Gå til innhold

Hvordan slutte å føle meg så lett utskiftbar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit, og jeg regner jo med det er en veldig innvirkende faktor i dette. 

Jeg har funnet det jeg tror må være mannen i mitt liv, og vi skal flytte sammen i løpet av sommeren. Alt er perfekt, og jeg føler meg elsket og verdsatt på en måte jeg aldri har vært borti før! Men allikevel føler jeg at det skal så lite til før jeg eventuelt blir bytta ut for noen bedre...

Han har aldri vært innom nærheten av å gi noe inntrykk av det, og han sier helse tida at det kun er meg for han, og jeg tror jo på det! Men denne ekle følelsen dukker allikevel opp i tide og utide.. Seinest nå for litt siden, da han sa at de må ha en ny ansatt i firmaet han jobber i, og den første tanken er at det helt sikkert blir ei pen, hyggelig ei, og at hun og han finner tonen, og så baller det på seg derfra i hodet mitt.. 

Jeg er fullstendig klar over hvor tåpelig det er, og det har ikke noe med at jeg ikke stoler på han, for der gjør jeg absolutt! Men jeg klarer virkelig ikke å jage bort de tankene når de kommer... 

Noen lure tips? 

Anonymkode: c3558...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var litt sånn selv. Måtte bare jobbe med det, med god hjelp fra kjærestemannen som visste at jeg var sånn. Nå, etter snart 2,5 år, er dette tanker og følelser jeg så og si aldri har. 

Han har blitt min nærmeste, den jeg absolutt stoler mest på og som kjenner meg best.  Og det blir jo bare mer og mer slik til lengre vi er sammen. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2Bhonest skrev:

Slutt og tenk så negativt.

Vet du at de fleste bekymringene, blir det ingenting utav...

 

 

Hvis det var så enkelt som å slutte med det, så hadde jeg vel kanskje gjort det? Jeg er jo klar over hvor tåpelig det er, det er jo ikke dét som er problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte ut de negative tankene med noe positivt? Jeg er ikke i samme båt som deg, ts, men når det gjelder bekymringer, kan det gjerne gå ut over både nattesøvn og selvfølelsen. Da pleier jeg å erstatte tankene (som egentlig bare er negative "fantasier" fordi det ikke ikke er noe realitet i dem) med positive tanker basert på virkeligheten. Virkeligheten i ditt tilfelle er at dere er sammen, han har valgt deg og det er ingen grunn til at han skal velge noen annen. Repeter for deg selv de gangene han har fått deg til å smile og le, de stundene som bare dere to har hatt, de tingene han har sagt til deg som betyr mye for deg, de gangene han har fått deg til å føle deg spesiell.. 

Dette er ting som på selv på de kjipeste dagene kan få meg til å smile. 

Det er ikke bare å slutte å tenke. Man må gjerne erstatte de negative tankene med noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...