Gå til innhold

Frepper melder seg ut av kirken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helgheim melder seg ut av Kirken

– En kirke som fremstår som en interesseorganisasjon for sosialistisk politikk er ikke noe jeg ønsker å støtte, sier Frps gruppeleder i Drammen, Jon Helgheim.

«På tross av daglige påminnelser i det siste om at Den Norske Kirke ikke er verdt å være medlem av, har jeg drøyd med å sende inn dette. En kirke som fremstår som en interesseorganisasjon for sosialistisk politikk er ikke noe jeg ønsker å støtte. Nå blir utmeldingen sendt og jeg håper flere vurderer sitt medlemskap», skriver Jon Helgheim på Facebook.

Han har nettopp fylt ut utmeldingsskjemaet, noe han lenge har hatt i tankene:

– Jeg tåler en del, men nå har det gått langt over alle grenser. Kirken driver et direkte samarbeid med den sosialistiske siden, og de kommer med utspill for å støtte opp om hverandre, sier Frps gruppeleder i Drammen.

– Driver kampanje mot Frp

Prosten i Drammen er blant de av Kirkens folk som har tatt et oppgjør med Frps politikk. I går sa Kjell Ivar Berger følgende til Dagsavisen Fremtiden:

– Om det å vise solidaritet med svake og utsatte er venstrepolitikk, ja, da får de heller anklage oss for det. For meg handler det om menneskeverd.

Jon Helgheim reagerer sterkt på at Kirken mener at Frp ikke viser nestekjærlighet i innvandrings- og integreringspolitikken. Han mener Kirken i samarbeid med venstresiden nå driver en kampanje mot Frp.

 Særlig etter at Frp kom i regjering har de drevet en stor kampanje for å få folk til å vende seg mot Frp. Og ingen skal fortelle meg at ikke Kirken og venstresiden snakker sammen om politikk og lager en felles strategi, sier Helgheim.
http://www.dagsavisenfremtiden.no/lokalt/helgheim-melder-seg-ut-av-kirken-1.685077

 

 

:fnise::biggrin::sjarmor:

 

Anonymkode: 3f5cc...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidvis blir "sosialistene" beskylt for å undergrave kristendommen og kirken til fordel for en eller annen ateist-muslim-sosialistisk konspirasjon for å minimere verdien av norsk kultur, men nå står de tydeligvis i ledetog. Det er tydeligvis mer logisk enn at de geistelige har lest bibelen :ironi:

Anonymkode: 197a0...543

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helgheim melder seg ut av Kirken

– En kirke som fremstår som en interesseorganisasjon for sosialistisk politikk er ikke noe jeg ønsker å støtte, sier Frps gruppeleder i Drammen, Jon Helgheim.

 

Anonymkode: 3f5cc...366

jada alle er i mot Freppere. Enten er det ikke-vestlige eller er det noe annet de sutrer over.

Anonymkode: d3cb5...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er noe poeng i å lage oppstyr ut av at man melder seg ut av det kirkesamfunnet man tilfeldigvis ble født inn i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tidvis blir "sosialistene" beskylt for å undergrave kristendommen og kirken til fordel for en eller annen ateist-muslim-sosialistisk konspirasjon for å minimere verdien av norsk kultur, men nå står de tydeligvis i ledetog. Det er tydeligvis mer logisk enn at de geistelige har lest bibelen :ironi:

Anonymkode: 197a0...543

Nå har jo sosialistene overtatt kirken, så nå trenger de ikke undergrave den. Det var derfor han meldte seg ut. 

I Sverige har en biskop tatt til orde for å fjerne kristne symboler fra kirken, slik at også muslimer kan benytte seg av den. Det er hakket før vi er der her også. 

Den norske kirken representerer ikke kristendom lenger, det er en slags hippiebevegelse som vil at alle skal få alt. 

Anonymkode: 21635...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo sosialistene overtatt kirken, så nå trenger de ikke undergrave den. Det var derfor han meldte seg ut. 

I Sverige har en biskop tatt til orde for å fjerne kristne symboler fra kirken, slik at også muslimer kan benytte seg av den. Det er hakket før vi er der her også. 

Den norske kirken representerer ikke kristendom lenger, det er en slags hippiebevegelse som vil at alle skal få alt. 

Anonymkode: 21635...fd7

Godt skrevet! Kirka har mistet min respekt. Kirka og dens representanter har så mye blod på hendene igjennom historien, den burde først be grupper om tilgivelse før de tramper på nye ofre. Og det er alle som må ofres på dette alteret som heter Welcome refugees.

Men kanskje de skal danne bønnegrupper for voldtektstofre?

Anonymkode: 7bf39...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg meldte meg ut av kirken for 6 år siden, big deal! :) Heller buddhistforbundet

Anonymkode: 776de...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stygt redd for at den eneste religiøse forsamling FrP vil finne trosfeller blant er Westboro Baptist Church...

Anonymkode: 3f5cc...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stygt redd for at den eneste religiøse forsamling FrP vil finne trosfeller blant er Westboro Baptist Church...

Anonymkode: 3f5cc...366

Evt. alle kirkesamfunn i Norge som ikke tilhører statskirken. Og den delen av statskirken som ikke ønsker å avvikle kristendom.

Anonymkode: 21635...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 18.16, Testosteron skrev:

Jeg syns ikke det er noe poeng i å lage oppstyr ut av at man melder seg ut av det kirkesamfunnet man tilfeldigvis ble født inn i

12688359_919760354786005_377121102579859

Anonymkode: 3f5cc...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...