Gå til innhold

sæden renner jo ut??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spm mitt eer jo det at sæden renner jo ut, men er det mindre sjangse for graviditet da?

Anonymkode: d35a7...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spm mitt eer jo det at sæden renner jo ut, men er det mindre sjangse for graviditet da?

Anonymkode: d35a7...b9a

Det renner alltid ut...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det renner alltid ut...

Men ikke alt...

Anonymkode: 7eeef...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke gjors på å hoppe stående imens og etterpå at du har hatt samleie. Dessuten trenger ikke hele greia komme inn for å gjøre deg gravid. Det skal bare én sædcelle til. Resten har ikke noe formål, og skal selvsagt ut :) Et tips er å ligge høyt med underkroppen etter samleie. Om det er vits vet jeg ikke :)

Anonymkode: dee31...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke alt...

Anonymkode: 7eeef...a54

Nei ikke alt. Men den overflødige sæden renner ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor du må stå på hodet rett etter utløsningen. Det mest effektive er å stå slik i 13 minutter. Da skal du se at du blir gravid. 

Anonymkode: 6ca5e...e31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spm mitt eer jo det at sæden renner jo ut, men er det mindre sjangse for graviditet da?

Anonymkode: d35a7...b9a

Beina og baken i været rett etter leveranse er å anbefale. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett hvordan hunder og den slags henger fast i hverandre etter at de egentlig er ferdige? Det er sikkert for å hindre at det renner ut. Du må be din hubby om å ikke synke sammen etter å ha levert varene, men å holde den oppe og på plass!

Men helt alvorlig - det er ingen bekymring :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nevian skrev:

Har du sett hvordan hunder og den slags henger fast i hverandre etter at de egentlig er ferdige? Det er sikkert for å hindre at det renner ut. Du må be din hubby om å ikke synke sammen etter å ha levert varene, men å holde den oppe og på plass!

Men helt alvorlig - det er ingen bekymring :)

Fun fact: Hunder og den slags henger sammen en stund for at hannens sæd skal få et forsprang før en annen hann kommer og leverer en ladning. Stakkars bikkjer, kan ikke stole på noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hactar skrev:

Fun fact: Hunder og den slags henger sammen en stund for at hannens sæd skal få et forsprang før en annen hann kommer og leverer en ladning. Stakkars bikkjer, kan ikke stole på noen.

Det samme med katter. Det er mothaker på hannkattens utstyr av den grunn. Allikevel har ofte mange av kattungene i mange kull forskjellige kattefedre

Anonymkode: fecba...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Det du opplever er helt normalt. Noen gir det rådet a kvinnen skal ligge md en pute under stumpen en stund etter samleie, men om det hjelper, vet jeg ikke. Det skader ikke å forsøke, jeg lå mye på den måten de årene vi prøvde å bli gravide.

Endret av Tekola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spm mitt var jo mere om dt var mindre sjangse for graviditet, jeg vet godt at sæden renner ut igjen. !

Anonymkode: d35a7...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

spm mitt var jo mere om dt var mindre sjangse for graviditet, jeg vet godt at sæden renner ut igjen. !

Anonymkode: d35a7...b9a

Så du vet at den renner ut, men du lurer på om det er mindre sjanse for å bli gravid HVIS den renner ut? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

spm mitt var jo mere om dt var mindre sjangse for graviditet, jeg vet godt at sæden renner ut igjen. !

Anonymkode: d35a7...b9a

Som tidligere nevnt i denne tråden, er det mange som tror at det hjelper (dvs at det er lettere å bli gravid) å ligge med baken og beina opp i noen minutter, etter at sæden har kommet inn.

Anonymkode: fecba...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

spm mitt var jo mere om dt var mindre sjangse for graviditet, jeg vet godt at sæden renner ut igjen. !

Anonymkode: d35a7...b9a

Den overflødige sæden renner jo ut igjen på alle, så jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Det er ikke sånn at kun de som tror på overtroen om å ligge med bena i været blir gravide -da hadde det ikke vært noen såkalt uønskede graviditeter noen gang. Det er kvinnens syklus og eggkvalitet, samt mannens sædkvalitet, som avgjør hvor lett/vanskelig det er å bli gravid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, Hactar skrev:

Fun fact: Hunder og den slags henger sammen en stund for at hannens sæd skal få et forsprang før en annen hann kommer og leverer en ladning. Stakkars bikkjer, kan ikke stole på noen.

Ikke bare derfor, sædceller hos hund slippes ofte først etter at de henger sammen.  

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme med katter. Det er mothaker på hannkattens utstyr av den grunn. Allikevel har ofte mange av kattungene i mange kull forskjellige kattefedre

Anonymkode: fecba...f35

Katter har paringsindusert eggløsning,  mothakene på hannens penis er for å stimulere eggløsning.  Har ingenting med konkurranse fra andre hanner å gjøre. Dette er også årsaken til at katter parer mange ganger i løpet av en løpetid,  det er nødvendig for at eggene skal slippes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sæden renner jo ut igjen, men er sjangsen fortsatt der med og kunne bli gravid? 

Anonymkode: d35a7...b9a

Selvfølgelig! Hvorfor tror du du får så mange "teite" svar? =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Smookiekins skrev:

Så du vet at den renner ut, men du lurer på om det er mindre sjanse for å bli gravid HVIS den renner ut? 

Ja, var her om dagen det rant etter samleie selvom jeg lå helt rolig i sengen. Vi prøver da og få barn og har nylig startet

Anonymkode: d35a7...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sapientia skrev:

Ikke bare derfor, sædceller hos hund slippes ofte først etter at de henger sammen.  

 

Katter har paringsindusert eggløsning,  mothakene på hannens penis er for å stimulere eggløsning.  Har ingenting med konkurranse fra andre hanner å gjøre. Dette er også årsaken til at katter parer mange ganger i løpet av en løpetid,  det er nødvendig for at eggene skal slippes.

Ok :)

Tusen takk for korrigering!

Anonymkode: fecba...f35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...