Gå til innhold

Kjøleskapsgrøt. Overvurdert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som ikke er superbegeistret? Smakte det for første gang i dag. Det smaker jo bare...uferdig? Og vassent?

Anonymkode: dfa70...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer selvfølgelig helt an på hva du har i den, det... Har du vann og havregryn og that's it vil de fleste rynke på nesen. Å si du ikke liker kjøleskapsgrøt er som å si at du ikke liker gryterett. 

Jeg lager min av musli, havregryn, melk, yoghurt naturell, rosiner, stevia og vaniljeekstrakt, og har gjerne noe nøtter oppi. Det er ikke vann involvert i det hele tatt, så det smaker ikke vassent. Noen ganger knefter jeg i banan også. 

Anonymkode: 17c56...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer selvfølgelig helt an på hva du har i den, det... Har du vann og havregryn og that's it vil de fleste rynke på nesen. Å si du ikke liker kjøleskapsgrøt er som å si at du ikke liker gryterett. 

Jeg lager min av musli, havregryn, melk, yoghurt naturell, rosiner, stevia og vaniljeekstrakt, og har gjerne noe nøtter oppi. Det er ikke vann involvert i det hele tatt, så det smaker ikke vassent. Noen ganger knefter jeg i banan også. 

Anonymkode: 17c56...c44

Hadde ikke vann i den. Brukte havregryn, linfrø, naturell youghurt og kokosmelk. Blåbær som topping. Likevel smakte den ingenting.

Anonymkode: dfa70...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager min på melk og nøttesmør, og den blir overhodet ikke vassen. Syns det er kjempegodt, og så praktisk om morgenen! Men - jeg lagde den uten nøttesmør én gang jeg var tom og hadde glemt å kjøpe nytt, og da ble konsistensen mer vassen. Nøttesmøret er med på å gi grøten en kremete konsistens, så det dropper jeg ikke igjen. Jeg syns ikke noe om yoghurt i grøten, men det skal også gi en litt fyldigere grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke vann i den. Brukte havregryn, linfrø, naturell youghurt og kokosmelk. Blåbær som topping. Likevel smakte den ingenting.

Anonymkode: dfa70...4ff

Du må jo ha noe søtt i. Feks honning eller sukker eller stevia eller noe sånt. Jeg bruker 1 del havregryn, 1 del melk, 1 dl naturell yoghurt med en skvett stevia. Smaker helt nydelig med frosne, tinte blåbær på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke begeistrert for det heller, til tross for forsøk med ulike typer. Lager heller havegrøt i microen, tar to min.

Anonymkode: 80423...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...