Gå til innhold

Mat og forbruksvarer som er grisebillig for student?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har knapt med penger å bruke hver måned. Jeg lurer derfor på om dere har tips til alt som er billig, og som man har bruk for?

Jeg så for eksempel en tannkrem fra first prise til ca 5kr i går! 

Det er lignende tilbud jeg vil frem til. Kan gjelde alt fra forbruksvarer, mat osv....

Anonymkode: ce0d0...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rema pleier å selge ganske billige svineknoker, både røkt og salt. For en tredvelapp kan du gjerne få basen til en kjøttsuppe som kan vare i et par-tre dager, avhengig av hvor mye du spiser. Sleng oppi det du liker av grønsaker i gryta (jeg bruker potet, gulrot, kålrabi og purre), og la koke en stund. Du tar kjøttet av knoken etter noen timer, og har det oppi gryta i rimelige størrelser.

Ikke ha i salt før suppa er ferdig, dette blir fort i overkant salt. Skader ikke å ha i litt pepper. 

Kan også fryses ned.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gjerne grønnsaksbuljong og lapskausblanding på rema (under 10kr pakken). Laget store porsjoner så hadde middag i flere dager. Pytt i panne er heller ikke så dyrt. 

Hvis du trenger renseservietter så er faktisk softstyle (rema, bunnpris) min favoritt! 8kr pakken, og fjerner vannfast mascara!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er dette du er ute etter, men dette har hjulpet meg mye:

Frosne grønnsaker i stedet for ferske. I vinterhalvåret er frosne mer energirike enn de ferske (for da er de ikke ferske...). Det er mye billigere, spesielt hvis du går for butikkens eget merke. Jeg bruker masse frosne grønnsaker til supper og så videre, da får du en veldig billig og sunn middag.