Gå til innhold

Backpacking i alle aldre!


reiseglad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest førstedamen

Med tanke på hvor mye hets f.eks mammaentilmichelle bloggeren får pga sydenreise med barn, så nei.

Men hadde vi levd i et samfunn hvor vi selv bestemte hva som var best for oss selv og barna våre, ja da hadde jeg gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sååååååå lyst til å gjøre det samme. Hadde det ikke vært for det tette firmaet til mannen hadde jeg gjort det. Gravid uke 17 nå så hadde hatt god tid til planlegging.

Anonymkode: e568f...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎02‎.‎2016 at 16.19, reiseglad skrev:

Ville dere gjort det samme?

http://www.side2.no/foreldre/karen-brukte-mammapermisjonen-pa-a-reise-verden-rundt/3423189788.html

Tenk for en opplevelse for barnet å oppleve ulike kulturer sammen med mamma og pappa?

Tror ikke barnet vil ha så mye ut av det å reise når man er så ung. Men sikkert veldig kjekt for foreldrene! Er jo greit å benytte muligheten når man har den. Tror nok heller jeg ville ventet til barna var litt større, og fikk mer utbytte av turen selv. Men samtidig, da er det vanskeligere med mat (når de er så små så ammer man jo som regel), man må kanskje ta de ut av skolen osv. Så ser fordelen når de er så små og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SykkelJenny

Hvis man er mennesker som elsker å reise på den måten så må det jo være midt i blinken. For babyens del så spiller det liten rolle om foreldrene bruker tid på babyen hjemme eller på reise. Fordelen er at man ved å gjøre som dette paret tar seg fullstendig fri fra jobb over lengre tid - og tid med barna er jo fantastisk. Man har ikke samme muligheten hjemme for da må man betale huslån i motsetning til om man reiser og kan leie ut boligen. 

For meg personlig så ville ikke en slik reise vært positiv. Jeg liker å ha det komfortabelt når jeg reiser - så backpacking er ikke noe for meg. 

Da jeg fikk barn så var det ikke så gode permisjonsvilkår som idag og min mann hadde kun 2 ukers betalt permisjon, noe som var vanlig på den tiden. Men han jobbet skift og hadde friuker som vi benyttet til reising .. ikke backpacking, men avslappende uker på hytta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...