Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes i alle svangerskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt/har svangerskapsdiabetes og som har flere barn? Hadde dere det i alle svangerskapene? 

Om du ikke hadde det i alle svangerskapene, hvorfor tror du at du ikke fikk det da?

Hilsen ei som hadde svangerskapsdiabetes i første svangerskap, men håper å slippe i neste.

Anonymkode: e0889...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo disponert for det så er stor sjanse for at du får det igjen.

Anonymkode: b0eb4...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en dame som hadde det i sitt første svangerskap, så ble hun gravid med tvillinger og slapp det i det svangerskapet.

Men du har større sjanse for å få det igjen i et evt senere svangerskap, ja. Du har også større sjanse for å utvikle diabetes type 2 senere, selv uten å gå gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg er disponert, men jeg håper at jeg ikke får det om jeg slanker meg før jeg blir gravid igjen. Så spørsmålet er ikke om jeg er disponert, det vet jeg at jeg er ;) 

TS

Anonymkode: e0889...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet at jeg er disponert, men jeg håper at jeg ikke får det om jeg slanker meg før jeg blir gravid igjen. Så spørsmålet er ikke om jeg er disponert, det vet jeg at jeg er ;) 

TS

Anonymkode: e0889...136

Altså du kan jo fortsatt få svangerskaps diabetes selv hvis du er slanke. Mannen sin kollege er VELDIG slanke men spiste masse love hearts på grunn av halsbrann når hun var gravid med sitt første barn og så fikk hun svangerskaps diabetes :P Hun trengte heldigvis bare å slutte spise godteri i svangerskapet så slapp hun det. Men å trene og spise sunt er jo alltid forebyggende, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...