Gå til innhold

Baking. Hvor mye er romtemperatur når det er snakk om smør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener de med romtemperatur? Hvor høy temperatur er dette snakk om når det gjelder baking?

Anonymkode: e70f6...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Romtemperert smør, da er smøret helt, helt mykt og lar seg røre rundt. Når jeg skal bake noe som krever romtemperert smør, setter jeg smøret på en skål på kjøkkenbenken kvelden før. Da rekker det å bli romtemperert til jeg skal bake f.eks. neste ettermiddag.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mener romtemperert, altså samme temperatur som resten av rommet. Ta smøret ut av kjøleskapet i god tid i forveien, og la det stå i romtemperatur en god stund før du skal bake. Om du skal ha mye smør, skjær smøret i mindre terninger, og legg utover et fat/bakepapir. Ellers vil det være kaldt i midten og varmt i kantene. 

Anonymkode: 2fca6...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Million skrev:

Romtemperert smør, da er smøret helt, helt mykt og lar seg røre rundt. Når jeg skal bake noe som krever romtemperert smør, setter jeg smøret på en skål på kjøkkenbenken kvelden før. Da rekker det å bli romtemperert til jeg skal bake f.eks. neste ettermiddag.

 

Åh, skjønner. Takk :)

Anonymkode: e70f6...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Poserose skrev:

Når det er romtemperert så vil det ikke føles kaldt når du tar på det :) 

Det er vel ikke helt sant. Romtemperert er ca 21 grader og for meg og mange andre vil det føles kaldt når man tar på det.

Anonymkode: 8e943...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Poserose skrev:

Når det er romtemperert så vil det ikke føles kaldt når du tar på det :) 

Du tenker nok på kroppstemperert, som er rundt 37 grader. Romtemperert vil være kaldere enn kroppstemperert for de aller fleste, håper jeg :P Ta på kjøkkenbenken, ta på smøret, og de skal kjennes like varme/kalde ut. 

Anonymkode: 2fca6...24c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut smøret og legg det på kjøkkenbenken natten over, da er det perfekt til neste dag forutsatt at du har normal romtemperatur på omkring 19-22 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...