Gå til innhold

Hvorfor har ikke folk flest søppelbøtte på badet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart så forskjellig man er..

Jeg vasker hendene på kjøkkenet minst 3 x pr dag og fyller den lille søplebøtta på badet 1-2 dager p.u og jeg har ikke mensen engang.

Men det er jo stadig emballasje som feks den tomme dorullen og våtservietter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Smookiekins skrev:

Jeg har det ikke fordi jeg rett og slett ikke har bruk for det. Doruller kastes i pappen og q-tips ++ i vanlig søppel. Mensen slipper jeg enn så lenge pga prevensjon.

hvilken prevensjon bruker du? Jeg begynner å blø/spotte selvom jeg tar p-piller

Anonymkode: fd574...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig merkelig når folk ikke har søppelbøtte på badet. Om de så ikke trenger det selv, hva med å tenke på gjestene sine. Selv om noen ikke har behov for å kaste ting på badet, så er det ofte gjester har det behovet. Selv kan jeg ikke skjønne at folk ikke trenger det heller, hva med Q-tips, bomullspads osv. Det verste er jo for gjester som trenger å kaste tamponger og bind. Det er ikke alle som er såpass åpne at de tør og gå f.eks på kjøkken for å kaste bind åpenlyst når de er borte på besøk.

 

Anonymkode: c18db...574

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvilken prevensjon bruker du? Jeg begynner å blø/spotte selvom jeg tar p-piller

Anonymkode: fd574...80c

Hormonspiral (mirena). Brukte cerazette før dette og mistet mensen på de og.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som har besøk så ofte. Jeg bor smått og et stykke unna venner og kjente. Ikke praktisk at vi møtes hos meg. I tillegg er jeg glad i å være alene, så dermed er det stort sett bare meg.

Og jeg bruker ikke så mye våtservietter og bommullspads. Stort sett bare ting jeg skyller av. Qtips klarer jeg å være ut på kjøkkenet. Det samme med tomme doruller og sånt. Tar gjerne en runde på badet hver gang jeg tar ut søpla på kjøkkenet og henter med meg ting som f.eks blir liggende på vasken eller tomme doruller som ikke fant veien inn på kjøkkenet. Det er veldig sjelden "grisete" søppel jeg ender opp med der. En og annen tom dorull, emballasje eller tomme krykker og flasker.

Problemfritt for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til søppelbøtte hjemmefra og har hatt det selv når jeg har bodd i leilighet tidligere.. Men nå bor jeg på en liten hybel aleine og har svært sjeldent besøk. Kommer til å skaffe dette igjen når jeg flytter til noe større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er veldig merkelig når folk ikke har søppelbøtte på badet. Om de så ikke trenger det selv, hva med å tenke på gjestene sine. Selv om noen ikke har behov for å kaste ting på badet, så er det ofte gjester har det behovet. Selv kan jeg ikke skjønne at folk ikke trenger det heller, hva med Q-tips, bomullspads osv. Det verste er jo for gjester som trenger å kaste tamponger og bind. Det er ikke alle som er såpass åpne at de tør og gå f.eks på kjøkken for å kaste bind åpenlyst når de er borte på besøk.

 

Anonymkode: c18db...574

Q tips bør man ikke bruke. Bomullspads går i toalettet, og det er ikke vanskelig å få søpla i søpleposen med en gang. Selv stebarna klarer det. 

Og du over her, tomme dorullhylser skal ikke i papirgjenvinningen, den er full av lim og ødelgger alt som kommer i samme lass inn på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: e53a3...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten søppelbøtte på badet, men ikke på do (to forskjellige rom hos meg). Den på badet er som regel bare halvfull etter et par måneder, for tomme flasker skal jo i plastavfall, glasskrukker skal i glass og metall, osv., så det er for det meste småting som tanntråd, bomullspads og Q-tips som ender opp i den. Et og annet gammelt sminkeprodukt, tannbørster, og barberhøvler havner også i søppelbøtta, men det er såpass sjeldent at det ikke akkurat fyller opp.

