Gå til innhold

God oppskrift til hverdagsmiddag med fisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lage mer fisk, men jeg er så lite kreativ!

Har dere noen gode og spennende oppskrifter? Gjerne noen som går an å lage i en litt mer travel hverdag. 

Ønsker også tips til sauser og tilbehør :)

Anonymkode: 2f55c...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ennasus

Bacalao

Rataoiulle med torsk

Tagliatelle med fløteparmesansaus med laksererninger

lakselasagne med spinat eller torskelasagne

blåskjellsuppe med torsk

fish and chips

:)

anbefaler deg å titte innom godfisk.no 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt kresen på fisk, men har en lakserett som jeg synes er veldig god da. som også har falt godt i smak blant barn i familien. Laks i fløte. Gjerne med litt hvitvin i. Ellers litt purreløk og paprika, som skal i form og godgjøre seg i stekeovnen. Som tilbehør bruker vi dampede grønnsaker; brokkoli, gulerot og blomkål. Og poteter. :spise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek laks. Bland sammen mango chutney og creme fresh, ha det over laksen og la det putre ett par min. Server med ris og salat.

Anonymkode: 19cd3...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjær laks i små biter og mariner den i litt soyasaus, sitronsaft, chili og ingefær.

 

Stek laks og grønnsaker (jeg bruker gulrot, vårløk og vannkastanjer vanligvis) hver for seg og bland til slutt. Ha gjerne litt mer soyasaus over. Jeg serverer det med couscous.

Anonymkode: eedb0...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å lage mer fisk, men jeg er så lite kreativ!

Har dere noen gode og spennende oppskrifter? Gjerne noen som går an å lage i en litt mer travel hverdag. 

Ønsker også tips til sauser og tilbehør :)

Anonymkode: 2f55c...4df

Min anbefalning er: finn en matrett du liker. Suppe? Curry? Lapskaus? Altså: hva liker du/dere å spise ?

 

Så tar du oppskriften. Den sier i de fleste tilfeller "Ta x gram proteiner og bland med x gram grønnsaker og x gram fyllmasse og krydder/urter"

 

Du kan som kjent erstatte "fyllmasse" med hva som helst: bytte pasta med ris og ris med quinoa og potet med melboller og så videre (eller fjerne den helt). Akkurat som vi bytter kålrabi med gulrot og gulrot med brokoli om vi ikke liker det oppskriften foreslår.

 

Og heldigvis for ditt fiskebehov er "proteiner" den absolutt enkleste bestanddelen å bytte ut. Hvorfor? Fordi i hele 7 av 10 oppskrifter vil typen protein ha ekstremt liten innvirkning på resultatet. Curry er curry uavhengig av om du velger å ha i lam, torsk eller linser. Taco er taco uavhengig av om "proteiner" er sorte bønner med sopp, karbonadedeig eller laks. Det er krydderet, ikke proteinkilden, som gjør retten god.

Anonymkode: db066...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner mange gode,enkle og raske fiskeretter på godfisk.no. Har selv brukt mange av oppskriftene derfra :)

Anonymkode: 03102...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...