Gå til innhold

Noen som har Safe to Sleep eller annen pustealarm?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Jeg mistet i dødfødsel for tre år siden. Nå har jeg en liten baby på noen få dager ved siden av meg her, og man skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å være hysterisk mor den første tida. 

Har lest litt om diverse pustealarmer. Noen mener at det er stress, fordi de ofte gir falsk alarm. Jeg tenker at jeg heller vil ha stresset med å våkne av den noen ganger enn å ALDRI få sove 😰

Noen som har erfaring med slike alarmer eller vet hvilken jeg burde gå for?

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke noe om det du spør om, men jeg vil bare si gratulerer med baby 😊 Så veldig hyggelig! 

Har lest dagboken din fra tiden etter at datteren din døde, og har grått mange tårer både for deg og "sammen med" deg. Du skriver så godt, både om de fine og de vonde sidene ved livet. 

Nå ble jeg glad på dine vegne! 😄 Gratulerer igjen, og kos deg med babyen. Det er en magisk tid, de første dagene ❤️

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ikke du en sånn, @appelsinjuice ? :klo: 

Anonymkode: 97a97...d1d

Vi kjøpte en Safe to Sleep, men den har kun blitt testet 3 ganger, mest fordi Lillegutt lett rullet av platen. De gangene vi testet den gikk alarmen av noen ganger. En gang fordi Mini rullet av platen og havnet med nesa ned i gropen mellom madrassen og kanten på Next 2 Me sengen (og da var det jo bra alarmen vekket oss!) og de andre gangene gikk alarmen antageligvis fordi han hadde pustepause som varte litt for lenge. Da kjente jeg ikke at han pustet da alarmen vekket oss og rakk å få panikk før han trakk pusten dypt. De øvrige gangene pustet han som vanlig da alarmen vekket oss, men da antar jeg at han har kommet i gang med pustingen igjen før vi rakk å sjekke han. Årsaken til at alarmen går dukker opp på skjermen på telefonen, og man kan lett skru av alarmen ved pustestopp på 10 sekunder, og kun la alarmen gå dersom pustestoppet varer i 20 sekunder. Begge deler virker temmelig lenge for meg, så vi turte aldri skru av 10 sekunders-alarmen. 

Alt i alt valgte vi å ikke bruke den pga. vi syntes han rullet for lett når han lå på platen, og var bekymret for at han skulle få nesa mot kanten på senga eller inni teppet sitt (som vi tullet han inn i i begynnelsen. Nå bruker vi kun dyne) De første dagene så vi oss nødt til å la han sove i babynestet for å unngå at han rullet, selv om dette ikke er anbefalt, og alarmen passet ikke oppi nestet. 

Selv om pustealarmen ikke har blitt tatt ordentlig i bruk her enda ser jeg for meg at vi kan bruke den når Lillegutt begynner å rulle over på magen. Jeg har hørt at det går an å snu matten slik at babyen ligger på den kun med overkroppen og den da fortsatt overvåker babyens pust dersom babyen snur seg i løpet av natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har lest dagboken din og synes ikke på noen måte du  skal kalle deg hysterisk mamma. 

Gratulerer med datteren! :) Veldig glad for at det gikk bra. 

Men med din bakgrunn, får du ingen hjelp med pustealarm fra barselavdelingen?  Jeg vet ikke om dere har kommet hjem, nå? Men jeg ville undersøkt med barselavdelingen eventuelt helsestasjonen eller andre som kjenner deg og din historie. 

Krysser fingre for deg og din familie. 

Anonymkode: c4c39...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en liten pustealarm som man festet på bleien. Den gjorde at jeg iallefall fikk noen få timer sammenhengende søvn hver natt. Anbefales. Vår het Respisense, og var liten og nett, og plaget ikke babyen. Den fungerte også i vogna, som var fint ifht puste-plate alarmer, som bare får plass i sprinkelsenga.

 

Anonymkode: e2405...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte en liten pustealarm som man festet på bleien. Den gjorde at jeg iallefall fikk noen få timer sammenhengende søvn hver natt. Anbefales. Vår het Respisense, og var liten og nett, og plaget ikke babyen. Den fungerte også i vogna, som var fint ifht puste-plate alarmer, som bare får plass i sprinkelsenga.

 

Anonymkode: e2405...697

Hvor fikk du tak i denne? Googler og finner kun på utenlandske nettsteder. 

Litt skeptisk til å feste elektroniske duppedingser direkte til baby merker jeg Har man virkelig belegg for å mene det er helt trygt? Er det forsket på? :sjenert: 

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse går på batterier. Nesten litt skumlere med puste-plate, som er koblet rett i veggen. Litt mer volt der enn i et lite batteri. 

Jeg kjøpte vår på amazon. Regner kraftig med at disse dingsene er testet opp og ned i mente, bare tenk hva som ville skje med de som lager disse om de  viste seg å ikke være trygge...

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Darkannie skrev:

Disse går på batterier. Nesten litt skumlere med puste-plate, som er koblet rett i veggen. Litt mer volt der enn i et lite batteri. 