Jeg ønsker at ting som lukter kastes i den søpla vi går ut med oftest, altså restavfall. Kan godt forstå at noen synes det kan være flaut, men om det er så vanskelig å kaste et brukt, pent innpakket bind (eller tampong)  i kjøkkendunken, får man heller ha med pose så man kan ta med hjem og kaste der. Ville ikke satt pris på om noen kjøpte en søppelbøtte til meg. "Vær så god! Her har du enda litt mer ryddejobb! :) ", liksom. Jeg respekterer at andre kanskje ikke vil ha bind i kjøkkenavfallet sitt, og da kan andre respektere at jeg ikke vil ha søppelbøtte på do. Å kaste bind eller tamponger i do - på trass - er helt hårreisende idiotisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Q tips bør man ikke bruke. Bomullspads går i toalettet, og det er ikke vanskelig å få søpla i søpleposen med en gang. Selv stebarna klarer det. 

Og du over her, tomme dorullhylser skal ikke i papirgjenvinningen, den er full av lim og ødelgger alt som kommer i samme lass inn på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: e53a3...e57

Fra sortere.no :

 

Sitat

 

"Dorullkjerner" sorteres som Papp, papir og kartong

OBS: Papp, papir og kartong bør brettes sammen slik at det tar minst mulig plass i beholderen.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av tingene jeg har spurt mamma om hvorfor vi ikke har. Jeg syns det er ubehagelig å drasse med bind og tamponger gjennom stua for å kaste det i søpla på kjøkkenet, spesielt når vi har besøk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Random tråd, men. Flertallet av de jeg er på besøk hos, har ikke søppelbøtte på badet. Det gjelder venninner, kompiser, vors, hjemmefester.. Dette er noe jeg stusser veldig over. Min søppelbøtte på badet tømmes 1-2 ganger i uka fordi det blir brukt mye, mens de fleste jeg spør sier at de ikke har bruk for det. Hvorfor er det sånn? :ler: Tenker ikke folk på at gjestene deres kanskje har ting de skulle kastet på badet?

Anonymkode: a91a5...7bb

Hæ? alle jeg kjenner har søppelbøtte på badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Whoops skrev:

Ikke alle som har besøk så ofte. Jeg bor smått og et stykke unna venner og kjente. Ikke praktisk at vi møtes hos meg. I tillegg er jeg glad i å være alene, så dermed er det stort sett bare meg.

Og jeg bruker ikke så mye våtservietter og bommullspads. Stort sett bare ting jeg skyller av. Qtips klarer jeg å være ut på kjøkkenet. Det samme med tomme doruller og sånt. Tar gjerne en runde på badet hver gang jeg tar ut søpla på kjøkkenet og henter med meg ting som f.eks blir liggende på vasken eller tomme doruller som ikke fant veien inn på kjøkkenet. Det er veldig sjelden "grisete" søppel jeg ender opp med der. En og annen tom dorull, emballasje eller tomme krykker og flasker.

Problemfritt for meg :)

Tomme krykker passer ikke i søpla uansett ;)

:fnise: 

Anonymkode: b8421...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Q tips bør man ikke bruke. Bomullspads går i toalettet, og det er ikke vanskelig å få søpla i søpleposen med en gang. Selv stebarna klarer det. 

Og du over her, tomme dorullhylser skal ikke i papirgjenvinningen, den er full av lim og ødelgger alt som kommer i samme lass inn på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: e53a3...e57

Alvorlig talt: Ikke moraliser om Q-tips a! Det kan brukes til så mangt og det får folk avgjøre selv!

Jeg har egen kurv til papp og papir på badet, så da slipper jeg visst kjeft...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tomme krykker passer ikke i søpla uansett ;)

:fnise: 

Anonymkode: b8421...5e4

Det har du forsåvidt helt rett i :) men trykkleifer går rett i kjøkkendunken! Banna bein!

(Og ja.. jeg mente selvsagt krukker)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Q tips bør man ikke bruke. Bomullspads går i toalettet, og det er ikke vanskelig å få søpla i søpleposen med en gang. Selv stebarna klarer det. 

Og du over her, tomme dorullhylser skal ikke i papirgjenvinningen, den er full av lim og ødelgger alt som kommer i samme lass inn på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: e53a3...e57

Synes du er veldig belærende i tillegg til å kaste pads i toalettet.. Q tips brukes til så mangt! Fikse på sminke, rense piercinger etc.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varmt vann løser det meste av klissete deig. Det samme med det andre, og dersom det må såpe til tasser jeg ut på badet og vasker hendene med såpe. Er det krise tyr jeg til zaloen. 

