Gå til innhold

Har ikke sett noe mer til NRK-Lisensen, kan jeg ha inkasso?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I slutten av sommeren fikk jeg regning på NRK-Lisens. Det er første gang jeg har fått det, for TVen sto ikke på mitt navn (var huseier sin) men Tv abonnementet sto på mitt navn. Vi fikk den midt oppi flytting og jeg husker at jeg skulle ringe inn og spørre om det var riktig for det sto at Canal Digital hadde opplyst om at jeg hadde en TV (eller noe sånn, husker ikke konkret, men var noe litt rart så husker jeg tenkte at jeg måtte ringe inn på mandag).

Men så sto vi midt i flytting til en ny leilighet og jeg så aldri noe mer til denne NRK regningen... Nå har det gått over et halvt år, og har ikke hørt noe. Kom faktisk bare på det fordi jeg kom over en sak om NRK lisens, for jeg har ikke tenkt noe over det. Jeg VET den kom i mitt navn og jeg VET at hverken jeg eller min samboer har betalt den... 

Vi har byttet folkeregistrert adresse OG har hatt ettersending med posten, så om de hadde sendt oss noe purring eller (etterhvert) inkasso så hadde det jo skulle kommet hit? Jeg vet også at inkasso SKAL sendes til folkeregistrert adresse, så det måtte vel ha blitt sendt hit?

Merker jeg fikk en liten klump i magen nå, men vet ikke om jeg har lyst å ringe inn å spørre i frykt for at de kanskje har glemt meg og det er en irriterende regning å betale :fnise:

Men noen som vet? Kan jeg ha inkasso som ligger å ruger nå? Alle andre brev/regninger har jo kommet frem hit, og nå er det jo kjempe lenge siden vi flyttet..

Anonymkode: d6104...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NRK lisensavdelingen ber ihvertfall om egen beskjed ved flytting. Og jeg tror ikke de glemmer noe i det hele tatt, dessverre 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt NRK, fortalt om at du ikke har fått regning og bedt dem om å sende en regning til din nye adresse

Anonymkode: 88e69...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Takk for svar. Får vel bare ringe dem i morgen..

Jeg spurte en jeg kjenner som jobber i et inkassoselskap og hun sier at det er krav om at inkasso skal sendes til folkeregistrert adresse. Dessuten har jeg jo hatt 6 mnder ettersending, så NOE burde vel ha dukket opp? 

Anonymkode: d6104...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker jeg fikk en liten klump i magen nå, men vet ikke om jeg har lyst å ringe inn å spørre i frykt for at de kanskje har glemt meg og det er en irriterende regning å betale :fnise:

Men noen som vet? Kan jeg ha inkasso som ligger å ruger nå? Alle andre brev/regninger har jo kommet frem hit, og nå er det jo kjempe lenge siden vi flyttet..

Anonymkode: d6104...6bf

Jeg kan garantere deg at NRK, statskanalen, ikke på noen måte har "glemt deg". Den regningen står nok som forfalt, og du er skyldig dem beløpet pluss gebyrer osv. Den eneste måten du kan finne ut hva du skylder, er å spørre de. Ring og spør i morgen, og hvis det har gått til inkasso, spør hvilket inkassobyrå. Regninger kan ha kommet bort i flyttestyret, det skjer. Så du KAN ha en inkassosak på deg uten å vite det. De (inkassobyrået) burde imidlertid har greid å spore deg opp nå, et halvt år etter at du flyttet og i tillegg har folkeregister-adresse korrekt.

Men ingen kan lukte hva som har skjedd, så ring NRK. De glemmer aldri hva folk skylder dem, det kan jeg garantere ;-) Som statseid kanal er det ingen spøk å skylde dem penger, for staten, de skal ha pengene sine, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...