Gå til innhold

Hvorfor har ikke folk flest søppelbøtte på badet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at du lister vorser og hjemmefester er kanskje folkene du besøker unge? Kanskje det er en mer utbredt ting hos unge som har mindre leiligheter/hybler, og derfor kort veil fra bad til kjøkken/lite plass på badet?

Jeg kjenner meg nemlig overhodet ikke igjen. Jeg tror knapt jeg har sett et bad uten søppelbøtte. 

Men jeg stusser på hvordan i alle dager du klarer fylle din så ofte?? Bruker du veldig mye våtservietter og andre engangsprodukter? 

Anonymkode: 56cd7...ade

Ja, de jeg besøker er under 30 år, så det er nok hovedgrunnen. Men jeg lurer litt på om "eldre" folk og familier ikke har søppelbøtte også. Har nemlig vært hos et par foreldre til venninner som ikke har hatt søppelbøtte, og de er jo 40-50 år gamle.

Bøtta fylles såpass ofte, ja. Tømmer den oftest før den blir full, siden noen ting kan begynne å lukte, og jeg får fnatt av stappfulle søppelbøtter. Ting som hives er blant annet våtservietter, intimservietter, tomme doruller, tomme shampo/balsamflasker, q-tips, truseinnlegg/tamponger, hårstrå fra hårbørsten, tørkepapir.. alt mulig  :ler: 

Anonymkode: a91a5...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som bryr seg, tydeligvis:ler:

Da er du heldig. Jeg opplever dette støtt og stadig, og blir glad hver gang noen har søppelbøtte på badet. Jeg er i 20-årene, så det har kanskje noe å si. 

Anonymkode: a91a5...7bb

Hehe, nei. Man tager vad man haver. :P Samma det, såpe er såpe mener tydeligvis mange :P 

Hm, merkelig. Tror ikke alderen har noe å si egentlig, men jeg er i starten av 30-årene. Skulle jo tro folk i vår alder var mer nøye på sånt enn de eldre over 70 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har minner fra dette fra jeg var yngre og nettopp hadde fått mensen.

Jeg var ei klein jente og turte ikke la noen vite at jeg hadde mensen. Jeg stjal bind fra badet til voksne i familien og jeg bestilite gratisprøver på nettet fordi jeg ikke turte å kjøpe selv. Og grøss og gru om mamma skulle finne ut at jeg hadde mensen!

Ja, dere skjønner bildet. Sjenert og usikker fjortis.

Min bestevenninne hadde ikke fått mensen ennå (hun var mindre sjenert enn meg, så i motsetning til meg tror jeg at hun ville fortalt meg det). Jeg vanket mye hos deres familie den gang, og de hadde ikke søppelbøtte på badet. KRIIIISE!

Jeg var jo bare et barn, så hadde selvfølgelig ingen veske å gjemme min "skam" i. Og å ta med meg blodig bind gjennom gangen, stua og kjøkkenet for å få kastet dette var ikke aktuelt! De var en stor familie, og jeg hadde garantert blitt spurt hvor jeg skulle og hva jeg skulle kaste :P

Såååå hva gjorde jeg? Jo, jo jeg pakket det GODT inn i dopapir og gjemte det under badekaret deres :icon_frown: Dette "måtte" jeg gjøre hver gang. Uff, lurer på hvor lang tid det tok før de fant dette! Håper ikke de åpnet innpakningen x) Uff.

Men hallo, det bor tre kvinner i det huset, hvor i hvert fall ÈN av dem må ha mensen (moren)!! Hvordan går det an å ikke ha søppelbøtte på badet?

Mine besteforeldre har heller ikke det, men jeg er forberedt når jeg skal dit og har mensen. Tar med meg veska eller en cardigan med store lommer :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg vaske hendene mine går jeg på badet. Utenom det har jeg zalo tilgjengelig på kjøkkenet. 

Kanskje du har laget lite mat og ikke ser behovet for å vaske fingrene mange ganger under kjøkkenbenk-rundene.

Anonymkode: dee47...d75

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelbøtte på et varmt bad/badegulv er å dyrke bakterier. Derfor har vi ikke noe søppelbøtte eller bleienøtten på badet. Vil folk kaste noe, så finnes der løsninger for den slags. Går f.eks. fint an å ta med segsmå plastposer til "badsøppel" når man ikke er hjemme...

Anonymkode: e53a3...e57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har laget lite mat og ikke ser behovet for å vaske fingrene mange ganger under kjøkkenbenk-rundene.

Anonymkode: dee47...d75

Kanskje det. Lager bare middag daglig. 

Her vaskes hendene ved behov, men ikke såpass at det å måtte gå tre meter inn til badet er vanskelig. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søppelbøtte på et varmt bad/badegulv er å dyrke bakterier. Derfor har vi ikke noe søppelbøtte eller bleienøtten på badet. Vil folk kaste noe, så finnes der løsninger for den slags. Går f.eks. fint an å ta med segsmå plastposer til "badsøppel" når man ikke er hjemme...