Jeg kjøpte vår på amazon. Regner kraftig med at disse dingsene er testet opp og ned i mente, bare tenk hva som ville skje med de som lager disse om e viste seg å i kle være trygge...

Har googlet og lett litt skjønner du. Var en type pustealarm (plate) hvor et par babyer har blitt kvalt pga ledninger. Tror de selges enda. Trodde Safe to Sleep var trådløs(?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være, er noen år siden jeg hadde nyfødt. Vi vurderte plate, men endte opp med bleie-alarm siden han sov mye ute i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sobril skrev:

Har googlet og lett litt skjønner du. Var en type pustealarm (plate) hvor et par babyer har blitt kvalt pga ledninger. Tror de selges enda. Trodde Safe to Sleep var trådløs(?) 

Safe to sleep er trådløs. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sobril skrev:

Takk for tips og erfaring alle sammen. Bestilte i all hast denne. Var på tilbud og leste en del positivt http://www.jollyroom.no/produkter/snuza-go

Så blir det vel babycall med videomonitor i tillegg. :sjenert: 

Den blir bra! :Nikke: Tror den kom ut litt etter Respisense også. Lest mye positivt om Snuza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. februar 2016 at 20.33, Sobril skrev:

Takk for tips og erfaring alle sammen. Bestilte i all hast denne. Var på tilbud og leste en del positivt http://www.jollyroom.no/produkter/snuza-go

Så blir det vel babycall med videomonitor i tillegg. :sjenert: 

Kan du oppdatere tråden med dine erfaringer når du får testet den ut? Jeg syntes det var vanskelig å finne info på norsk da jeg skulle kjøpe pustealam. :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Kan du oppdatere tråden med dine erfaringer når du får testet den ut? Jeg syntes det var vanskelig å finne info på norsk da jeg skulle kjøpe pustealam. :blomst: 

Jepp. Det skal jeg gjøre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11. februar 2016 at 14.13, appelsinjuice skrev:

Vi kjøpte en Safe to Sleep, men den har kun blitt testet 3 ganger, mest fordi Lillegutt lett rullet av platen. De gangene vi testet den gikk alarmen av noen ganger. En gang fordi Mini rullet av platen og havnet med nesa ned i gropen mellom madrassen og kanten på Next 2 Me sengen (og da var det jo bra alarmen vekket oss!) og de andre gangene gikk alarmen antageligvis fordi han hadde pustepause som varte litt for lenge. Da kjente jeg ikke at han pustet da alarmen vekket oss og rakk å få panikk før han trakk pusten dypt. De øvrige gangene pustet han som vanlig da alarmen vekket oss, men da antar jeg at han har kommet i gang med pustingen igjen før vi rakk å sjekke han. Årsaken til at alarmen går dukker opp på skjermen på telefonen, og man kan lett skru av alarmen ved pustestopp på 10 sekunder, og kun la alarmen gå dersom pustestoppet varer i 20 sekunder. Begge deler virker temmelig lenge for meg, så vi turte aldri skru av 10 sekunders-alarmen. 

Alt i alt valgte vi å ikke bruke den pga. vi syntes han rullet for lett når han lå på platen, og var bekymret for at han skulle få nesa mot kanten på senga eller inni teppet sitt (som vi tullet han inn i i begynnelsen. Nå bruker vi kun dyne) De første dagene så vi oss nødt til å la han sove i babynestet for å unngå at han rullet, selv om dette ikke er anbefalt, og alarmen passet ikke oppi nestet. 

Selv om pustealarmen ikke har blitt tatt ordentlig i bruk her enda ser jeg for meg at vi kan bruke den når Lillegutt begynner å rulle over på magen. Jeg har hørt at det går an å snu matten slik at babyen ligger på den kun med overkroppen og den da fortsatt overvåker babyens pust dersom babyen snur seg i løpet av natten. 

Må bare få svare her! Jeg har prematur datter, og på sykehuset lå hun på en slik plate. De brukte 20 sekund-innstillingen, så når sykehuset gjør det går jeg utifra at det er trygt! Vi fikk med oss denne plata hjem fordi hun har litt problemer med pusten, og hun ligger i babynest! Skjønner ikke helt hva du mener med at detikke passer oppi?? Plata virker fra under flere lag. Vi har babynest som ligger oppå ett saueskinn, som ligger oppå en madrass, og under madrassen legger vi plata! Fungerer som bare det! Aldri fått falsk alarm! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. februar 2016 at 19.48, AnonymBruker skrev:

Vi brukte en liten pustealarm som man festet på bleien. Den gjorde at jeg iallefall fikk noen få timer sammenhengende søvn hver natt. Anbefales. Vår het Respisense, og var liten og nett, og plaget ikke babyen. Den fungerte også i vogna, som var fint ifht puste-plate alarmer, som bare får plass i sprinkelsenga.

 

Anonymkode: e2405...697

Plata vår får plass i vogna også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...