Gå til innhold

Hvilken babycall har du?


Lumos

Anbefalte innlegg

Tenker veldig på å kjøpe babycall da vi har soverommene i en annen etasje enn der vi oppholder oss på kveldene. Vi tenker også at babyen vil sove ute i vogn av og til, og at det da kan være greit å høre når hun våkner. Men det finnes jo så mange å velge mellom! Trenger litt hjelp til å luke ut de som er bra!

Vi ønsker en babycall med ok batterilevetid/evt. at man lader den opp, den må kunne brukes ute i vogn, en del kanaler er greit å ha da vi bor i et byggefelt og nært havet (enkelte har tatt inn fiskebåter på babycallene sine:fnise:), voksendelen bør være enkel å ta meg seg rundt i huset/ut, gjerne med snor på så man kan henge den rundt halsen eller at den er så liten at man kan putte den i lomma. Trenger absolutt ikke å være av de dyreste, men jeg ser jeg har en del kriterier så kommer kanskje ikke utenom å bruke litt penger på den:P Har lest litt om Neonate, men der finnes jo også flere typer... 

Tar veldig gjerne i mot anbefalinger og erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har http://Philips Avent babycall SCD505/00.

Du får strømledning til begge enhetene. Batteriene i foreldreenheten lades opp når den står i strøm, mens batteriene i babydelen ikke gjør det (muligens pga brannfare?). Ok batteritid dersom du bruker økofunksjon som gir litt mindre rekkevidde.  Den har noe mystisk frekvensopplegg som gjør at du ikke så lett skal få andre ting inn på din frekvens. Sorry, skjønte det ikke selv, men var anbefalt for folk i blokk, der man kunne regne med at det var flere babycaller tett nok til å "høre" hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hactar skrev:

Vi har http://Philips Avent babycall SCD505/00.

Du får strømledning til begge enhetene. Batteriene i foreldreenheten lades opp når den står i strøm, mens batteriene i babydelen ikke gjør det (muligens pga brannfare?). Ok batteritid dersom du bruker økofunksjon som gir litt mindre rekkevidde.  Den har noe mystisk frekvensopplegg som gjør at du ikke så lett skal få andre ting inn på din frekvens. Sorry, skjønte det ikke selv, men var anbefalt for folk i blokk, der man kunne regne med at det var flere babycaller tett nok til å "høre" hverandre.

Takk for tips :)

Hvordan lades da babydelen opp? Må man drive å skifte batterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke babycall. Vi hører når barnet er våkent/trenger oss

Anonymkode: 5d696...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Biltema sin. Barnedelen er med ledning, foreldrefellene går på AAA batterier. To frekvenser å velge i, og billig. 300kr kjøpte vi vår for. Helt ærlig, jeg er fornøyd med den. Den har det jeg trenger, og ikke noe mer.

 

Jeg er fornøyd med den. Ulempen med den er jo at barnedelen må være et sted med stikkontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke babycall. Vi hører når barnet er våkent/trenger oss

Anonymkode: 5d696...754

Jamen hvorfor skriver du her da :fnise: Spørsmålet er altså, "hvilken babycall har du?":filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har IKEA sin. Den fungerer opimalt til vår bruk, dvs vogn og soverommet. Den er vel den enkleste babycallen du finner, men den gjør det den skal. Må lades annenhver dag ca,  og sensitiviteten kan stilles høyt og lavt. Den har vel 8-9 frekvenser? Og den koster 299, så om den ikke passer deres bruk er det ingen stor kostnad. 

Anonymkode: f49f1...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lumos skrev:

Takk for tips :)

Hvordan lades da babydelen opp? Må man drive å skifte batterier?

