Gå til innhold

Konkrete tips til fattig student som ønsker å komme i form


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tidligere vært i mye fysisk aktivitet og drevet med idrett etc, men har i det siste året (ca) latt kiloene renne på. Greia er at jeg som student er ganske travel, har lite penger og lite motivasjon til å opprettholde en god livsstil. Ønsker egentlig bare konkrete tips til enkle treningsmetoder for vektnedgang (som helst kan gjøres utenom treningssenter), enkle og greie oppskrifter til middag, frokost etc. som ikke koster store summer, og generelle tips! :-)) Vet at godt kosthold og nok mosjon er nøkkelen, men sånn går det ikke alltid...

Anonymkode: b9b0b...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tidligere vært i mye fysisk aktivitet og drevet med idrett etc, men har i det siste året (ca) latt kiloene renne på. Greia er at jeg som student er ganske travel, har lite penger og lite motivasjon til å opprettholde en god livsstil. Ønsker egentlig bare konkrete tips til enkle treningsmetoder for vektnedgang (som helst kan gjøres utenom treningssenter), enkle og greie oppskrifter til middag, frokost etc. som ikke koster store summer, og generelle tips! :-)) Vet at godt kosthold og nok mosjon er nøkkelen, men sånn går det ikke alltid...

Anonymkode: b9b0b...122

Gå tur, jogge, intervall?
Hoppetau/strikk 
Se på Funkygine, hun bruker kluter og kjøkkengulvet og masse øvelser som du ikke trenger noe utstyr til 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puny skrev:

Hoppetau er genialt. Man forbrenner masse, koster lite og man kan gjøre det hjemme :) 

Hvilke muskler trener man ved hoppetau? 

Jeg er ikke TS, men ønsker gjerne å ha noen treningsrutiner jeg kan gjøre hjemme. Jeg er slank, men utrent og ønsker dermed å stramme opp mage, lår, rumpe og armer (hovedsakelig triceps). 

Anonymkode: 95392...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste treningsmetoden jeg kan komme på, og den billigste, er ganske enkelt å gå. innenfor moderate avstander er det ganske fordelaktig. Jeg bruker f.eks en halv tilme på å gå til treningsstudio. Hvis jeg skulle tatt bussen, ville jeg måtte påregne 5-10 minutter for å komme meg til busstoppet og vente på bussen (noen ganger er den presis, men som regel er den minst 5 minutter forsinket, ofte mer)  Deretter tar selve turen mellom 5 og 10 minutter. Da er det ikke så mye tid spart ved å busse. For at det ikke skal bli kjedelig å gå, så hører jeg på podcasts mens jeg går. På en halv time rekker jeg akkurat en episode av "All in the Mind", f.eks. Perfekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut fitnessblender.no:) Masse intervall ol. som du kan gjøre inne som tar sånn 20 minutter. Så kan du jo jogge ute:) Evt. hjem fra skole(til skole er kanskje litt kjipt med at man går svett hele dagen), men da må du ha skikkelig sekk til ryggen. Du kan også gå kortere turer, gjerne i bakke, så fyller du sekken med noe tungt(flasker med vann f.eks.). Styrke kan du trene med kroppsvekt inne.

Anonymkode: 3dcf4...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke muskler trener man ved hoppetau? 

Jeg er ikke TS, men ønsker gjerne å ha noen treningsrutiner jeg kan gjøre hjemme. Jeg er slank, men utrent og ønsker dermed å stramme opp mage, lår, rumpe og armer (hovedsakelig triceps). 

Anonymkode: 95392...45c

Benmusklatur og litt skulder og arm vil jeg tro. Det er jo kondisjonstrening og ikke styrketrening da. Er du veldig utrent bør du begynne forsiktig. Jeg gikk på en kjempesmell og ble støl i en uke første gangen.  Du kan jo lese litt mer her: http://www.kk.no/trening/enkel-og-billig-hjemmetrening-21294

http://www.kk.no/trening/slik-«hopper»-du-deg-lettere-28669

http://www.kk.no/trening/forbrenn-1000-kcal-på-en-time-17011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...