Gå til innhold

Å forlate huset med vaskemaskin/oppvaskmaskin igang


Forskerspire

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og min samboer har ulikt syn på om man kan forlate boligen med en vaskemaskin som er igang. Jeg er av den oppfatning om at det er noe man ikke bør gjøre all den tid det kan oppstå lekkasjer ol. Samtidig ønsker jeg ikke å fremstå overbeskyttende for det går jo alltid greit...

Er det noen på forumet som har meninger/erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det aldri, verken vaskemaskin, tørketrommel eller oppaskmaskin. Brann eller vannlekkasje er risikoer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemaskin kan jo iallefall begynne å brenne (det kan vel kanskje oppvaskmaskiner også), så jeg drar iallefall aldri fra vaskemaskinen når den er på. Kan en sjelden gang dra fra oppvaskmaskinen, f.eks om jeg skal en tur på butikken, men aldri f.eks rett før vi drar på jobb. 

+ Jeg reiser heller ALDRI fra tørketrommelen. 

Endret av strawberry
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit helt til den dagen det ikke gikk greit. Da var det vannlekkasje på hele kjøkkengulvet vårt og det kostet litt! Likevel har jeg ikke lært, vi drar ut med oppvaskmaskinen på. Men vaskemaskin og tørketrommel reiser jeg aldri fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasjer er ikke det verste. Det kan også oppstå brann. 

Altså: Ikke forlat huset mens vaskemaskin er i gang. Sett heller ikke på vaskemaskin eller oppvaskmaskin mens du sover om natta. 

Og nei, det går ikke alltid greit. 

Anonymkode: 924a0...25b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme diskusjon her i huset. Han mener det ikke er greit og jeg mener det går fint. Han eier leiligheten så han vinner jo den diskusjonen ganske greit. Det er jo ekstremt liten sannsynlighet for at det går galt, men om det går galt går det skikkelig galt. Og forsikringen dekker det ikke om man ikke var hjemme (eller sier man var hjemme og blir trodd). Tenker at vaskemaskin er mer greit fordi vi har lite bad og sluket ville tatt unna vannet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Poserose skrev:

Samme diskusjon her i huset. Han mener det ikke er greit og jeg mener det går fint. Han eier leiligheten så han vinner jo den diskusjonen ganske greit. Det er jo ekstremt liten sannsynlighet for at det går galt, men om det går galt går det skikkelig galt. Og forsikringen dekker det ikke om man ikke var hjemme (eller sier man var hjemme og blir trodd). Tenker at vaskemaskin er mer greit fordi vi har lite bad og sluket ville tatt unna vannet. 

Tror du også at sluket ville "tatt unna" en brann? 

Anonymkode: 924a0...25b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, strawberry skrev:

Vaskemaskin kan jo iallefall begynne å brenne (det kan vel kanskje oppvaskmaskiner også), så jeg drar iallefall aldri fra vaskemaskinen når den er på. Kan en sjelden gang dra fra oppvaskmaskinen, f.eks om jeg skal en tur på butikken, men aldri f.eks rett før vi drar på jobb. 

Hvor er logikken i at du kan reise fra oppvaskmaskinen og ikke vaskemaskinen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du også at sluket ville "tatt unna" en brann? 

Anonymkode: 924a0...25b

Ja?? Nei åpenbart ikke, bare tenker at det ikke er så sannsynlig. Syns det kom ganske klart frem i innlegget mitt at jeg vet jeg tar feil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Poserose skrev:

Ja?? Nei åpenbart ikke, bare tenker at det ikke er så sannsynlig. Syns det kom ganske klart frem i innlegget mitt at jeg vet jeg tar feil :P 

https://www.google.no/search?q=vaskemaskin+tok+fyr&oq=vaskemaskin+tok+fyr&aqs=chrome..69i57j0l5.7034j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Anonymkode: 924a0...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min vaskemaskin er i kjelleren, mens stuen er to etasjer opp. Ville aldri lagt merke til om det kom lekkasje før det hadde gått noen timer og maskinen var ferdig. Har heller aldri opplevd lekkasje. 
Min mor er av den oppfatning av at man blir hjemme mens slike maskiner arbeider. Men jeg ser ikke forskjellen på å sitte i stuen å se TV eller å dra ut noen timer, siden jeg uansett ikke ville fått med meg en eventuell lekkasje. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at oppvaskmaskinen vår ikke stoppet da programmet var ferdig, men fortsatte til det luktet svidd, kjører vi aldri maskiner når vi er ute.

 

Eller om natta. Man vet aldri. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Knask skrev:

Vel, min vaskemaskin er i kjelleren, mens stuen er to etasjer opp. Ville aldri lagt merke til om det kom lekkasje før det hadde gått noen timer og maskinen var ferdig. Har heller aldri opplevd lekkasje. 
Min mor er av den oppfatning av at man blir hjemme mens slike maskiner arbeider. Men jeg ser ikke forskjellen på å sitte i stuen å se TV eller å dra ut noen timer, siden jeg uansett ikke ville fått med meg en eventuell lekkasje. 

Igjen: En lekkasje er ikke det verste som kan skje. Det kan begynne å brenne. Og da vil jeg tro at du hører røykvarsler hvis du sitter 2 etasjer over. Du hører den derimot ikke dersom du har forlatt huset...... 

Anonymkode: 924a0...25b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi er hjemme sitter vi som regel i et annet rom oppslukt i pc-ene våre, så vi hadde nok ikke merket lekkasje. Kanskje vi hadde merket brann etter hvert, da. Håper jeg.

Anonymkode: 6025a...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde jo ikke ha på verken vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin, men jeg skal innrømme at jeg har gjort det en hel haug ganger. Har dog blitt "flinkere" til det nå, da jeg generelt bekymrer meg mer for lekkasje og brann, og det skulle egentlig bare mangle. Om det skjer noe så har jeg jo bare meg selv å takke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I høst la jeg merke til at vaskemaskinen lagde en annerledes lyd enn den pleier, og da jeg kom inn på badet var det røyklagt der inne. Trommelen hadde kilt seg fast og maskinen jobbet og jobbet for å få den rundt. Den var glovarm. Flaks at jeg var hjemme, for jeg er en av dem som har dratt fra maskinen mens den står på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, dette har jeg aldri tenkt på før. Enda en ting for den allerede paranoide papirblomsten å bekymre seg over. :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min skrur på alt før hun drar på jobb om morgenen. Det har hun gjort hele livet mitt. Jeg er 22. 

Anonymkode: 3c04b...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det lenger. For to, tre uker siden satt jeg å spiste, så plutselig hører jeg et sabla leven. Kulelageret til trommelen tok kvelden og vaskemaskinen hoppet avgårde mot dusjkabinettet, rakk akkurat frem før den knuste dusjkabinettet. Pleide alltid å la vaskemaskinen gå mens jeg var på korte turer som på treninga eller butikken, gjør aldri det lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...