Gå til innhold

Prosjekt kjæreste før fylte 30 (innspill er velkomne)


Villan

Anbefalte innlegg

Gode kvinner!

Jeg er en mann som alt for lenge har lurt meg selv til å tro at jeg er selvvalgt singel og at det er eneste aktuelle livssituasjon for meg. Om jeg eeegentlig har trodd på det selv er usikkert, men det er ihvertfall det jeg har fortalt alle rundt meg. Nå nærmer jeg meg 29 år med stormskritt, og har bestemt meg for å få ut finger'n og gjøre en innsats for å finne personen jeg forhåpentligvis kan dele resten av livet med. For noen måneder siden var jeg i et bryllup til en venn av meg, og var der vitne til en form for lykke jeg også vil oppleve. Kanskje var dette øye-åpneren.

Utfordringene på veien dit er imidlertid mange, men det blir forhåpentligvis også spennende. Mye handler om noe så enkelt som å ta litt flere sjanser og utfordre egne komfortsoner noe mer. Nedenfor vil jeg punktvis beskrive mine innledende tanker om "prosjektet", og tilbakemeldinger er så absolutt velkomne. Jeg kan ikke tenke meg mange plasser med mer samlet ekspertise enn dette forumet.

1. Ikke prøv å finne kjæreste, det skjer automatisk.

Det sies at man vil virke desperat dersom man prøver å finne kjæreste, og at dette i stedet er noe som vil skje automatisk, og når mn minst venter det. Det har ihvertfall ikke vært tilfellet så langt. Dessverre tror jeg at det i dagens samfunn, hvor stadig mer av livet leves digitalt og hvor mer fokus rettes enten mot musikken man har plugget i øret og/eller på mobilskjermen, er  mindre sjanse for å plutselig innlede spennende samtaler med ukjente mennesker. Jeg er derfor overbevist om at jeg må foreta meg noe aktivt dersom jeg skal ha håp om å nå målet.

2. Møteplasser.

Dette er kanskje min største utfordring. Jeg har fryktelig vanskelig for å komme på gode møteplasser for å treffe kvinner (nei, jeg kommer ikke til å melde meg på dansekurs).

Byen
Ute på byen en fredag eller lørdag kveld er håpløst. Forståelig nok har dere kvinner guarden ganske godt oppe i slike settinger. Kanskje burde jeg oftere dra med meg en kompis eller to på en øl eller to en torsdag i stedet? Eller burde vi tenke på utsiden av boksen å dra på andre steder enn det lokale vannhullet? Jeg ser ikke akkurat for meg å sitte alene på café og vente på muligheter til å innlede samtaler...

Sosiale happenings på hjemmefronten
Det er mange år siden det ble slutt på den klassiske "hjemmefesten" for min del. Det konseptet forsvant med studietida. Som vennegjenger flest har vi av og til et vorspiel før vi stikker ut og blir fulle, men det er ikke et sted å treffe kvinner. Ikke kjenner jeg noen som har noen flåte av single kvinner på stand by som kan inviteres heller for den saks skyld. 

Arbeidsplassen
Uaktuelt. Kan fort gjøre mer skade enn godt.

Brettspillmania
En av mine interesser er å samles over en kopp kaffe og et godt brettspill. Én gang i måneden deltar jeg derfor på brettspillmania på en lokal bar/pub. Overraskende nok er kvinneandelen her relativt høy, og mange deltakere er også nokså søte. Kanskje jeg skal ta det lange steget bort fra mitt vante bord og spørre om å få bli med på et spill med mennesker jeg ikke allerede kjenner? Absolutt mulig.

Treningsstudio.
Nei. Kvinner liker ikke å bli snakka til på treningsstudie. Ikke lurt. Fokus på trening. Bedre det.

Engasjere meg den lokale fotball-fanskaren?
Dette har jeg vurdert lenge. Mulig å møte likesinnede.

Bryllup
Jeg må sørge for at flere av vennene mine får ut fingern og gifter seg. Bryllup var hyggelig, og viste seg å være en finfin arena for å møte nye mennesker. Innleda noen gode samtaler forrige gang. Dessverre ble det ikke mer ut av det den gangen.

3. Online dating

Treffer jeg noen online vil jeg ikke skamme meg over det. Hvorfor skulle jeg vel det?

Jeg har Tinder. Tinder fungerer ikke for meg. Det første og største problemet er at jeg ikke bor i Oslo (hvilket begrenser søkte betraktelig). Ei heller har jeg noen framtid som modell. Det betyr ikke at jeg selv mener jeg er stygg. Faktisk er jeg veldig fornøyd med hvordan jeg ser ut, og jeg gjør også det jeg kan for å se bra ut, både i form av å ta regelmessige turer til frisøren, trene og holde meg i god form (også fordi jeg liker å delta i løpe-konkurranser) og generelt sørge for alltid å være velstelt (yep, jeg er av den gamle skolen og stryker faktisk skjortene mine før bruk). Allikevel må jeg bare anerkjenne at dette ikke er nok i våre dager. Likes uteblir, og jeg vurderer nå å slette hele greie for ikke å risikere at det bidrar til tap av selvtillitt.

