Gå til innhold

Kutt rundkjøringen.


Monikalis

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg en skikkelig irriterende opplevelse. Skulle inn i rundkjøringen og til venstre, blinket til venstre, lå en bil bak meg og skulle visst samme veien... Men han velger å kutte rundkjøringen, ikke kjøre rundt sånn som meg, og eg måtte brå bremse.. Han ler, ungene hans ler og så hilser han mens jeg sitter å skjelver som et helvete.

 

jeg skal til politiet med det i morgen. Noen flere som syns det riktige er å gå til politiet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, NasseNøff skrev:

Noen spørsmål.

- Har du video bevis? Helst med kamera foran og bak. 
- Har du vitner?
- Har du noe som kan identifisere personen? 

Hvis svaret er nei; bortkastet tid og energi å anmelde. Ikke bare for deg selv, men også politiet. 
Personen brøt vikeplikten, på en måte. Han skremte deg, det er ikke lov på den måten. 
Men du kommer ingen vei med bevis. 

Han jobber i et firma, som bilen sto på. Har ungene, men de kan da lyge.. Men har ikke video! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du blitt påkjørt kunne du anmeldt. Hadde politiet sett situasjonen, ville de kunnet bøtelegge.

Slik ståa er nå har det ingen hensikt å gå til politiet med et vikepliktsbrudd. De kommer ikke til å gjøre noe pga kapasitetsproblemer, og en evnt anmeldelse fra deg vil bare forverre kapasietetsproblemene.

 

Rundkjøring er noe d.... Sønnen min var ute på øvelseskjøring forleden og ble i to rundkjøringer nær påkjørt av bilister som ikke kan reglene. Det er dessverre slik at i rundkjøringer må man passe på som en hauk for ikke å bli påkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Monikalis skrev:

Bor i en liten bygd forresten! 

Fins ikke rundkjøringer i små bygder

Anonymkode: e941c...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fins ikke rundkjøringer i små bygder

Anonymkode: e941c...c00

Finnes rundkjøringer utenfor byer og :) Vi har fire på et pr km gjennom en bygd/lite tettsted.

Anonymkode: f56a9...65d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 10.2.2016 den 15.51):

Fins ikke rundkjøringer i små bygder

Anonymkode: e941c...c00

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Monikalis skrev (På 10.2.2016 den 15.41):

Han jobber i et firma, som bilen sto på. Har ungene, men de kan da lyge.. Men har ikke video! 

w:fnise:

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Monikalis skrev:

I går hadde jeg en skikkelig irriterende opplevelse. Skulle inn i rundkjøringen og til venstre, blinket til venstre, lå en bil bak meg og skulle visst samme veien... Men han velger å kutte rundkjøringen, ikke kjøre rundt sånn som meg, og eg måtte brå bremse.. Han ler, ungene hans ler og så hilser han mens jeg sitter å skjelver som et helvete.

 

jeg skal til politiet med det i morgen. Noen flere som syns det riktige er å gå til politiet?

 

 Skaff deg ett Dash Cam!

 Da har du noe å komme med.

 Helst noe som har en solid bilde-kvalitet, slik at det er enkelt å få med seg detaljer (bilskilt, for eksempel)  :tommelopp:

Anonymkode: a6fb3...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NasseNøff skrev:

Du kommer ingen vei med anmeldelse da. 
Eneste du kan håpe på er å kontakte firmaet.. men siden barna var med i bilen så var han ikke på jobb. Så da er det ikke en jobb-relatert problem. Hadde han vært på jobb så kunne du ha sagt ifra, slik at sjefen kan bringe klagen videre til de ansatte. Men det er bortkastet tid, for sjefen kan velge å bare ignorere det, du kaster bort din tid, og hans tid. 

Neste gang rekker du finger og banner høyt. Eneste du kan gjøre dessverre :fnise:

Helt uenig. Så lenge de kjører firmabil med logo oppfattes de som representanter for firmaet utad. Sjefer med vett i skallen vil derfor mer enn gjerne få beskjed om de ansatte kjører idiot i firmabil selv på fritiden, da de ikke ønsker å få ødelagt firmaets rykte. 

Vi hadde et par slike episoder i gamlejobben min, og jeg skal love deg sjefen fyrte godt opp når han ad omveier fikk høre om grisekjøring med firmabilene. 