Anonymkode: e53a3...e57

Det måtte jo komme en sånn moralist inn i tråden :fnise: Typisk KG.

Anonymkode: a886d...f1b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 40 år og har ikke søppelbøtte på badet, ei heller håndsåpe på kjøkkenet. Hadde dette tidligere, men brukte den aldri. Bor i liten leilighet med bad/kjøkken vegg i vegg. Tar med meg tomme doruller, shampoflasker ol og kaster på kjøkkenet ved behov. Bruker menskopp, aldri bind eller tamponger. Dusjer hver dag og trenger verken våtservietter, tørkepapir eller q-tips.

Jeg vasker hendene jevnlig ved matlaging, da går jeg på badet. Det tar meg maks 5 sekunder.

Kan legge til at jeg har søppelbøtte på badet på hytta mi. Dette fordi jeg har mye besøk der i motsetning til hjemme. Er likevel sjelden jeg må tømme den, er faktisk bare ei venninne av meg som bruker denne aktivt. 

Jeg synes derfor ikke det er rart at folk ikke har søppelbøtte på badet, absolutt ikke. Hadde likevel kjøpt det dersom jeg hadde jevnlig besøk eller brukte bind/tamponger.

Anonymkode: 0226f...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det ikke fordi jeg rett og slett ikke har bruk for det. Doruller kastes i pappen og q-tips ++ i vanlig søppel. Mensen slipper jeg enn så lenge pga prevensjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Tibbie skrev:

Såååå hva gjorde jeg? Jo, jo jeg pakket det GODT inn i dopapir og gjemte det under badekaret deres :icon_frown: Dette "måtte" jeg gjøre hver gang. Uff, lurer på hvor lang tid det tok før de fant dette! Håper ikke de åpnet innpakningen x) Uff.

Jeg lo høyt! Huff, dette er noe jeg selv kunne funnet på å gjøre da jeg var yngre. :ler:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søppelbøtte på et varmt bad/badegulv er å dyrke bakterier. 

Anonymkode: e53a3...e57

Det er sant - hvis man ikke tømmer søppelet ofte. Vet om noen som lar bind ligge og godgjøre seg i søppelet flere uker etter de er ferdig med mensen, DET er ekkelt.

Anonymkode: a91a5...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

Dette kan jeg også syntes er litt plagsomt, om jeg er på besøk og skal være med å lage mat. Jeg vasker i hvertfall hendene før jeg begynner å lage mat, og etter jeg har kuttet opp rått kjøtt som skal stekes. Ellers er det jo greit med såpe etter at man har eltet klissete deig, rullet kjøttboller, brukt olje/smør og fått dette på hendene osv. 

Og ja, syns også det er rart med de som ikke har søppeldunk på badet. Regner med at det meste går i do? :P

Anonymkode: 3db07...ae2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan jeg også syntes er litt plagsomt, om jeg er på besøk og skal være med å lage mat. Jeg vasker i hvertfall hendene før jeg begynner å lage mat, og etter jeg har kuttet opp rått kjøtt som skal stekes. Ellers er det jo greit med såpe etter at man har eltet klissete deig, rullet kjøttboller, brukt olje/smør og fått dette på hendene osv. 

Og ja, syns også det er rart med de som ikke har søppeldunk på badet. Regner med at det meste går i do? :P

Anonymkode: 3db07...ae2

Varmt vann løser det meste av klissete deig. Det samme med det andre, og dersom det må såpe til tasser jeg ut på badet og vasker hendene med såpe. Er det krise tyr jeg til zaloen. 

 

Da jeg bodde hjemme hvor det ikke var søppelbøtte på toalettet, så brukte vi naturligvis søppelbøtten som stod på kjøkkenet. Det er kun avfall fra kroppen og toalettpapir som skal i toalettet. 

Anonymkode: 4b9c3...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ugh, dette er jo skrekken. Ofte jeg har vært på fest/besøk hos folk når jeg har hatt mensen/hatt truseinnlegg på. Så utrolig ubehagelig å måtte smugle ut bind inntullet i papir, og lure det ned i søppelet på kjøkkenet.  Når jeg var yngre var jeg så flau over å ha mensen på besøk hos andre folk (uten søppelbøtte), at jeg faktisk pakket bindet godt inn i papir og la det i veska mi, så jeg kunne hive det hjemme.. Jeg har begynt å kaste tamponger i toallettet til folk som ikke har søppelbøtte, bare på trass. (Ja, jeg hater å hive annet enn dopapir i do, men der og da gir jeg faktisk faen)

Anonymkode: a91a5...7bb

Samme her! Gidder de ikke å gi meg søppelbøtte får de heller ta følgene av det :P 

Ellers har jeg ikke såpe på kjøkkenet, jeg vasker hendene i zalo når jeg lager mat, fordi det tar olje og fett bedre fra fingrene. Så vasker jeg en siste gang på badet da jeg er ferdig. 

