Gå til innhold

Bilkjøring på bane, bilslalom, rally? Hvor kan man gjøre dette i Norge og omegn?


HjerterEss

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan kjøre bil på bane?(ikke egen bil) Type rallykjøring, bilslalom eller noe med skikkelig fart?

Tenker i Norge eller Europa hvis det ikke er så langt unna.

Tar i mot alt av tips og forslag! :)

Endret av HjerterEss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du på sentrale Østlandet kan du ofte delta i autoslalom på Gardermoen i perioden april-oktober. Dette arrangeres både av bilmerkeklubber og diverse uavhengige klubber. Veldig moro.

Det er også stadig vekk kjøring på Rudskogen i Østfold og Vålerbanen i Hedmark i sommerhalvåret. Selv om det oftest er merkeklubber som arrangerer får man som regel lov til å kjøre sammen med de mot betaling.

Hvis du vil kjøre gris uten at alt skal planlegges via hms-hysteri som i Norge kan du dra ned til Nurburgring ved Køln i Tyskland. Her kan man kjøre i helgene eller kl 18-20 i hverdagene - veldig kjekt å få med seg hvis man liker fart og spenning og uansett kjører gjennom Tyskland. Dog er banekjøringen ganske risikofylt da man må erstatte det man ødelegger hvis man kjører over evne og ødelegger gressplen/autovern.

Rally og bakkeløp har jeg lite erfaring med da det gjerne krever mer av bilene og diverse dyre lisenser enn det eventuell autoslalom og banekjøring vil gjøre. Som fersk ville jeg startet med autoslalom for å bli kjent med seg selv og bil...

Forresten har man jo isbanekjøring på vinterstid også - Sigdal og i Hedmark. Men det krever gjerne gode piggdekk for at man skal få litt moro ut av det. Og grisekjøring på asfalt er hakket morsommere....

Og etter å ha postet innlegg så jeg at du skrev ikke med egen bil....Du kan leie bil på Nurburgring i Tyskland, da slipper du unna en del av de enorme erstatningskravene ved eventuelle bulker. I Norge kommer jeg ikke på noe på stående fot der man kan leie bil for å kjøre gris - unntakene er diverse kurs på Rudskogen, men det er nok litt over ditt nivå, spesielt prismessig. Dog kan du sende de en mail og høre hvis du bor i nærheten av Østlandet.

Endret av Aule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...