Gå til innhold

Gjengrodd hull i øret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hull i ørene, men har ikke hatt noe i dem i hvertfall ett år nå. Det høyre var det ikke noe problem å sette øredobb i, men det venstre er ganske tett bak. Jeg setter inn en øredobb, den kommer nesten gjennom, og så sier det stopp. Hva kan jeg gjøre med det? Bare tvinge den gjennom, og passe på at alt er rent og pent? Eller..Hva?

(Sorry om denne er plassert feil, men siden det er snakk om å stikke hull tenkte jeg kanskje den passet best her.. Men bare flytt den hvis det er feil :) )

Anonymkode: 30d44...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare prøvd å tvinge den gjennom. Jeg har tatt flere av mine med bare en vanlig nål, så når det allerede har vært et hull der tror jeg ikke det kan være så vondt :)

Anonymkode: a4129...f93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er lurt å kjøle ned øreflippen litt først? Med is eller noe sånn?

Anonymkode: 30d44...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det er lurt å kjøle ned øreflippen litt først? Med is eller noe sånn?

Anonymkode: 30d44...227

Lurt å ha på litt is først, og vask godt med Pyrisept før og etter, det er iallfall jeg nøye med når jeg må stikke opp igjen hullene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dytte ja. Dropp isbiter og klesklyper, gjør bare vondt et sekund. 

Anonymkode: 33ccf...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frida skrev:

Lurt å ha på litt is først, og vask godt med Pyrisept før og etter, det er iallfall jeg nøye med når jeg må stikke opp igjen hullene. 

Vask også øredobben med antibac eller pyrisept/klorhexidin. 

Anonymkode: 73bcf...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vask også øredobben med antibac eller pyrisept/klorhexidin. 

Anonymkode: 73bcf...3ff

Jepp, det er like viktig. :)

Jeg har nikkelallergi og har forsøkt å smøre pyriseptsalve på ørepynt med nikkel, men det hjelper ikke! Skjønt det burde jeg forstått ikke hjalp da, men verdt et forsøk tenkte jeg tydeligvis. Jeg har sikkert 30 par med nikkel som kan kastes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Ja jeg har selvfølgelig tenkt å vaske både øreflipp og øredobb, hehe :) Rakk ikke å få gjort det i dag, så jeg får gjøre det i morgen. Kjenner jeg gruer meg litt, hehe. Jaja, går nok bra. 

Forresten, bør jeg la øredobben bli i hullet etter at jeg har stukket, eller bør jeg ta den ut, rense grundig og la det hvile en dag før jeg setter den i ordentlig? 

Anonymkode: 30d44...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar! Ja jeg har selvfølgelig tenkt å vaske både øreflipp og øredobb, hehe :) Rakk ikke å få gjort det i dag, så jeg får gjøre det i morgen. Kjenner jeg gruer meg litt, hehe. Jaja, går nok bra. 

Forresten, bør jeg la øredobben bli i hullet etter at jeg har stukket, eller bør jeg ta den ut, rense grundig og la det hvile en dag før jeg setter den i ordentlig? 

Anonymkode: 30d44...227

La den bli akkurat som når man tar nye hull, ellers vil jo såret begynne å gro igjen. Så lar du være å røre for mye på den og renser forsiktig med øredobben i ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, peppermyntete skrev:

La den bli akkurat som når man tar nye hull, ellers vil jo såret begynne å gro igjen. Så lar du være å røre for mye på den og renser forsiktig med øredobben i ved behov.

Supert, da gjør jeg det. Takk :) 

Anonymkode: 30d44...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...