Gå til innhold

Hvordan ødelegger dårlig kosthold og lite aktivitet kroppen på innsiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år. Jeg har et helt forferdelig kosthold som jeg har hatt hele livet. Spiser nesten bare godteri og kaker. Orker ikke lage noe mat, hater det så er lettest å bare kjøpe kake/godteri å spise. Spiser også noe brødskiver, men da med sjokoladepålegg på så er altså ikke noe sunt. Regner med jeg har mye vitaminmangler, for får ikke vitaminer inn med kosten. Tar heller ikke noe vitamintilskudd. Trener heller ikke noe, og rører meg lite ellers i hverdagen. Har en stillesittende jobb. Rareste av alt er at jeg er ikke spesielt tykk. Er normalvektig, og ser ikke tykk ut med klær på. Men jeg er tynnfeit. Altså hele kroppen min er skikkelig slapp, ikke noe fast kropp. Dinglete lår, mage, rumpe osv. 

Har i det siste tenkt på hvordan kroppen min er på innsiden. Den må jo være helt ødelagt. Blir skremt av tanken. Hvordan ødelegger et slikt kosthold og en slik livsstil kroppen på innsiden? Tror jeg  må få øynene opp og forandre meg snart.

Anonymkode: 1895e...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke slik at det nødvendigvis er så mye feil med deg på innsiden nå. Du er jo frisk. Kroppen er ganske flink til å ta vare på seg selv og prøver i det lengste. Mulig du har fett rundt organene. Det er farlig fett. Dårlig kosthold og lite aktivitet fører til mange helseplager som kan komme etter hvert. Det vet du sikkert, så jeg trenger ikke ramse opp. I tillegg vil mangel på vitaminer og næring og lite mosjon gjøre deg trøtt og sliten nå. Det merker du sikkert. En ond sirkel som gjør det vanskelig å komme i aktivitet.

Anonymkode: 0e93f...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo fremdeles ung! Men du har hatt et begredelig kosthold og av en eller annen grunn ikke tatt godt vare på deg selv. Det er jo ditt ansvar, når du bikker en viss alder (13 år? ) ;) Begynner du å snu om kursen til en sunnere livsstil, sørge for å få i deg næring som kroppen trenger og komme i litt mer aktivitet så vil det gå deg godt og du vil leve lenge i kongeriket! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke legger på deg samler det seg ofte mye fert rundt organene, noe som ikke er bra i lengden. I tillegg kan så mye sukker føre til diabetes 2. 

Anonymkode: a73cd...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...