Gå til innhold

sååååå lei av å TRILLE!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh guuuud hva har jeg gjort for å fortjene dette......(overdramatisk)
nda en byssebaby, akkurat som min første. Han er 3,5 mnd.
Jeg var såå innstilt på at denne her SKULLE ta smokk, og begynte tidlig med det.. neida.. ikke denne ungen heller. 
(Jeg tror nemlig det er vesentlig for at en baby skal klare å finne søvnen selv.....)
uansett.... Vi triller denne vogna rundt i hele huset da, over håndklær(dørtærskler, alt som humper.... Samme på kvelden da han skal sove... også bærer vi hele bagen og setter den oppi senga. 

Og ja, jeg har virkelig prøvd å ikke legge til oss denne vanen, men han har ikke sjangs... Har lagt han rolig fra meg fra dag .
(Det har selvfølgelig ikke pappaen, så jeg finner en liten glede i å skylde på han.....) selvom denne ungen helt sikkert bare er konstruert slik.

Åh hun forrige lærte seg ikke sove selv før hun var nesten året mener jeg å huse. Orker ikke det en gang til!! :sprettoy:

Han er til gjengjeld bare blid, sover hele natten og det har han gjort hele tiden. Jeg har enda ikke hørt han skrike noe mere en sutring etter mat/trøtt. Så det kunne sikert vært verre.
Og ja, går selvfølgelig ut og altså, men om jeg skal få gjort noe her må jeg være rask, han sover i tillegg veldig korte dupper..

 

TIPS ???? Hvordan lærer man en baby å sovne selv? :P haha

Anonymkode: c4785...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe en vugge seng? :)

Jeg tror at det som kanskje hjelper er å kjøpe deg en fitnessball, holde baby og "hoppe" på ballen. Det er en grunn for at baby ikke vil sovne uten å bli byssa, og kanskje baby bare vil føle nærvær hele tiden? Det er neimen ikke godt å si, men her er noe som kan hjelpe ihvertfall :)

Anonymkode: 70d76...dcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å kjøpe en vugge seng? :)

Jeg tror at det som kanskje hjelper er å kjøpe deg en fitnessball, holde baby og "hoppe" på ballen. Det er en grunn for at baby ikke vil sovne uten å bli byssa, og kanskje baby bare vil føle nærvær hele tiden? Det er neimen ikke godt å si, men her er noe som kan hjelpe ihvertfall :)

Anonymkode: 70d76...dcf

åh det har jeg her ett sted...... :P haha
Jada det er jo det <3 Han lå i vugge til forrige uke, men har blitt for lang for den.
Han ble vant i starten med å sovne på puppen og, å det kosa vi oss jo sååå masse med. Men fikk ikke ammet lenger, tross for hard innsats fra starten. 
Hm men det var jammen smart. Da får han nærhet, litt vugging og jeg trening ! juhu.

Anonymkode: c4785...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hymy skrev:

Bæretøy! Sele eller sjal. Barnet vil få nærheten han/hun har behov for og du får hendene fri.

Bæresele ble min redning! Riktignok prioriterte jeg ikke så mye husarbeid, men var myyye ute på tur 😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår første måtte trilles til hver bidige daglur,  jo mer humpete jo bedre. Og det var fjerde etasje uten heis. Gikk sabla raskt ned de babykiloene kan man si! :-p Til andremann fikk vi låne en fantastisk hengevugge som gynga vertikalt fra en krok vi med glede skrudde inn i stuetaket. Vips kunne jeg ligge på sofaen og vedlikeholde gyngiga med stortoa mens småen sov. Fantastisk! Og kiloene satt betydelig bedre på :-D

Anonymkode: 1cefb...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilatesball for når du vil se på tv, bæresele når du trenger å bevege deg. Her var det kun byssing i armene som funket en periode, ballen reddet meg fra å bli gal...

vår har heller aldri vært noen dagsover, men syns natt er viktigst så har bare ifunnet meg med at jeg ikke har en sovebaby som ligger timer og sover for seg selv på dagen.

rundt 6mnd sluttet vi å bysse til natta. Da hadde vi rutiner og følte han skjønte det var sovetid. Det å slutte gikk som en drøm og selvom vi ofte må bysse/trille på dagtid påvirker det ikke kveld/natt. Alle barn er forskjellen, selvom nr en måtte bysses lenge er det ikke sikkert nr to må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med tips herfrå, men eg kjenner meg veldig igjen i å legga planar for alt ein vil gjera annerledes med andremann. Hos oss var planen tidlig tilvenning til smokken og læra å finna søvnen sjølv, utan rugging/trilling. Vel, andremann hadde totalt vognnekt. Eg kom fort ut av tellinga på kor mange eldre damer som kommenterte dei kraftige lungene hans. For innsovning var det to ting som gjaldt: puppen og bæretøy - og dei første månadane MÅTTE det vera mamma. Sjølv pappa dugde ikkje! Og ikkje sov han mange timane om gongen på natta heller. Så det første halve året var det nærmast ingen pause.

Men, eg har ikkje gitt opp håpet heilt for at tredjemann kanskje blir ein sovebaby. Sjølv om forventningane er heller realistiske denne gongen. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Veninnen min hadde en slik tøyvugge aktig hengekøye til baby som hun hektet i taket i en krok når det var tid for morgenblund. Da kunne vi styre med vårt og bare vugge når han våknet så sovnet han igjen, men han sov helt fint i egen seng også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La barnet lytte til white noise (du finner det bl.a på youtube)

Anonymkode: f9b92...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan trøste deg med at smokkbarn kan være verre å få til å sove en ikke-smokkbarn!

Vår første gutt brukte smokk og måtte bysset/trilles. Vår andre ville aldri ha smokk, men sovnet selv da jeg fra første dag nedla bysseforbud.

Fjærbelastet vugge i krok i taket er veldig fint! Bæresele også, men det kan bli tungt og lite praktisk etterhvert. 

 

Anonymkode: 903b7...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...