Gå til innhold

No contact rule


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville definitivt testet ut dette om jeg satt med de erfaringen jeg har idag. Jeg hadde kontakt med eksen min i lang tid etter bruddet, ennå han dumpet meg for en annen jente. I min naivitet trodde jeg det at jeg ville fått han tilbake om jeg fortsatte å være snill med han. Vi har ennå litt kontakt, men ikke like mye som før. Hadde jeg ikke vært helt hjerteknust når han dumpet meg for en annen ville jeg definitivt kuttet kontakten tvert. Jeg burde ikke vist han hvor knust, sårbar og skadeskutt jeg var, men heller vist ham hvor utrolig sint jeg var. Men kjærlighet gjør blind. Jeg prøvde en liten periode etter noen måneder og visstnok savnet han meg litt, men det var bare en liten stund. Trodde vi kom til å bli sammen igjen, men det ble vi ikke da han unnskylde seg med at han bare brente seg litt. Han og hun han dumpa meg for gikk til helvete, synd for henne. Kan ikke si annet enn karma is a bitch. :ph34r:

Dette var dog min første kjæreste. Jeg satt med null erfaring og selv om alle vennene mine sa: "slett han fra sosiale medier, blokker nummeret hans, så slipper du å se og høre om de to" osv, så fikk jeg aldri meg selv til å gjøre det fordi jeg ennå ville ha han i livet mitt. Han snappet meg daglig etter bruddet og jeg plaget han med å få svar på hvorfor han ikke elsket meg mer, hvorfor han ville ha henne framvfor meg osv. Noen måneder senere måtte dette en ende ta, så da kuttet jeg kontakt med han en liten stund. Nå prater vi ikke spesielt om bruddet mer, og det er egentlig ganske godt å ha "lagt det bak seg", selv om jeg aldri blir å komme over det faktum at han dumpet meg på grunn av en annen jente. Nå 6 måneder senere ser jeg hvor dum jeg var. Hadde jeg virkelig blokkert ham ut av livet mitt ville han kanskje sett hvor galt det var det han gjorde, for det å bli dumpa for noen andre var ikke greit. Virkelig ikke. Men det vil han aldri innse grunnet min egen naivitet. Kunne gjerne kuttet kontakt tvert nå, men føler det er litt for sent å gjøre det nå. Da skulle jeg ha gjort det med en gang.

Ber på mine knær om at folk som leser dette, virkelig kutter kontakten med eksen sin. Enten så kommer han krypende tilbake, eller så kommer du deg over det, tro meg, jeg har lært.

Endret av haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg over. Det beste for begge parter, uansett årsak til bruddet er nok å ikke ha kontakt en periode etterpå. Man er jo tross alt ikke sammen mer og må lære seg å leve en ny hverdag uten den andre. 

Så kan man kanskje ta opp igjen kontakten på et senere tidspunkt. Jeg var også sånn du beskriver med min første kjæreste, da han slo opp. Tror det er veldig normalt før man lærer noe annet av erfaring.

Med denne eksen som det ble slutt med nylig, var jeg helt knust og ba og tryglet den første uka etter det ble slutt. Så tok jeg meg sammen og gikk over på "no contact" da vi begge ble enige om at det ble for mye kontakt rett etter bruddet. 

 

Ts 

Anonymkode: 8acda...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, mångata skrev:

Jeg ville definitivt testet ut dette om jeg satt med de erfaringen jeg har idag. Jeg hadde kontakt med eksen min i lang tid etter bruddet, ennå han dumpet meg for en annen jente. I min naivitet trodde jeg det at jeg ville fått han tilbake om jeg fortsatte å være snill med han. Vi har ennå litt kontakt, men ikke like mye som før. Hadde jeg ikke vært helt hjerteknust når han dumpet meg for en annen ville jeg definitivt kuttet kontakten tvert. Jeg burde ikke vist han hvor knust, sårbar og skadeskutt jeg var, men heller vist ham hvor utrolig sint jeg var. Men kjærlighet gjør blind. Jeg prøvde en liten periode etter noen måneder og visstnok savnet han meg litt, men det var bare en liten stund. Trodde vi kom til å bli sammen igjen, men det ble vi ikke da han unnskylde seg med at han bare brente seg litt. Han og hun han dumpa meg for gikk til helvete, synd for henne. Kan ikke si annet enn karma is a bitch. :ph34r:

