Gå til innhold

Satt inn nuvaring 2 dager for sent, er sjangsen stor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på nuvaring og hadde sex i den ringfrie perioden, ca 2-3 dager etter jeg tok ut ringen, men jeg glemte å sette ringen inn igjen til riktig tid og gikk ca to dager overtid. Kan jeg ha blitt gravid ved å ha hatt sex i den ringfrie perioden da? Eller virker nuvaringen så fort den settes inn? Hvor lenge varer usikkerheten om den er satt i to dager for sent? 

Jeg hadde også sex ca to dager etter jeg satt i ringen, er jeg trygg på at denne runden var sikker når ringen var i selv om den ble satt inn sent?

Jeg kjenner litt stikk og hugg og litt av di samme symptomene sist jeg gikk gravid, men tenker at nuvaringen sikkert kan gi noen av di symptomene også. 

Har alarm på mobilen når den skal settes inn men den ringte ikke denne gangen så derfor den ble sein 😕

Anonymkode: 0e629...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha blitt gravid, men sjansen er ganske liten. Ta en test neste ringfrie periode

Anonymkode: 4442c...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha blitt gravid, men sjansen er ganske liten. Ta en test neste ringfrie periode

Anonymkode: 4442c...de1

Takk for svaret ☺

Noen som har blitt gravida på ringen ved å sette inn sent? 

Leser at bekkensmerter og ømme bryster kan være bivirkning, jeg har dette hvertfall. Rundt eggløsningstiden fikk jeg kraftige huggende smerter som kom og gikk litt i ett par dager. Men har man eggløsning ved bruk av nuvaring og kan ha eggløsningssmerter?

Anonymkode: 0e629...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret ☺

Noen som har blitt gravida på ringen ved å sette inn sent? 

Leser at bekkensmerter og ømme bryster kan være bivirkning, jeg har dette hvertfall. Rundt eggløsningstiden fikk jeg kraftige huggende smerter som kom og gikk litt i ett par dager. Men har man eggløsning ved bruk av nuvaring og kan ha eggløsningssmerter?

Anonymkode: 0e629...b20

Du har ikke eggløsning på nuvaring hvis du bruker det riktig. Du har altså ingen "eggløsningstid". 

Det du lurer på står ellers beskrevet i pakningsvedlegget. Mener det der står at du må regnes som ubeskyttet i 7 dager hvis du setter inn ny ring for sent, men dette kan du jo sjekke selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...