Gå til innhold

Mistet lysten og er mann.


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mine år i Afghanistan som mange andre. Og jeg er helt ok. Tross tunge tider.

En ting som har skjedd, som jeg undres over er at jeg har gått fra å være en såkalt amorøs person til å være lite kåt.

Jeg er singel så det går greit.

Jeg har bare ikke lyst å fortsette livet som en maskin. Tviler på at jeg kan få noen gode råd, men skriver dette allikevel.

Jeg elsker det feminine. Men jeg kjenner at det må mye energi til for å bli kåt.

Muligens må jeg forelske meg før det kommer tilbake.

Jeg vet ikke.

PS. Har også sluttet å spise fugl og fisk pga noen relativt vonde opplevelser med begge artene der borte. Ting som fikk meg til å spy.

Troligvis går det over. Og troligvis har det noe med opplevelser  med å se menneskekropper slik de fleste i dag slipper.

Jeg får ta tiden til hjelp. Men meninger og kommentarer tas imot med takk.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lanista1984 skrev:

Jeg har hatt mine år i Afghanistan som mange andre. Og jeg er helt ok. Tross tunge tider.

En ting som har skjedd, som jeg undres over er at jeg har gått fra å være en såkalt amorøs person til å være lite kåt.

Jeg er singel så det går greit.

Jeg har bare ikke lyst å fortsette livet som en maskin. Tviler på at jeg kan få noen gode råd, men skriver dette allikevel.

Jeg elsker det feminine. Men jeg kjenner at det må mye energi til for å bli kåt.

Muligens må jeg forelske meg før det kommer tilbake.

Jeg vet ikke.

PS. Har også sluttet å spise fugl og fisk pga noen relativt vonde opplevelser med begge artene der borte. Ting som fikk meg til å spy.

Troligvis går det over. Og troligvis har det noe med opplevelser  med å se menneskekropper slik de fleste i dag slipper.

Jeg får ta tiden til hjelp. Men meninger og kommentarer tas imot med takk.

 

 

Hei

Har du snakket med legen din om dette?

Får du i deg nok næringsrik mat (inkludert proteiner)? Spiser du kjøtt eller annen mat som er proteinrik?

Er du deprimert? Depresjon virker inn på sex-lysten

Ønsker deg god bedring

Ta godt vare på deg selv! :hjerte:

Anonymkode: 4d5b2...b18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lanista1984 skrev:

Jeg har hatt mine år i Afghanistan som mange andre. Og jeg er helt ok. Tross tunge tider.

En ting som har skjedd, som jeg undres over er at jeg har gått fra å være en såkalt amorøs person til å være lite kåt.

Jeg er singel så det går greit.

Jeg har bare ikke lyst å fortsette livet som en maskin. Tviler på at jeg kan få noen gode råd, men skriver dette allikevel.

Jeg elsker det feminine. Men jeg kjenner at det må mye energi til for å bli kåt.

Muligens må jeg forelske meg før det kommer tilbake.

Jeg vet ikke.

PS. Har også sluttet å spise fugl og fisk pga noen relativt vonde opplevelser med begge artene der borte. Ting som fikk meg til å spy.

Troligvis går det over. Og troligvis har det noe med opplevelser  med å se menneskekropper slik de fleste i dag slipper.

Jeg får ta tiden til hjelp. Men meninger og kommentarer tas imot med takk.

 

 

Man får som regel ettervirkninger etter å vært i krigen. Du har ikke PTSD da? Veldig vanlig for soldater. Får du noe hjelp mellom slagene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si, fy søren så modig du er!

Kanskje det lureste er å kontakte legen din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg var depresjon som har blitt nevnt her allerede, selv vært i en kort periode der man ikke trivdes (var i et dårlig forhold) og skulle mye til for at jeg ble kåt.

 

Men, det går over så fort du får det bedre, er nok ettervirkninger av Afghanistan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare at legen er så fiiin... Hun forteller og beskriver og jeg føler at jeg blir så avslappet i hennes nærmeste sone. Slik at jeg nesten kan lukte hennes lotion. 

Har ande kjent det? At noen stemmer får deg til å føle deg så avslappet og føle deg så utrolig godt.

Kåt blir jeg ikke, da. Bare avslappet som en katt. Hva hun må tro om meg..

Jeg tenner ikke på å se noe sexy. Hverken på nett eller i RL. Jeg tror noen må henge sine armer rundt skuldrene mine og lukte godt. Gjerne med en fin sovepust:) Men det er et stykke fra det til å si "hei!" Puhh. Det går nok over.

Takk for tips. Det henger naturligvis sammen med krigen. Det gjør nok det. Og det å bli kåt er ikke nøyaktig høyest på min liste over prioriteringer akkurat nå. Men jeg vil dit. Derfor skrev jeg:)

Tuen takk.

 

Endret av Lanista1984
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåtskapen din kommer nok tilbake når livet ditt er på plass igjen. Eller kanskje ikke. Fokuset ditt bør være på å bearbeide erfaringene dine.  Det er det du må gjøre for å bli en ny versjon av deg selv. Klem til deg, og takk for at du har bidratt til å forsvare våre interesser! 

Anonymkode: 77549...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kåtskapen din kommer nok tilbake når livet ditt er på plass igjen. Eller kanskje ikke. Fokuset ditt bør være på å bearbeide erfaringene dine.  Det er det du må gjøre for å bli en ny versjon av deg selv. Klem til deg, og takk for at du har bidratt til å forsvare våre interesser! 