Må skifte batterier, ja. Vi har oppladbare batterier i, men må lade dem utenom. Vi bruker batteriene bare når han ligger ute, så trenger ikke lade så ofte. Når han ligger inne, står babydelen i strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne:

http://www.mimmis.no/philips-avent-babycall-scd-580

 

Har også periodevis lånt Topcom med kamera, men der var rekkevidden mye dårligere enn Philips sin. Philips har vuggeviser, stjernehimmel, temp og fukt-måler (varsler også om det blir for høyt-lavt). Oppladbare batterier i voksenenheten som du kan ha rundt halsen. Babyenhet går på strøm, men kan brukes med batterier om vogna feks står ute. Lyden er god. Den har også vibering. Veldig fornøyd med denne altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Phillips Avent sin. Er forsåvidt fornøyd, men den er upraktisk å ha med seg. Den ene delen er veldig klumpete, og kunne med fordel vært like stor som mottakerdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har neonate, denne: http://www.barnashus.no/neonate-babycall-bc5800d.html

vi er veldig fornøyd. den er liten, tar aldri inn noe annet støy, viser temperatur i vogn.. Batteritiden er veldig bra, jeg bruker den i vogna på dagtid i tilsammen 3-4 timer hver dag, og ca 5 timer på kveldstid, og vi lader kanskje annenhver uke.. Eneste jeg savner er kamera når han etterhvert skal ligge på eget rom. Hadde jeg skulle kjøpt babycall nå, så tror jeg kanskje jeg ville valgt en med det, i og med at han da blir å ligge nede, mens vi sover oppe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Yvelia skrev:

Jeg har neonate, denne: http://www.barnashus.no/neonate-babycall-bc5800d.html

vi er veldig fornøyd. den er liten, tar aldri inn noe annet støy, viser temperatur i vogn.. Batteritiden er veldig bra, jeg bruker den i vogna på dagtid i tilsammen 3-4 timer hver dag, og ca 5 timer på kveldstid, og vi lader kanskje annenhver uke.. Eneste jeg savner er kamera når han etterhvert skal ligge på eget rom. Hadde jeg skulle kjøpt babycall nå, så tror jeg kanskje jeg ville valgt en med det, i og med at han da blir å ligge nede, mens vi sover oppe. 

Denne er gull! Liten og handy!

Anonymkode: bad33...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Yvelia skrev:

Jeg har neonate, denne: http://www.barnashus.no/neonate-babycall-bc5800d.html

vi er veldig fornøyd. den er liten, tar aldri inn noe annet støy, viser temperatur i vogn.. Batteritiden er veldig bra, jeg bruker den i vogna på dagtid i tilsammen 3-4 timer hver dag, og ca 5 timer på kveldstid, og vi lader kanskje annenhver uke.. Eneste jeg savner er kamera når han etterhvert skal ligge på eget rom. Hadde jeg skulle kjøpt babycall nå, så tror jeg kanskje jeg ville valgt en med det, i og med at han da blir å ligge nede, mens vi sover oppe. 

Vet du hvilken rekkevidde det er på denne? Tenker på rekkevidden innendørs og ikke ute der det ikke er hindringer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Vet du hvilken rekkevidde det er på denne? Tenker på rekkevidden innendørs og ikke ute der det ikke er hindringer:P

100 meter, mener jeg.

edit: googlet, og det er faktisk 800 meter, så inne burde ikke være noe problem.

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Yvelia skrev:

Jeg har neonate, denne: http://www.barnashus.no/neonate-babycall-bc5800d.html

vi er veldig fornøyd. den er liten, tar aldri inn noe annet støy, viser temperatur i vogn.. Batteritiden er veldig bra, jeg bruker den i vogna på dagtid i tilsammen 3-4 timer hver dag, og ca 5 timer på kveldstid, og vi lader kanskje annenhver uke.. Eneste jeg savner er kamera når han etterhvert skal ligge på eget rom. Hadde jeg skulle kjøpt babycall nå, så tror jeg kanskje jeg ville valgt en med det, i og med at han da blir å ligge nede, mens vi sover oppe. 

Denne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...