Gå til innhold

henge ting på veggen i leid leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen regler på dette, eller er det opp til hver enkelt huseier? Jeg leier for første gang og har veldig lyst til å henge opp et speil på veggen. Leiligheten er helt ny.aå veggene er helt tomme. Ikke særlig koselig. Er det sånn at jeg må sende melding å spør huseier? Hun som leier over oss (vi har samme husvert) har hengt opp masse bilder på veggene...

Anonymkode: 4b6f4...d1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til syvende og sist så er det vel huseier som bestemmer. Men tror dette kommer mye an på hva du vil henge opp også.  Dersom det ikke står noe i leiekontrakten, kontakter du husverten. :)

Endret av _Aries
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send melding og spør :) har vært borti de som er helt nazi i forhold til å henge ting på veggen, andre bryr seg ikke. Andre syns det er greit hvis du dekker og maler over hullene før du flytter ut!

Anonymkode: 1f76e...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt på hvordan opphenget er. Kan det henge på en spiker er det ok for meg. Skal det skrus inn forlanger jeg at det henges på en plass andre også kan ha et speil, og at det blir hengende etter flytting. Lampetter på veggene liker jeg ikke, da det innebærer store skruehull. Har fastmonterte dimbare spottskinner i taket i hele leiligheten og 4 nøytrale gulvlamper som tilhører leiligheten. Bordlamper må de holde selv.  Jeg ser helst at folk henger opp ting der det er naturlig også for andre å henge opp ting. På små bildestifter, ikke spiker. Og helst la stiftene henge igjen ved flytting slik at nestemann kan bruke flest mulig av de som er istedet for å hamre nye hull like ved. Hyller osv godtar jeg ikke. Badet er det bannlyst å skru og spikre i i min utleieleilighet, der er jeg pinne hard. Skrur de i badveggen og ødelegger membranen ryker depositumet tvert.  Har allerede hengt opp rikelig med hyller og knagger der inne i tillegg til servantskap og høyskap. Har også hattehylle i gangen slik at jeg unngår at alle skal henge opp sin egen. Men sparkle og male over bittesmå stiftehull??? Det blir seende verre ut enn de mikroskopiske hullene. Nytter ikke å bare male over hullene. Da må hele veggen males. Gjerne i to strøk.  Så m.a.o kun små stifter hos meg.

Anonymkode: 3e7ef...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa det var greit hvis ikke lagde store hull :) 

Men det er veldig frustrerende for her mangler alt!! Ikke knagger eller sånn til å henge dorullen på, på badet. Ikke knagger/hattehylle i gangen. Absolutt INGENTING.

Anonymkode: 4b6f4...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få henge opp ting i leid leilighet. Man skal få leve normalt, og det innebærer jo bilder på veggen feks.!

Men ofte må man jo rette før man flytter. Men igjen; man skal kun rette det som er utover normal slitasje. Noen få spikerhull regnes som normalt.

Dorullholder får du med sugekopp eller gulvstativ :)

Så hattehyllesystem kan du jo spørre om å henge opp selv om det blir litt hull, mot at du lar det stå igjen ved flytting? (ikea, jysk o.l har jo sånt billig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor det selges med sugekopp? Fikk noen knagger av svigermor me sugekopp og de henger sykt godt! Angående gangen endte vi opp med å kjøpe stumtjener

Anonymkode: 4b6f4...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør eier. Noen ser på dette som usedvanlig mye bruksslitasje og tar av depositumet for å sparkle og male vegger på nytt når leietagere har hengt opp masse saker på veggene. 

Generelt, så tenker vi oss om og diskuterer lenge før vi lager hull i veggene i vår leilighet.

Anonymkode: c4a7b...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dørknagg også :) når folk har hengt opp mye på veggene så skjønner jeg at utleier kam ta av depositum, men et uskyldig lite speil over sofaen? Det er det eneste vi kommer til å henge opp. Det er også plassert sånn at neste mann kan henge noe der :) i verstefall lar vi speilet henge igjen når vi flytter

Anonymkode: 4b6f4...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor det selges med sugekopp? Fikk noen knagger av svigermor me sugekopp og de henger sykt godt! Angående gangen endte vi opp med å kjøpe stumtjener

Anonymkode: 4b6f4...d1b

Jeg kjøpte dorullholder med sugekopp på IKEA tror jeg? Eller var det ting.no...?

Dørknagger er kjempelurt, ja! 

Koster jo ingenting heller,

Her er diverse dorullholdere også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sa det var greit hvis ikke lagde store hull :) 

Men det er veldig frustrerende for her mangler alt!! Ikke knagger eller sånn til å henge dorullen på, på badet. Ikke knagger/hattehylle i gangen. Absolutt INGENTING.

Anonymkode: 4b6f4...d1b

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50226780/

knaggrekke til å henge over dør. Det kan man jo ha både i entreen og i andre rom :)

 

Anonymkode: 810c4...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50226780/

GRUNDTAL Knagg til dør IKEA Henges på dørens overkant og hjelper deg med å gjøre ubrukt plass om til oppbevaring for badekåper eller vesker.Henges på dørens overkant og hjelper deg med å gjøre ubrukt plass om til oppbevaring for badekåper eller vesker.

knaggrekke til å henge over dør. Det kan man jo ha både i entreen og i andre rom :)

 

Anonymkode: 810c4...344

 

Anonymkode: 810c4...344

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...