livet har jeg kun sett sammen med den blågrønne stakken, men det kan godt hende det er lov å ha grønt liv og rød stakk også. Fargekombinasjonene blir dermed
1. Gult liv + rød stakk
2. Gult liv + blågrønn stakk
3. Grønt liv + blågrønn stakk
(4. Grønt liv + rød stakk???)

Personlig synes jeg nr 3 er finest av disse. 

Anonymkode: 0f999...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...