Gå til innhold

Seroquel/Quentapin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som går på disse medisinene? Jeg tar 100mg fast for bipolar, men jeg glemte en dose for noen dager siden. Er det farlig? Jeg merket en sinnsyk opptur to dager etter glemte dose, og nå er jeg så lavt nede at det nesten er skummelt. Er dette normal virkning v å glemme dose?

Håper noen kan dele erfaringer, og er evig takknemlig for slle svar.

Anonymkode: 34070...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, dette går helt fint. En skal hvertfall ikke ta dobbel dose, hvis en har glemt den ene

Anonymkode: 2d6c4...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra.. Seroquel har laaaaang halveringstid, så det tar en stund før det er ordentlig ute av systemet :-) så det skal så absolutt gå bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for svar. Det virker teit, men jeg sitter og er redd for å være redd for å havne "tilbake". Hjelp. Men dette var beroligende. Igjen; tusen takk.

Anonymkode: 34070...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

100 mg er en veldig lav dose, så etter hva jeg forstår bør det ha lite å si. Har hørt at en må opp i minst 150-200 mg for at det skal ha terapeutisk dose. Men jeg er ikke ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Gikk på 600 mg depot tabletter før. Og det har veldig lang halveringstid som folk sier og det er jo en relativt lav dose alt ettersom hvor bipolar man er tenker jeg.

Min historie var ihvertfall at jeg ikke lengre ville gå på disse medisinen og sluttet av på dagen i juli. Det skulle jeg jo ikke gjort så brått, man skal alltid trappe ned medisin lærte jeg. Ble kjempe syk og kastet opp mellom 12-16 timer om dagen, gikk ned 8 kg på tre uker og måtte ligge to på sykehuset. Men å glemme en dose gjorde jeg uten at det skjedde noe, men er jo kanskje ikke så rart i mitt tilfelle da jeg ikke har noen diagnose og faktisk ikke er bipolar engang. Så ble jo i tillegg feilmedisinert i over ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klaveret
3 timer siden, førstedamen skrev:

Gikk på 600 mg depot tabletter før. Og det har veldig lang halveringstid som folk sier og det er jo en relativt lav dose alt ettersom hvor bipolar man er tenker jeg.

Min historie var ihvertfall at jeg ikke lengre ville gå på disse medisinen og sluttet av på dagen i juli. Det skulle jeg jo ikke gjort så brått, man skal alltid trappe ned medisin lærte jeg. Ble kjempe syk og kastet opp mellom 12-16 timer om dagen, gikk ned 8 kg på tre uker og måtte ligge to på sykehuset. Men å glemme en dose gjorde jeg uten at det skjedde noe, men er jo kanskje ikke så rart i mitt tilfelle da jeg ikke har noen diagnose og faktisk ikke er bipolar engang. Så ble jo i tillegg feilmedisinert i over ett år.

Jøss, hvorfor fikk du de i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
4 minutter siden, Klaveret skrev:

Jøss, hvorfor fikk du de i utgangspunktet?

Fordi jeg syntes pappa hadde bipolare tendenser og tanten min er bipolar, det var visst nok til å feilmedisineres et helt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret
18 timer siden, førstedamen skrev:

Fordi jeg syntes pappa hadde bipolare tendenser og tanten min er bipolar, det var visst nok til å feilmedisineres et helt år.

En psykiater medisinerer DEG fordi faren og tanten din kanskje er syk?? Hvorfor oppsøkte du legen dersom du var frisk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
7 timer siden, Klaveret skrev:

En psykiater medisinerer DEG fordi faren og tanten din kanskje er syk?? Hvorfor oppsøkte du legen dersom du var frisk? 

 

Har ikke sagt jeg var frisk. Opplevde et trauma så min fastlege pratet med en psykolog som ikke engang møtte meg. Slik endte jeg på medisiner, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...