Gå til innhold

"For kunde søker vi.." stilling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny jobb i it-bransjen. Men jeg synes 95% av alle stillingsannonsene på finn er av typen "For kunde søker vi utvikler blabla..", og firmaet som lyser ut stillingen er rekrutteringsfirma, som Rainfall, UpSource, etc.

Hva betyr dette? Blir man ansatt som it-konsulent hos utlysende firma? Eller blir man ansatt i det firmaet de sier de har som kunde?

Betyr det at man sitter og jobber i lokalene til Rainfall, eller betyr det at man må reise ut til kunder og sitte der og jobbe, og risikere å få et nytt arbeidssted i tide og utide?

Anonymkode: 761ac...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de skriver "for kunde søker vi" så er det som regel en fast ansettelse i firmaet de søker for.
Veldig mange firma setter bort hele rekrutteringsjobben til head-huntere (rekrutteringsfirma), men de ansetter selv.
Dersom man skal ansettes i rekrutteringsfirmaet, men jobbe for forskjellige kunder, vil det stå dette i utlysningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skriver de da ikke navnet å kunden? Jeg vil påstå det er av vesentlig betydning! Både med tanke på hva det firmaet driver med (er det it-løsninger innen bank/finans? Helse? Media? hva?), hvor firmaet befinner seg (jeg vil jo vite hvor jeg må dra hver dag - jobb på helt motsatt side av byn er fryktelig upraktisk), osv. Jeg vil sjekke opp firmaet, se hva som skrives om det i media, se om det ser ut som et hyggelig sted, etc. 

Arg.. hater jobbsøking :(

 

Anonymkode: 761ac...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan i alle dager skal man utforme en søknadstekst til noe slikt..? 

Alle annonsene som er slik lister bare opp ønsker om erfaring (så lister de opp språk og verktøy) og personlige egenskaper (som er helt standardfraser som ståpåhumør bullshit bullshit). 

Man får ikke noe som helst informasjon om hva bransjen man skal jobbe innen er, det er jo ingenting å jobbe med?

Anonymkode: 761ac...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...