Gå til innhold

kroppshår. slutte å barbere å begynne å vokse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det andre alternativ? Jeg får utslett og blir stygg på ben og overalt av barbering nå. Mye hårrotbetennelse.. det klør å er ubehagelig allerede dagen etter. Hvordan unngå å se ut som man har vannkopper ??? Hjelp meg pliz!! 

Anonymkode: a75b3...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å unngå nupper osv så må du skrubbe og peele huden en el to dager før barbering /voksing osv. Og bruke en lett exfolierende bodykrem.  Når du skal barbere så gjør det på slutten av dusjingen. ha alltid rene blader i høvelen. Og et godt skum som gjør det glatt og lett å barbere.

Mack 3 etc som egentlig er høvler til menn gir glattest resultat. Og husk å bare ta to rak og skylle godt mellom hvert rak. Skyll av med lunkent/kaldt vann. Klapp huden tørr og bruk en krem som ikke tetter porene, men gir masse fuktighet. Ikke ha på deg trange bukser med en gang. 

Husk å skrubbe huden igjen etter to-tre dager osv. Voksing trenger man ikke gjøre så ofte. Men da er det lurt å skrubbe og peele huden to ganger i uka etterpå og dagen før ny voksing. Og husk å bruke fuktighetskrem som ikke tetter porene og har en lett exfolierende effekt. I tillegg er det ålreit å bruke decleor sin epileringskrem de dagene etterpå som gjør at håret vokser saktere tilbake og fukter huden. 

 

Anonymkode: 8c379...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar å vokser uønsket hår fra kroppen, føles så mye deiligere! er smerter der og da, men går fort over ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...