Anonymkode: 12fe2...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er opptatt av kildesortering. Søppelbøtte på badet ender opp med masse greier blandet som burde vært sortert. 

Anonymkode: 326f0...9ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle og ikke minst dovne er dere som svarer i tråden? 

Søppel bærer vi ut så og si hver eneste kveld. Det er ikke vanskelig å samle søpla fra badet på kjøkkenet, eller i en søplepose i gangen på slutten av dagen. Men forskjellen ligger gjerne i at noenbruker prevensjon og unngår å ha mensen? Fordi det synes være menshjelpemidler dere klager mest over å bli kvitt?

Anonymkode: e53a3...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring tilsier heldigvis at de fleste HAR søplebøtte på badet. Det må være en selvfølge hos alle som kan få besøk, i hvert fall. Men har vært på besøk hos noen som ikke har LÅS på badet, det er enda hakket verre.

Anonymkode: 5dfb8...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at mange sier de ikke har bruk for det, og om man selv ikke er vant til å ha det, er det forståelig.  

Likevel er det som gjest veldig ubehagelig å gå på toalett steder der det ikke er søppelbøtte. Flere sier de slipper det fordi de ikke har mensen. Men mange som kommer på besøk har det, og å ta med seg tampongen/bindet hjem i veska fordi de ikke vil kaste det i do eller ta det helt ut på kjøkkenet, det er kjipt. Mange er sjenerte, og jeg ønsker ikke selv å sprade rundt med brukt tampong i andres hjem. 

Endte opp med å kjøpe søppelbøtte til en nær venn, fordi jeg så meg lei av at det ikke var søppelbøtte der. Alle hans jentevenner ble nok meget så takknemlig for det. 

Dorull, q-tips, tomme flasker/bokser, tanntråd, våtservietter, brukt papir til å vaske, gammel/tom sminke etc. går det i vår søppel på badet som tømmes 1-2 ganger i uken. 

(Vi har ikke varmekabler på badet). 

Anonymkode: 54a4f...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tibbie skrev:

Har minner fra dette fra jeg var yngre og nettopp hadde fått mensen.

Jeg var ei klein jente og turte ikke la noen vite at jeg hadde mensen. Jeg stjal bind fra badet til voksne i familien og jeg bestilite gratisprøver på nettet fordi jeg ikke turte å kjøpe selv. Og grøss og gru om mamma skulle finne ut at jeg hadde mensen!

Ja, dere skjønner bildet. Sjenert og usikker fjortis.

Min bestevenninne hadde ikke fått mensen ennå (hun var mindre sjenert enn meg, så i motsetning til meg tror jeg at hun ville fortalt meg det). Jeg vanket mye hos deres familie den gang, og de hadde ikke søppelbøtte på badet. KRIIIISE!

Jeg var jo bare et barn, så hadde selvfølgelig ingen veske å gjemme min "skam" i. Og å ta med meg blodig bind gjennom gangen, stua og kjøkkenet for å få kastet dette var ikke aktuelt! De var en stor familie, og jeg hadde garantert blitt spurt hvor jeg skulle og hva jeg skulle kaste :P

Såååå hva gjorde jeg? Jo, jo jeg pakket det GODT inn i dopapir og gjemte det under badekaret deres :icon_frown: Dette "måtte" jeg gjøre hver gang. Uff, lurer på hvor lang tid det tok før de fant dette! Håper ikke de åpnet innpakningen x) Uff.

Men hallo, det bor tre kvinner i det huset, hvor i hvert fall ÈN av dem må ha mensen (moren)!! Hvordan går det an å ikke ha søppelbøtte på badet?

Mine besteforeldre har heller ikke det, men jeg er forberedt når jeg skal dit og har mensen. Tar med meg veska eller en cardigan med store lommer :fnise:

Kvalmt! Så folkens, DERFOR har man søppelbøtte på badet, hvis ikke kan man risikere at det ligger innpakket bind under badekaret deres :sjokkbla: 

 

Anonymkode: 54a4f...f66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig å ikke ha det på badet.  Jeg kaster q-tips, bommullspads, oppbrukte produkter, bind, truseinnlegg, tampax og sikkert mye annet.  Tømmer bøtta ganske ofte.  Utrolig kjipt å måtte bære med seg blodige bind og ob for å kaste det på kjøkkenet når man er på besøk hos folk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor alene og har ikke søppelbøtte på badet. Ganske enkelt fordi det ikke er noen naturlig plass til den og fordi behovet er begrenset. Jeg har gjerne en liten pose (av typen liten bærepose) hengende på en knagg ved siden av vasken i perioder, ellers tar jeg med meg det lille som blir av søppel inn på kjøkkenet.

Og på kjøkkenet bruker jeg rett og slett oppvasksåpe til håndvask om jeg trenger det. Vasker som regel hendene skikkelig på kjøkkenet før jeg lager mat og de trenger som regel bare å bli skylt litt mens jeg lager mat.

Men så har jeg heller ikke ofte besøk og når jeg har besøk er det nesten alltid folk som ikke har mensen f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...