Gå til innhold

HVA HAR SKJEDD MED FREIA PÅSKEGG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjukkaser som er hekta på sjokolade ass. :)

Anonymkode: 04e92...120

Man trenger ikke være feit for å være glad i sjokolade. Bare å begrense seg litt, så går det så bra så. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår virkelig ikke hva dere snakker om altså :P har sikkert kjøpt sånn 10-11 pakker allerede, og alle har smakt som de skal :P er det bare jeg som har vært veldig heldig da? :P

 

(Og nei, jeg er ikke feit). 

Anonymkode: 07bd5...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 17.18, Fredsmegleren skrev:

Trodde de vanlige lilla kartongene var med palmeolje, og de nye blå posene var uten. Mulig jeg tar feil. 

Det mener jeg stemmer. Det er vel også to forskjellige leverandører. Nidar har vel posene og Freia kartongene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hva dere snakker om altså :P har sikkert kjøpt sånn 10-11 pakker allerede, og alle har smakt som de skal :P er det bare jeg som har vært veldig heldig da? :P

 

(Og nei, jeg er ikke feit). 

Anonymkode: 07bd5...92a

Det er jo prisen av flere flasker god vin jo. Sykt dyrt. 

Anonymkode: dfbd1...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo prisen av flere flasker god vin jo. Sykt dyrt. 

Anonymkode: dfbd1...d65

Sikkert :) men nå liker ikke jeg vin, så mens vindrikkerne koser seg med det så må vel jeg få lov å kose meg med påskeeggene? ;)

 

Anonymkode: 07bd5...92a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser en lang marsj i den palmeoljen. Jeg vil at påskeeggene skal smake slik de alltid har gjort

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte to pakker for et par uker siden på min lokale matbutikk, mest fordi de kostet 19,- stykket! De smakte som de alltid har gjort.

Anonymkode: ad3a1...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte to pakker for et par uker siden på min lokale matbutikk, mest fordi de kostet 19,- stykket! De smakte som de alltid har gjort.

Anonymkode: ad3a1...167

De var nok fjorårets :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe en pakke i dag. Merket ikke forskjell på smaken, men konsistensen var litt "hardere" på en måte. Den var ikke så kremete som i fjor. Det savna jeg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. februar 2016 at 13.49, Anoia skrev:

De var nok fjorårets :)

Ja, tenkte det først. Best før-datoen var høsten 2016, er det så lang holdbarhet på disse?

Anonymkode: ad3a1...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenkte det først. Best før-datoen var høsten 2016, er det så lang holdbarhet på disse?

Anonymkode: ad3a1...167

Er ikke så lang holdbarhet at de kan være fra i fjor. De er nok årets. Jeg smakte heller ingen forskjell. Litt annen konsistens på kremen, men ikke til det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det eneste som frister med de er fyllet, sjokoladen smaker billig og kunstig. I tillegg blir jeg provosert over prisen, det er den største grunnen til at jeg holder meg unna de i år. De må jo øke med flere kroner hvert år og får sikkert profitt så det synger. Hvis jeg kjøper de og de smaker pyton, så kommer jeg til å sende inn en klage. De endret jo på freia sin melkesjokolade noen år tilbake, og da fikk de så mye tyn at de gikk tilbake til den gamle oppskriften. Så det er da håp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. februar 2016 at 9.26, AnonymBruker skrev:

Svar fra Freia!

Det har blitt gjennomført en forbedring av fyllet i Freia Påskeegg. Smaken vil oppleves mer kremete, og konsistensen er blitt mykere og mer luftig enn tidligere, og den smelter lettere i munnen.
Hvis noen har fått et produkt som ikke samsvarer til forventningene eller mistenker at det er noe feil med produktet, anbefaler vi at du du eller dere fyller ut skjemaet i linken under Uttrykksikonet smile
Hilsen Freia
https://contactus.mdlzapps.com/form?siteId=6oyH/t29EQgVQQ6KPOLGAQ%3D%3D

Anonymkode: 767ea...82a

Nå har jeg endelig fått smakt eggene. Ikke enig i at den er mer kremete, heller mer kornete. Den er kanskje luftigere, da jeg fikk en følelse av at det var mindre krem i egget enn tidligere.

Synes fortsatt de var gode da :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
Den 12.2.2016 at 17.57, AnonymBruker skrev:

Jeg håper de beholder palmeoljen i freia påskeegg. 
I noen produkter kan man faktisk erstatte det uten å miste smak og konsistens. Men Freia påskeegg er avhengig av palmeoljen for å være slik som de er nå. Det er forskjell på å gå fra 0 av 100 til 1 av 100 produkter med palmeolje. Alt med måte! Der det kan erstattes uten å ødelegge produktet helt bør erstattes. Men Freia påskeegg er ikke noe vi spiser vær Lørdag hele året rundt. Freia Påskeegg er et sesong-basert produkt. 
Hadde det vært snakk om hverdagslig sjokolade, eller la oss si Fredags' tacoen inneholdt palmeolje, DA burde man faktisk erstatte det med noe annet. 

Så jeg mener de gjør rett i å beholde palmeoljen i dette produktet. 

Ang tråden. 
Jeg har opplevd rar smak og konsistens ett par ganger. Det kan være oppbevaring i butikken som gjør det. I fabrikkene så lager de det flere måneder i forveien fordi det skal oppbevares en viss tid. Slik gjør de det hos Nidar ihvertfall. 
Jeg kjøper aldri freia påskeegg fra kiosk eller visse butikker pga temperaturen inne i butikkene. 
Det er mange kiosker jeg aldri kjøper sjokolade hos på grunn av oppbevaring og temperatur i butikkene. 

Anonymkode: b47bf...072

Jeg burde vel ikke bli det, men hvor ego mennesker kan være gjør meg fortsatt overrasket. Meg, meg, meg! Samme hvilke konsekvenser det er, bare jeg får ha godteriet mitt i fred.. Ufattelig!

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen da, disse eggene er jo årets høydepunkt. Ser flere skriver det samme på Freia sin FB side. Jeg som hadde gledet meg sånn! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Freia kommenterte på en post på FB: 

 

Hei xxxx! Det har blitt gjennomført en forbedring av fyllet i Freia Påskeegg. Smaken vil oppleves mer kremete, og konsistensen er blitt mykere og mer luftig enn tidligere, og den smelter lettere i munnen. Den skal vel og merke ikke vær tørr eller melete.

Hvis du mistenker at det er noe feil med produktet, hadde det hjulpet oss veldig om du kunne fylle ut skjemaet i linken under, slik at vi får den informasjonen vi trenger for å kunne følge opp både deg og produksjonen ordentlig.

Ønsker deg en fin dag videre og takk for tilbakemeldingen smile emoticon Hilsen Freia
http://bit.ly/1hbugi7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de smakte like godt i år som de har gjort de tidligere årene ;)

Anonymkode: 7a5df...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren ta dere...

Nå blir jeg nødt til å gå i kiosken.. Denne overskriften har pirret smakssansene mine i dagevis ;)  Tilbakemelding kommer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...