Gå til innhold

Er det for tidlig med middag kl 15.30?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det for tidlig med middag som begynner kl 15.30 synes dere? Jeg har aldri vært i bryllup før og vet ikke hva som er vanlig.

Og en ting til: både min familie og min forlovedes er visst veldig sjenerte og ingen tørr å holde tale bortsett fra mamma og da min kommende mann.

Synes nesten det er litt flaut at det blir så få taler under middagen, men hva hadde dere som gjester tenkt? Hvor mange taler er det vanlig å ha?

Det blir nok en del "tulletaler" fra venner utover kvelden når alkoholen begynner å synke inn da.

Anonymkode: 62754...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jublet for få taler under middagen. Talene er det kjedeligste med bryllup synes jeg. Man må slutte å spise og høre onkel Olaf snakke i det vide og brede om en eller annen bilferie for 20 år siden.

1530 er tidlig. Hvorfor så tidlig? Sist jeg var i bryllup begynte middagen ca 17-18 tror jeg. Vi gjestene minglet og drakk og koste oss etter kirken før middagen :) Var litt småmat å tygge på etter kirka.

Anonymkode: 67ead...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen er kl 13.30 og tenker at den varer ca en halvtime. Så litt mingling og bilder utenfor kirken en halvtime. Har bestilt felles transport til gjestene som kommer kl 14.30. Vi skal ta bilder før vielsen så vi får mer tid med gjestene og mer ut av dagen.

Bussturen tar 30 min og da er vi på lokalet kl 15.00 ca. Så litt mingling,velkomstdrikke osv en halvtime før middag kl ca 15.30 (trenger vi mer tid til dette?) har ikke bestilt fingermat til velkomstdrikken Pga vi skal ta bildene før så det blir ikke så mye venting.

 

Anonymkode: 62754...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen aner jeg ikke, men få taler? HALLELUJAH! Det er ikke såå gøy å høre på uansett, i alle fall ikke hvis de er dårlig timet i forhold til servering/forsyning av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag 30 min etter ankomst er i det minste laget. Dere bør ha en time før middag. Mange skal sikkert på do etter den første sekvensen med kirke og transport, så da blir 30 min veldig lite. Vær klar over at det også kan bli forsinkelser ved bussturen.

Anonymkode: d97f0...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater taler! Jo færre, jo bedre. Helst ingen i det hele tatt. Det er som regel både pinlig og kjedelig. Angående middagstidspunktet aner jeg ikke. 

Anonymkode: ea39b...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns i utgangspunktet ikke at 15.30 er for tidlig med middag, folk er jo sultne etter vielse, bildetaking, transport. Men, jeg syns en halv time fra ankomst til middag er litt kort - vi hadde satt av en halv time, men skulle gjeeeerne hatt litt mer tid☺️ Det var veldig hyggelig å mingle litt med gjestene, ta litt bilder sammen med venninner og sånt som vi ikke rakk foran kirken, drikke litt musserende, gå på do og så videre☺️ Så hvis jeg skulle gjort det igjen tror jeg at jeg hadde satt av en time☺️

Anonymkode: 233cd...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns i utgangspunktet ikke at 15.30 er for tidlig med middag, folk er jo sultne etter vielse, bildetaking, transport. Men, jeg syns en halv time fra ankomst til middag er litt kort - vi hadde satt av en halv time, men skulle gjeeeerne hatt litt mer tid☺️ Det var veldig hyggelig å mingle litt med gjestene, ta litt bilder sammen med venninner og sånt som vi ikke rakk foran kirken, drikke litt musserende, gå på do og så videre☺️ Så hvis jeg skulle gjort det igjen tror jeg at jeg hadde satt av en time☺️

Anonymkode: 233cd...5a3

Jeg må si meg uenig med dette. Jeg hater å måtte gå og vente på å få spise. Mingle kan man jo gjøre hele resten av kvelden, når man ikke er sulten.. 

Anonymkode: ea39b...477

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville drøyd det til 16.00 slik at folk får litt tid på seg. Husk å sørg for nattmat når middagen blir så tidlig. Mange er nok sultne igjen i 23.00tiden.

Anonymkode: 05c86...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er tidlig. Har vært i 5 bryllup og alle middagene har begynt mellom 15 og 16.30.

Anonymkode: 339d1...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...