Gå til innhold

Fremmed hannkatt som tisser i garasjen og i innganspartiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en fremmed hannkatt som tisser rund om hos oss. Mest i garasjen og ved innganspartiet. Det lukter helt forferdelig. På grunn av at garasjen er gammel kommer den katten inn i garasjen uansett, og har nå også klart å jage ut vår egen katt derfra. Vet hvem som eier den, men er det noe vi kan gjøre?

Anonymkode: 6a054...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med eieren, si at dere har mus i garasjen og skal legge ut rottegift, det er ikke riktig at katteeiere ikke passer på katta si, vært min garasje så tror jeg at jeg hadde fått den skutt, katt som har begynt å pisse i garasjen, eller andre steder, vil aldri slutte. Dem må jo ha en plikt til å passe på og følge opp katten på samme måte som med andre dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon. Finnes jo mange ting å legge ut for å holde katter ute, men det er kanskje litt dumt når din egen katt helst skulle hatt stedet som tilholdssted. Er eierne fornuftige folk? I så fall ville jeg tatt en prat med de og anbefalt de å kastrere katten. Da vil den miste behovet for å markere og blir mer hjemmekjær. De fleste veterinærer kjører kampanjer på billig kastrasjon utover våren nå, tips dem om det. De vil få en katt som lever et tryggere liv, som ikke setter uønskede kattunger til verden og en katt som ikke plager naboene på samme måte.

Anonymkode: 4eb6b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo selvfølgelig mulig at katten er kastrert da. Men vi har 3 kastrerte hannkatter i husene rundt våres og de markerer ikke. Så bare antar at den er ukastrert.

Anonymkode: 4eb6b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håpte at garasjen skulle være et tilholdssted for katten vår, slik det har vært. Nå tror jeg ikke vår katt tørr å være der.

Jeg kjenner ikke eierne personlig, men kan jo prøve å snakke med de. Jeg vet jo ikke om det vil hjelpe, ei heller ikke sikker på hva de kan gjøre. Jeg antar katten er ukastrert, dette er på "landet" de færreste kastrerer sine (selv om vår er kastrert), har dessuten aldri luktet en slik lukt fra kastrerte katter...

Anonymkode: 6a054...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vi håpte at garasjen skulle være et tilholdssted for katten vår, slik det har vært. Nå tror jeg ikke vår katt tørr å være der.

Jeg kjenner ikke eierne personlig, men kan jo prøve å snakke med de. Jeg vet jo ikke om det vil hjelpe, ei heller ikke sikker på hva de kan gjøre. Jeg antar katten er ukastrert, dette er på "landet" de færreste kastrerer sine (selv om vår er kastrert), har dessuten aldri luktet en slik lukt fra kastrerte katter...

Anonymkode: 6a054...3a3

Den er nok ukastrert. Grunnen til at den markerer hos dere er fordi dere har katter og de kjekler om territorie. Eddik fjerner lukten av kattepiss (men det kan gi flekker). Ellers hater katter lukten av sitrus.

Snakk med eieren, fortell situasjonen. Kastrering koster rett under tusenlappen og tar bare 15-20 min. Når pus er kastrert vil den også slutte å sloss så mye og markere (det tar ca 3 mnd før hannkatthoromonene er vekk).

Om det fremdeles ikke synker inn hadde jeg kidnappet katten å kastrert den selv..... Bare husk å holde han inne ett par dager så han ikke får infeksjon. Jeg har ingenting til overs for folk som har huskatt som ikke kastrerer eller steriliserer. Fullstendig slett dyrehold.

Anonymkode: a3404...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...