Anonymkode: 298b8...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever disse stadig vekk. Må bråbremse, kjøre i bilen eller i midtrundingen. Har ikke giddet å anmelde. Det burde være obligatorisk med et rundkjøringskurs for å beholde lappen. Det er faktisk mange som ikke har hatt rundkjøring da de fikk lappen. Du kan jo ta en telefon til bedriften om du gidder/tør :)

Anonymkode: 0b681...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 10.2.2016 den 17.35):

Helt uenig. Så lenge de kjører firmabil med logo oppfattes de som representanter for firmaet utad. Sjefer med vett i skallen vil derfor mer enn gjerne få beskjed om de ansatte kjører idiot i firmabil selv på fritiden, da de ikke ønsker å få ødelagt firmaets rykte. 

Vi hadde et par slike episoder i gamlejobben min, og jeg skal love deg sjefen fyrte godt opp når han ad omveier fikk høre om grisekjøring med firmabilene. 

Anonymkode: 298b8...f60

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Monikalis skrev:

I går hadde jeg en skikkelig irriterende opplevelse. Skulle inn i rundkjøringen og til venstre, blinket til venstre, lå en bil bak meg og skulle visst samme veien... Men han velger å kutte rundkjøringen, ikke kjøre rundt sånn som meg, og eg måtte brå bremse.. Han ler, ungene hans ler og så hilser han mens jeg sitter å skjelver som et helvete.

 

jeg skal til politiet med det i morgen. Noen flere som syns det riktige er å gå til politiet?

 

Mulig jeg er dum, men forstod ikke helt hva han gjorde galt? Mener du at han kjørte i feil kjøreretning, på venstresiden av rundkjøringen?

Anonymkode: 0977a...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk politiet ressurser på slike filleting. Skjønner at det skjer lite på bygda, men dette blir unødvendig hysterisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg er dum, men forstod ikke helt hva han gjorde galt? Mener du at han kjørte i feil kjøreretning, på venstresiden av rundkjøringen?

Anonymkode: 0977a...4c6

Kan kutta rundkjøringen. Kjørte ikkje rundt, men rett over det andre kjørefeltet og foran meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
1 minutt siden, Monikalis skrev:

Kan kutta rundkjøringen. Kjørte ikkje rundt, men rett over det andre kjørefeltet og foran meg! 

 

Anonymkode: 3ba59...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også litt med å skjønne hv du mener. Tok han inner svinger så lå du feil, tok han yttersvingen må jo du følge med i speilet?

Anonymkode: 3ba59...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ligger i innerste fil i rundkjøringen har vikeplikt for de som ligger i ytre fil. En litt snedig regel det der. Krever jo at man har øyne i nakken..

Men likevel er det ikke riktig av ham å slenge seg foran deg inni rundkjøringen- dvs. skifte fil inni rundkjøringen (hvis det var det som hendte).

men han vil antagelig påberope at du hadde vikeplikt for ham.

Anonymkode: c594c...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter også litt med å skjønne hv du mener. Tok han inner svinger så lå du feil, tok han yttersvingen må jo du følge med i speilet?

Anonymkode: 3ba59...bfa

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel er det ikke riktig av ham å slenge seg foran deg inni rundkjøringen- dvs. skifte fil inni rundkjøringen (hvis det var det som hendte).

Anonymkode: c594c...493

Hun sier jo at han kuttet rundkjøringen og "ikke kjørte rundt", altså at han ikke kjørte rundt den såkalte sentraløya i det hele tatt. Han bare svingte som om det var en helt vanlig venstresving, kjørte med klokka i feil kjøreretning og rett ut, mens TS kjørte rundt mot klokka slik hun skulle. Hvis TS lå i ytre felt når hun skulle til venstre er det selvsagt hun som har kjørt feil, men det er ikke tilfelle her.

Jeg skjønner godt at det var stressende, og han hadde fortjent en skikkelig smekk, for dette er ikke greit i det hele tatt. Men jeg tror nok dessverre det er veldig lite å gjøre med dette, rettferdig eller ei. Hadde han kjørt i deg hadde det vært noe annet, men politiet vil ikke skrive ut noe forelegg basert på en slik påstand. Kjipt nok.

Anonymkode: 0d0dc...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...