Dette var dog min første kjæreste. Jeg satt med null erfaring og selv om alle vennene mine sa: "slett han fra sosiale medier, blokker nummeret hans, så slipper du å se og høre om de to" osv, så fikk jeg aldri meg selv til å gjøre det fordi jeg ennå ville ha han i livet mitt. Han snappet meg daglig etter bruddet og jeg plaget han med å få svar på hvorfor han ikke elsket meg mer, hvorfor han ville ha henne framvfor meg osv. Noen måneder senere måtte dette en ende ta, så da kuttet jeg kontakt med han en liten stund. Nå prater vi ikke spesielt om bruddet mer, og det er egentlig ganske godt å ha "lagt det bak seg", selv om jeg aldri blir å komme over det faktum at han dumpet meg på grunn av en annen jente. Nå 6 måneder senere ser jeg hvor dum jeg var. Hadde jeg virkelig blokkert ham ut av livet mitt ville han kanskje sett hvor galt det var det han gjorde, for det å bli dumpa for noen andre var ikke greit. Virkelig ikke. Men det vil han aldri innse grunnet min egen naivitet. Kunne gjerne kuttet kontakt tvert nå, men føler det er litt for sent å gjøre det nå. Da skulle jeg ha gjort det med en gang.

Ber på mine knær om at folk som leser dette, virkelig kutter kontakten med eksen sin. Enten så kommer han krypende tilbake, eller så kommer du deg over det, tro meg, jeg har lært.

Helt enig med deg. Du burde kuttet han ut tvert når han ble sammen med ei anna, fordi han fikk på en måte dere begge da du fortsatt viste følelser for han, fortsatt hadde han i livet ditt mens han så ei anna. Må ha vært så vondt for deg.

Har opplevd noe lignende, men jeg tror og han fant ei anna fordi han kom ingen vei med meg. Men jeg fikk vite i ettertid at han så henne bak ryggen min lenge mens jeg så han, og med en gang jeg fikk vite det, droppet jeg kontakten med han. Før jeg gjorde det var han skikkelig kjip, men jeg fikk nok så jeg skrev til han at jeg ønsket ingen kontakt med han og at jeg slettet tlfnr hans nå! Jeg slettet det ikke, men bare skrev det for å såre han. Han mld meg noen dager etterpå, men jeg svarte han aldri på den sms'n. Dette er snart to mnd siden. Det er fortsatt vondt å tenke på at han så henne bak ryggen min uten at jeg visste det og at de kanskje fortsatt er sammen. Men jeg var glad at han kontaktet meg sist, så jeg fikk avvist han. Håper kanskje han tenker på dette og angrer, men godt mulig han ikke bryr seg.., siden han kunne gp bak ryggen min sånn som han gjorde, men jeg fikk iallefall vist han hva jeg synes om oppførselen hans, da jeg først ble veldig sint, for så å kutte han helt ut.

 

Anonymkode: fc043...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Du burde kuttet han ut tvert når han ble sammen med ei anna, fordi han fikk på en måte dere begge da du fortsatt viste følelser for han, fortsatt hadde han i livet ditt mens han så ei anna. Må ha vært så vondt for deg.

Har opplevd noe lignende, men jeg tror og han fant ei anna fordi han kom ingen vei med meg. Men jeg fikk vite i ettertid at han så henne bak ryggen min lenge mens jeg så han, og med en gang jeg fikk vite det, droppet jeg kontakten med han. Før jeg gjorde det var han skikkelig kjip, men jeg fikk nok så jeg skrev til han at jeg ønsket ingen kontakt med han og at jeg slettet tlfnr hans nå! Jeg slettet det ikke, men bare skrev det for å såre han. Han mld meg noen dager etterpå, men jeg svarte han aldri på den sms'n. Dette er snart to mnd siden. Det er fortsatt vondt å tenke på at han så henne bak ryggen min uten at jeg visste det og at de kanskje fortsatt er sammen. Men jeg var glad at han kontaktet meg sist, så jeg fikk avvist han. Håper kanskje han tenker på dette og angrer, men godt mulig han ikke bryr seg.., siden han kunne gp bak ryggen min sånn som han gjorde, men jeg fikk iallefall vist han hva jeg synes om oppførselen hans, da jeg først ble veldig sint, for så å kutte han helt ut.

 

Anonymkode: fc043...066

Akkurat ja, han solte seg nok i glansen med at flere jenter ville ha han.. Og hverken min eller din eks fortjener å sole seg i den glansen.

Synes det er veldig godt gjort av deg å gjøre det. Det viser egentlig hvor sterk og independent du er. Der var jeg alt for svak og har tatt det videre med meg til senere i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.2.2016 at 11.58, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det for at begge skal få avstand til hverandre og få bruddet på avstand. Google no contact rule så får du mange treff om hva det er :) Ingen kontakt på en mnd ca. 

