Gå til innhold

Sluttet å spise søppelmat, MASSE kviser?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kuttet snop og godis, til kun lørdager og mengden. Før dette spiste jeg 1 pose potetgull og 200g sjokolade, ca hver tredje dag. 
Kan dette påvirke at jeg har fått kviseutbrudd? Har ikke noe stress i hverdagen, annet enn at jeg har sluttet med snus. 

Anonymkode: 956c9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge etter du sluttet å spise det fikk du dårlig hud? Kanskje det har bygd seg opp en stund og det bare tilfeldigvis brøt ut etter du kuttet det ut. Så du hadde fått det uansett.

Sikker på at du ikke har begynt med en ny hudkrem, shampoo, sminke eller lignende?

 

Anonymkode: a2a95...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ViljaH skrev:

Jeg er litt imponert må jeg si, har du veldig høy forbrenning, veldig aktiv eller?

Å nei da, du! Jeg er nok overvektig :)   

Anonymkode: 956c9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge etter du sluttet å spise det fikk du dårlig hud? Kanskje det har bygd seg opp en stund og det bare tilfeldigvis brøt ut etter du kuttet det ut. Så du hadde fått det uansett.

Sikker på at du ikke har begynt med en ny hudkrem, shampoo, sminke eller lignende?

 

Anonymkode: a2a95...b19

 

1 mnd ca, da kom kviseutbruddet. Etter det kom, har jeg kuttet sminke helt, for å la huden få puste. Bruker de vanlige produktene jeg alltid har brukt av hudkremer o.l.  Har tidligere ikke vært så plaget med kviser, så det første som slo meg var at kroppen reagerte på at jeg har kuttet ut godis. 

Anonymkode: 956c9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, ViljaH skrev:

Mange får jo kviser av å spise mye sukker. Kanskje kroppen din har vent seg til, og nå har abstinenser??

 

Ja, det gir mening! :)   Får håpe det roer seg ned etterhvert, føler meg som en tenåring i ansiktet :) 

Anonymkode: 956c9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din driver sikkert å renser seg, da kvitter den seg med alt og det kan resultere i kviser, det går over. Fortsett å spise sunt og stell huden så går det nok bra.

Anonymkode: 90264...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også et skikkelig kviseutbrudd når jeg sluttet helt med kaffe, junk, godis og brus. Hadde lite kviser før det, og det har gått helt tilbake til normalen nå etter en måneds tid. Innbiller meg at kroppen kvitter seg med mye dritt, og at det resulterer i kviser, men har ikke noe fakta på det. Bruker verken sminke eller kremer til vanlig, så det var det ikke.

Anonymkode: ffabc...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk dere :biggrin: Prøvde å google, men fant liksom ingen informasjon om det! Vet jeg pleide å få kviser før, hvis jeg spiste sjokolade.  

Anonymkode: 956c9...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, tusen takk dere :biggrin: Prøvde å google, men fant liksom ingen informasjon om det! Vet jeg pleide å få kviser før, hvis jeg spiste sjokolade.  

Anonymkode: 956c9...0f7

Så flink du har vært! Bare fortsett som du holder på med maten, så forsvinner sikkert kvisene etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har spist samme type (usunn) mat over lengre tid, så har vel kroppen sikkert blitt vant til det og jobbet ut fra at det var normalt. Nå når du har kuttet ut denne sukkerholdige maten har sikkert kroppen mye avfallsstoffer å kvitte seg med. Noe av dette kommer vel ut som kviser. Bare stå på og fortsett å spis sunt så stabiliserer det seg nok etter hvert. :)

(Forresten, hvis du bor i en av de store byene hvor det har vært så dårlig luftkvalitet i vinter, så kan det hende at forurensningen også ødelegger for huden og gjør at porene tettes til, noe som igjen kan gi flere kviser enn normalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg. Fra sjokolade, potetgull, frossen pizza og Rimini til frukt, grønnsaker, fisk og alt "fra bunnen":fnise:.tror det er omstillingen som skaper problemer.

Husker ikke hvor lenge kvisene varte, men det kan ha vært så lenge som et halvt til ett år. Litt kjedelig når man prøver å gjøre noe positivt for kroppen også får man den responsen.:laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
6 timer siden, ViljaH skrev:

Jeg er litt imponert må jeg si, har du veldig høy forbrenning, veldig aktiv eller?

Det er absolutt mulig. Jeg har veid 47-49 kg i over 10 år nå, og før spiste jeg faktisk en hel sjokoladeplate hver dag, nei ikke en liten en stor! Jeg har det du kanskje har hørt om på tv og norske medier? Kalles så fint for luksusforbrenning. Nå har jeg kuttet ut sukker siste året samt brus og mye annet, selvom jeg spiser potetgull om lørdagene enda samt kake. Jeg veier fortsatt 47-49.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, førstedamen skrev:

Det er absolutt mulig. Jeg har veid 47-49 kg i over 10 år nå, og før spiste jeg faktisk en hel sjokoladeplate hver dag, nei ikke en liten en stor! Jeg har det du kanskje har hørt om på tv og norske medier? Kalles så fint for luksusforbrenning. Nå har jeg kuttet ut sukker siste året samt brus og mye annet, selvom jeg spiser potetgull om lørdagene enda samt kake. Jeg veier fortsatt 47-49.

Det var det jeg tenkte på, noen kan spise hva-som-helst og ikke legge på seg, pga forbrenningen. Andre kan spise kraftig kost pga høyt aktivitetsnivå. Resten legger på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med det... i voksen alder. Aldri hatt problemer med uren hud noen gang (annet enn en og annen hormonkvise og litt småplukk i tenårene selvsagt). Så sluttet jeg å røyke og fikk mer kviser. Huden ble fet på andre steder enn før. Plutselig er det utenom T-sonen det kommer. Gjerne rundt ansiktet, i tinningen eller på kinnet. Og etter at jeg gikk virkelig inn for å spise mer grønnsaker ble det jammen verre. Slike har det vært av og på i to år nå. Det hjelper å rense godt heldigvis. Bytte putetrekk oftere også, noe som ser ut til å hjelpe.. men det kan være andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...