Gå til innhold

Innesperret


Gjest Margit Spat

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Er det noen som følger med på denne serien på NRK? Islandsk krim/thriller.
Hva synes dere?

Jeg synes den startet så bra og spennende,og fikk håp om at det skulle bli engasjerende på samme måte som Broen, men er redd den heller utvikler seg i omtrent samme retning som den britiske serien Fortitude. Altså noe som starter som en spennende krim, men som bare blir rarere og rarere. Likhetene er flere, også: handlingen foregår på et isolert og værhardt sted, og det er sterke krefter som arbeider for å etablering av noe som skal gjøre stedet attraktivt og bringe penger til lokalsamfunnet, samtidig som det møtes med en viss motstand blant enkeltpersoner. I tillegg finnes det flere personer med «mørke hemmeligheter» som tidvis oppfører seg merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ventet på et innlegg om denne serien, hehe. Jeg følger med selv om jeg var skeptisk i starten (rart å høre Islandsk). Synes serien fremdeles er spennende, men jeg vet ikke... Jeg lurer veldig på hva det er kapteinen har for seg, er glad han afrikanske kokken advarte mannen til politidamen. 5 episoder igjen og da kan hva som helst skje :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien startet veldig bra og jeg ble ganske imponert, men nå syns jeg det har blitt litt for mye "tull"

Anonymkode: e67b7...0a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 1.11, Purple Basil skrev:

Noen som forresten kan ha en anelse om hvem som har tatt liket? :sjokkbla:

Det lurte jeg også på. :laugh:

Har fått med meg alle episodene så langt, og synes serien er grei nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merkelig serie dette. Den er l-a-n-g-d-r-y-g og litt tung syns jeg, men jeg skal følge med videre. 
Islandsk er ikke lett tilgjengelig på noe vis. :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker den veldig godt, så 4 episoder en helg, hadde tatt dem opp og vi ventet med spenning på neste. Synes den er godt laget og befriende herlig å se en serie blottet for klisjeene som har preget krimserier i årevis nå.

Som f.eks.:

Skilt/separert par er bitre uvenner og krangler hele tiden og masse sjalusi fordi en av dem har ny partner. Her bor de til og med i samme hus og klarer det uten høylydte krangler og banning og sverging og slåing med dører osv. 

Eller: 

Politifolk som har en upopulær sjef + konflikter mellom kvinnelige og mannlige politifolk og ikke minst maktkamp om hvem som skal stige i gradene. Her er det rolig og harmonisk, enn så lenge. Konflikten ligger vel heller i forholdet til politiet i Reykjavik, mulig det blir litt bråk der, men det er godkjent :biggrin:

Ellers digger jeg islandsk, synes ikke alle serier derfra har vært så gode, men denne liker jeg. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...