Gjør det fordi jeg vil ha han tilbake. Begynne på ny frisk etterhvert som ting er på avstand :) 

Ja, målet er å "move on" også når man ikke har kontakt 

 

ts

Anonymkode: 8acda...aa7

Og etter en måned skal dere liksom gjenoppta kontakten?

Er ikke slik no contact-rule fungerer. Det er slik at man kutter all kontakt og går videre med livet sitt. Ferdig. Gjort det med hver eneste eks av meg, det er bare å takke for seg og ønske vedkommende lykke til i fremtiden. Hva er vitsen å gjenoppta kontakt med ekser in the first place? For å være venner? Er plenty av folk der ute som kvalifiserer til venner, ekser er IKKE venner. 

Move on TS!

 

Anonymkode: 924ff...9e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 time siden, herremann skrev:

så min ex var utro. jeg har vært voksen og bare ignorert henne.
og nå sitter du her å prøver å latterliggjøre meg?
eier du ingen skam?

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11.2.2016 at 12.16, frk91 skrev:

Jeg hadde denne regelen med en eks, funket veldig bra. Jeg kom meg over han, mens han innså at han ville ha meg tilbake(han som gjorde det slutt). 

Vi ble ikke sammen igjen da, jeg kom meg videre i livet, han vil fremdeles ha meg tilbake.

Digger profilbildet ditt:)

Anonymkode: dae1b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du håper på å få en frisk start etter kun en måned uten kontakt, så tror jeg du blir veldig skuffet. Det er en grunn til at ting tar slutt, og det er ikke mulig å slette fortiden og begynne på nytt. Som regel er årsakene til at det blir slutt der fortsatt, og det er ikke noe poeng å utsette seg for det samme en gang til. Trikset med å bryte kontakten er å gå så lenge uten kontakt at du ikke lenger har et behov for å kontakte han. Og da er jo problemet borte. Best å bare komme seg videre

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Rosaprosa20 skrev:

Hvis du håper på å få en frisk start etter kun en måned uten kontakt, så tror jeg du blir veldig skuffet. Det er en grunn til at ting tar slutt, og det er ikke mulig å slette fortiden og begynne på nytt. Som regel er årsakene til at det blir slutt der fortsatt, og det er ikke noe poeng å utsette seg for det samme en gang til. Trikset med å bryte kontakten er å gå så lenge uten kontakt at du ikke lenger har et behov for å kontakte han. Og da er jo problemet borte. Best å bare komme seg videre

Så du påstår ingen noen gang har blitt sammen igjen og hatt det bra? TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du påstår ingen noen gang har blitt sammen igjen og hatt det bra? TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

Enig med deg. Det finnes ingen fasit på ekte kjærelighet.

Anonymkode: fc043...066

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Det finnes ingen fasit på ekte kjærelighet.

Anonymkode: fc043...066

Er det ekte kjærlighet går man ikke lei av hverandre da...

Anonymkode: fcf37...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ekte kjærlighet går man ikke lei av hverandre da...

Anonymkode: fcf37...f7e

Så om du er med din beste venn/venninne 24/7 i 2 år. Ville du ikke blitt lei? For om du ble lei, hadde det ikke vært ekte vennskap! 

Anonymkode: 8acda...aa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om du er med din beste venn/venninne 24/7 i 2 år. Ville du ikke blitt lei? For om du ble lei, hadde det ikke vært ekte vennskap! 

Anonymkode: 8acda...aa7

Ja, noe sånt!

Anonymkode: fcf37...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11. februar 2016 at 11.50, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier så følger jeg "no contact rule" nå mot eks. Er det noen her som har prøvd den? 

Og kanskje noen med suksess historier som har fått eks tilbake? :) 

 

Anonymkode: 8acda...aa7

Det er den eneste korrekte måten å få vedkomne tilbake, men også å komme over vedkomne på så fortsett med det du gjør. Men prøv å glem eksen. Tro meg det finnes flere fisk der ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Charmander skrev:

Det er den eneste korrekte måten å få vedkomne tilbake, men også å komme over vedkomne på så fortsett med det du gjør. Men prøv å glem eksen. Tro meg det finnes flere fisk der ute ;)

Så bra :) Jeg skal fortsette. Skal prøve å glemme han også hehe. TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hardt å ikke sende han melding i dag! Håper han skal sende meg en melding først, noe han selvfølgelig ikke gjør. Selv om han legger ut bilder av seg på sosiale medier med tommel opp.. Bare for å gni det inn at han har det bra og sikkert ikke savner meg 🙁 TS 

Anonymkode: 8acda...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...