Gå til innhold

Smakfull og barnevennlig pølse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smaken er jo delt, men hva tror du... jeg vil ikke ha wiener eller grill, det er så kjeeedeliiiiig. Tenker f.eks bratwurst, er det for sterk kost for barn i alderen 2-10 år? (Altså, det er få av barna, men de skal være tilstede de og...).

Er det andre pølser, som smaker mye, som de fleste unger liker? Pølsene skal ikke spises tradisjonelt (brød/lompe)

Anonymkode: 4eed4...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ingen barn så jeg har ingen tidligere erfaring, men hva med Prior grill med kylling- og kalkunkjøtt? Den synes jeg smaker kjempegodt iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, PaperFlower skrev:

Nå har jeg ingen barn så jeg har ingen tidligere erfaring, men hva med Prior grill med kylling- og kalkunkjøtt? Den synes jeg smaker kjempegodt iallefall. :)

Nei, ikke kylling :) Og tenker ikke typisk grillpølsesmak, men pølser med litt andre smaker. Annet krydder enn det tradisjonelle. 

Anonymkode: 4eed4...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sånne grå, grove pølser ala. slike? (Usikker hvilke merker som har de, da de har blitt vanskelige å finne her jeg bor iallefall. Eidsmo hadde de en stund, og tror Gilde også hadde lignende.) Eller blir de for tradisjonelle kanskje?

Jeg er ikke så flink/spennende når det kommer til pølser, så kan ikke hjelpe deg så mye dessverre. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PaperFlower skrev:

Hva med sånne grå, grove pølser ala. slike? (Usikker hvilke merker som har de, da de har blitt vanskelige å finne her jeg bor iallefall. Eidsmo hadde de en stund, og tror Gilde også hadde lignende.) Eller blir de for tradisjonelle kanskje?

Jeg er ikke så flink/spennende når det kommer til pølser, så kan ikke hjelpe deg så mye dessverre. :tongue:

Takk for forsøket i allefall! Skal i butikken i morra.. så får en bare si til ungene at de får skjerpe seg og slutte å være kresne hvis jeg serverer en pølse de ikke liker :P ! 

Anonymkode: 4eed4...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en tur i slakterbutikken eller til pølsemakeren istedet for i dagligvarebutikken.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å svare på dette spørsmålet fordi barn har ulik smak. Noen takler mer smak enn andre, selv om barn generelt nok ikke ønsker så mye krydder som vi voksne gjør. Noen (både barn og voksne, men flest barn) har også en helt bestemt idé om hvordan noe skal smake, og hvis de får en annen variant enn de er vant til og forventer, så er ikke det noen ubetinget suksess, for å si det mildt. 
Bratwurst, som du selv foreslår, er jo ikke blant de aller sterkeste, synes jeg. Det kan være verdt et forsøk. Alternativet er å lage forskjellige pølser: både vanlige grillpølser og mer smaksrike. At DU synes det er kjedelig betyr ikke at alle andre, verken barn eller voksne, synes det er like stusselig. 

Du sier at du ikke skal servere pølsene på tradisjonelt vis. Hva har du tenkt å lage som tilbehør? 

Anonymkode: b2e93...cfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mis(s)Understood skrev:

Ta en tur i slakterbutikken eller til pølsemakeren istedet for i dagligvarebutikken.

 

Finnes dessverre ikke noe i nærheten. Men har du tips til kryddere som er gode i pølser? 

Anonymkode: 4eed4...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes dessverre ikke noe i nærheten. Men har du tips til kryddere som er gode i pølser? 

Anonymkode: 4eed4...946

Fenikkelfrø, timian, hvitløk, ingefær, merian, chili, kumin, rosmarin, salvie og paprika er alle gode krydder i pølser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Kan du ikke bare kjøpe en pakke grillpølse til kidsa og noen andre til degselv? :P hvis de ikke liker pølsene uansett så er det ikke såå stor vits å kjøpe dyre pølser uansett :fnise:

men uansett: hvis du vil kjøpe spesielle pølser så kanskje bratwurstknacker fra finsbråten? Den er ganske mild pg ser ganske vanlig ut fra utsiden. Tror det er ganske viktig for barn.. Hvis du serverer hvit ekle pølser eller klumpene og rare så rynker de gjerne på nesa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...