Anonymkode: 77549...44b

Takk for svaret ditt. Hva mente du med at jeg har forsvart våre interesser?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎10‎.‎02‎.‎2016 at 23.38, visp skrev:

Man får som regel ettervirkninger etter å vært i krigen. Du har ikke PTSD da? Veldig vanlig for soldater. Får du noe hjelp mellom slagene?

Hvis jeg snakker om soldatlivet så kommer trollene. Og det er også slik at jeg har beveget meg på en ganske fin grense over hva jeg kan skrive om og hva jeg ikke kan.

Men selvfølgelig. Jeg har en slags PTSD. Men hva er det?

Jeg synes det er så mange diagnoser der ute at det blir for mye. Ikke misforstå. Jeg vet hva du mente. Og svaret er ja. Og samtidig nei på om jeg får nok backing mellom reisene.

Men vi må slutte, tror jeg, å la legene sette så mange diagnoser på oss. Snart har vi alle en unnskyldning for ikke å fungere optimalt.

Hvordan var dette for 200 år siden? Det var i følge forskning knapt noen allergikere. Det er vanskelig å tro, da det er så lenge siden. Men jeg tror forskningen har rett i at i dag så tåler vi ikke bakterier slik de gjorde før eller slik de som lever under en annen standard i dag. Bakterier er normalt sett en god ting.

I dag, i vesten, finner vi årsaker til å gi så mange en diagnose. Det kan være riktig i noen tilfeller. Jeg tror det er feil i de fleste tilfeller.

I en del av verden hvor det er fred og god økonomi, kommer oftest diagnoser om bekymring, depresjon, ADHD og kanskje litt vondt i viljen? Jeg vet ikke, jeg bare spør.

I Norge lever vi faktisk i en unik periode sett i global og historisk sammenheng. Landet tar vare på oss og det er fred. Det kan skape angst, depresjon og følelsen om " hvem er jeg."

Jeg er ingen forsker eller har noen konkrete fakta. Jeg skulle bare ønske at mange sluttet å benytte en diagnose som unnskyldning for ikke å gjøre det de kan gjøre.

Beklager til Visp. Dette ble langt. Hadde tydeligvis noe jeg ønsket å si. Til tross for at det er noe ullent. Vil trå forsiktig rundt slike temaer.

Jeg vil aldri bruke min bakgrunn fra krig som unnskyldning for ikke å utføre noe jeg KAN utføre. Det er vel dit jeg vil med innlegget.

Dette ble jo selvfølgelig heit feil under temaet sexlyst:) Sorry, dahh..    

 

 

Endret av Lanista1984
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å nærme seg seksualiteten på en veldig forsiktig måte, prøve å huske tilbake på det som skapte de første fornemmelser av seksualitet som barn/ungdom? Unngå for mye kroppskontakt og heller bruke en slags antydningens kunst... Bruke blikk, ord og en streif av berøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lanista1984 skrev:

Hvis jeg snakker om soldatlivet så kommer trollene. Og det er også slik at jeg har beveget meg på en ganske fin grense over hva jeg kan skrive om og hva jeg ikke kan.

Men selvfølgelig. Jeg har en slags PTSD. Men hva er det?

Jeg synes det er så mange diagnoser der ute at det blir for mye. Ikke misforstå. Jeg vet hva du mente. Og svaret er ja. Og samtidig nei på om jeg får nok backing mellom reisene.

Men vi må slutte, tror jeg, å la legene sette så mange diagnoser på oss. Snart har vi alle en unnskyldning for ikke å fungere optimalt.

Hvordan var dette for 200 år siden? Det var i følge forskning knapt noen allergikere. Det er vanskelig å tro, da det er så lenge siden. Men jeg tror forskningen har rett i at i dag så tåler vi ikke bakterier slik de gjorde før eller slik de som lever under en annen standard i dag. Bakterier er normalt sett en god ting.

I dag, i vesten, finner vi årsaker til å gi så mange en diagnose. Det kan være riktig i noen tilfeller. Jeg tror det er feil i de fleste tilfeller.

I en del av verden hvor det er fred og god økonomi, kommer oftest diagnoser om bekymring, depresjon, ADHD og kanskje litt vondt i viljen? Jeg vet ikke, jeg bare spør.

I Norge lever vi faktisk i en unik periode sett i global og historisk sammenheng. Landet tar vare på oss og det er fred. Det kan skape angst, depresjon og følelsen om " hvem er jeg."

Jeg er ingen forsker eller har noen konkrete fakta. Jeg skulle bare ønske at mange sluttet å benytte en diagnose som unnskyldning for ikke å gjøre det de kan gjøre.

Beklager til Visp. Dette ble langt. Hadde tydeligvis noe jeg ønsket å si. Til tross for at det er noe ullent. Vil trå forsiktig rundt slike temaer.

Jeg vil aldri bruke min bakgrunn fra krig som unnskyldning for ikke å utføre noe jeg KAN utføre. Det er vel dit jeg vil med innlegget.

Dette ble jo selvfølgelig heit feil under temaet sexlyst:) Sorry, dahh..    

 

 

Jeg er helt enig med deg med tanke på at absolutt alt som avviker litt fra normen skal diagnostiseres. Men akkurat når det gjelder det du tydeligvis har vært gjennom, går igjennom, ser og opplever så er jeg ganske sikker på at dette vil gi noen psykiske utfordringer og posttraumatisk stress syndrom er ganske så reelt. Nå sier ikke jeg at du sliter med dette; det håper jeg virkelig ikke, men det var en tanke. Glemte helt at denne tråden dreide seg om sexlyst:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...