 

Da jeg bodde hjemme hvor det ikke var søppelbøtte på toalettet, så brukte vi naturligvis søppelbøtten som stod på kjøkkenet. Det er kun avfall fra kroppen og toalettpapir som skal i toalettet. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

Syns det blir så kronglete å gå inn på badet full av olje på hendene. Eller å løfte opp zalo-flaska og grise den med masse greier. Jeg har sånn såpeflaske man bare trykker på, så blir lite gris :) men jeg lager veldig mye hjemmelaga mat og blir stort sett grisete på hendene hver gang. Men hvis jeg bare varmer opp noe for meg selv så gidder jeg ikke vaske meg på henda. 

Anonymkode: 3db07...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelpes, jeg må visst ut å kjøpe søppelbøtte til badet! Jeg er over 40 og har aldri hatt søppelbøtte på badet. Q-tips, bomullspads etc tas med å kastes i avfallet på kjøkkenet. Brukte ob og bind tas i toalettpapir og så oppi svart hundeavføringspose som knytes godt igjen, og kastes i avfallet på kjøkkenet. Toalettrullen kastes i papiravfallet.

Handsåpe på kjøkken har jeg heller ikke, jeg bruker Sun light ( mer miljøvennlig enn Zalo) og vasker meg med den ved behov under matlaging. Jeg har aldri tenkt tanken at jeg skulle hatt en håndsåpe på kjøkkenbenken. 

Anonymkode: 36dc9...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det blir så kronglete å gå inn på badet full av olje på hendene. Eller å løfte opp zalo-flaska og grise den med masse greier. Jeg har sånn såpeflaske man bare trykker på, så blir lite gris :) men jeg lager veldig mye hjemmelaga mat og blir stort sett grisete på hendene hver gang. Men hvis jeg bare varmer opp noe for meg selv så gidder jeg ikke vaske meg på henda. 

Anonymkode: 3db07...ae2

Her blir ikke zaloflaska grisete. Hendene skylles først. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Q tips bør man ikke bruke. Bomullspads går i toalettet, og det er ikke vanskelig å få søpla i søpleposen med en gang. Selv stebarna klarer det. 

Og du over her, tomme dorullhylser skal ikke i papirgjenvinningen, den er full av lim og ødelgger alt som kommer i samme lass inn på gjenvinningsstasjonen. 

Anonymkode: e53a3...e57

Vel, jeg bruker Q-tips, og hvis man bruker den rett, så er det null problem. For det første bruker jeg q-tips til å rengjøre ytterste delen av øret, for det andre bruker jeg det når jeg tar på mascara, ettersom jeg som regel er klønete og søler litt. Så jeg ser ikke problemet med at jeg bruker Q-tips, det har nemlig mange anvendelsesområder.

Når det gjelder bomullspads, så kan man sikkert kaste de i toalettet. Men jeg kaster gjerne ikke noe annet enn dopapir i toalettet, da mange plages med at andre ting fort kan tette igjen rørene, så det anbefales faktisk å bare kaste dopapir i toalettene.

Når det gjelder dorullhylser, så har jeg ikke satt meg så mye inn i hvor de skal kastes. Du sier de ikke skal i papiravfall, og noen over her sier at de skal det. Jeg forholder meg til de skrivene vi får tilsendt ift kildesortering her jeg bor. Og det kan faktisk variere fra sted til sted. Noe jeg vet, ettersom både mine foreldre og svigerforeldre må kildesortere på en annen måte enn det vi får skriv om her jeg bor.

Poenget mitt var vel at søppelbøtta til hovedsak var også slik at gjester har noe å kaste ting i. Og leser du tråden, er det mange som sliter med å kvitte seg med bind og tamponger når de er på besøk hos andre. Hos meg skal de slippe å tenke over det. Og selv syns jeg det er praktisk å kunne kaste bind og tamponger når jeg er på toalettet. Ettersom jeg bor i ett stort hus må jeg da gå gjennom en gang, to trapper og gjennom en stue før jeg når søppelbøtta på kjøkkenet, og det er ganske så upraktisk for min del.

Anonymkode: c18db...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på gjestetoalettet, men ikke på badet. Ikke på badet, fordi jeg vil ikke at noe søppel skal oppbevares der. Det bruker vi hver dag, og er ikke noe problem å kaste søppel i søppelposen på kjøkkenet.

På Gestetoalettet er det, og den tømmes omtrent hver gang vi har hatt gjester hvis de har brukt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...