Jeg har derfor registrert meg på Sukker, og selv om online dating er en plan B, prøver jeg å sende ut en personlig melding om dagen. Velformulert og med referanser til mottakerens egne beskrivelser. Så langt har jeg ikke fått noen svar her heller, men antar at det er et spørsmål om tid (mens vi er inne på det, jenter/kvinner, så vit at det er mer humant med en hyggelig avvisning enn å bli ignorert, ta gjerne det til dere).

4. Attraktivitet

Jeg trener, jeg spiser sunt, jeg sørger for alltid å være velstelt. Jeg bryr meg også om at en eventuell framtidig partner ser bra ut (og bryr seg om å ta vare på seg selv og sitt utseende). Jeg skulle ønske jeg var tilstrekkelig politisk korrekt til å kunne si at utseende ikke teller for meg, men det ville være å ljuge. Er jeg en grusom person på grunn av dette?  Vi lever i et samfunn hvor utseende har mye å si. Sånn er det bare, og jeg alene hadde ikke kunnet endre på det om jeg hadde villet aldri så mye. Det betyr heller ikke at jeg krever av en framtidig partner at hun ser ut som kvinnen på "Det nye"-magasinet det reklameres for på siden her. Bare at hun har et normalt godt utseende og ønsker å gjøre en liten innsats for å ivareta dette. På samme måte som at jeg gjør det samme for henne.

Endret av Villan
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg en kvinne som også nærmer meg 29 med stormskritt. Har sittet som deg og forsøkt å planlegge litt hvor jeg kan finne meg en mann. Har ikke hatt så mye hell enda. Syntes egentlig du har mange fine forslag på listen din og jeg skjønner godt at du må føle deg fysisk tiltrukket - jeg har aldri skjønt meg på dem som klarer å være intime med noen de ikke er tiltrukket av. Ja, personligheten har selvsagt mye å si, men jeg klarer fortsatt ikke ha sex med en fyr jeg syntes ser ut som et troll til tross for at han sikkert er kjempeålreit..

Du finner deg nok en dame! Hvor lenge har du vært singel?

For min del er det verre - jeg har et barn fra tidligere forhold og er derfor blitt nedgradert til "knullbar", men ikke "kjærestemateriale" eller "konemateriale" ;) Jeg har vært på Tinder, hvor 8 av 9 menn jeg møtte ville ha sex med meg på første treff. Sukker har jeg ikke forsøkt. Har møtt én fyr på byen, men usikker på hvor det bærer. Det er faktisk første gang jeg har blitt sjekket opp av en fyr som ikke var rølpefull, så det var hyggelig.

Uansett syntes jeg ikke det er så lurt å sette en tidsgrense, altså at innen ca 1 år så skal du ha funnet drømmekvinnen. Jeg vet om mange kjekke, oppegående menn i slutten av tredveåra som fortsatt er barnløse og ugifte, for noen tar det bare litt tid :)

Anonymkode: 89ff4...8a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ideen din om å invitere deg selv med på brettspill hos andre.😊 jeg hadde synes det var hyggelig.

Anonymkode: 24d47...6b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du finner deg nok en dame! Hvor lenge har du vært singel?

Skal jeg være ærlig med meg selv er nok det hele livet. Var i et slags forhold for 10 år siden, men det var naturligvis ikke spesielt seriøst den gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres flott ut! Ble sinnsykt nysgjerrig på hvordan du ser ut og hvor du bor :)

Anonymkode: 14d3f...d0d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil slå et slag for byen. Men prøv å ta kontakt før tolv og ikke etter halv tre. :P Ja, de har kanskje garden oppe, men det hjelper faktisk veldig å ikke være for full og å ta kontakt litt før ONS-rushet begynner for alvor.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres flott ut! Ble sinnsykt nysgjerrig på hvordan du ser ut og hvor du bor :)

Anonymkode: 14d3f...d0d

Får sende PM da vet du, så kanskje jeg røper mer :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, guttemann skrev:

Jeg vil slå et slag for byen.

Enig med byen.

Håper det ordner seg for deg TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har nettdating vært det beste alternativet. Det var via sukker jeg traff han som nå er samboeren min, for halvannet år siden :) vær aktiv, send masse meldinger. Jeg sendte veldig mange som jeg aldri fikk svar på, og mange som jeg fikk svar på, men svarene var av en karakter som gjorde at jeg ikke ønsket videre kontakt. Så fikk jeg flere hyggelige svar, og traff mange på date, men det tok altså flere år før jeg traff Drømmemannen. 

Brettspillaktiviteter er ypperlig, jeg prøvde meg faktisk der også. Møtte opp på arrangementene til den lokale brettspillklubben. Dessverre trivdes jeg ikke med folkene der. Det var ett av mannfolkene som viste interesse, og da jeg ikke gjengjeldte den ble det ubehagelig å være der. 

Anonymkode: d622d...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Villan skrev:

Får sende PM da vet du, så kanskje jeg røper mer :)

Jeg syntes også du virket veldig interessant, likte veldig godt hvor reflektert du er og hvordan du formulerer deg, om du presenterer deg like godt på ekte så tror jeg ikke du skal slite med å finne noen. :) Eller problemer er vel å først finne henne, men etter det har du nok ikke noen problemer! Så klart, vet jo ikke mye om deg etter innlegget ditt, men det du fremlegger her er hvert fall veldig bra, og stort pluss for brettspill, jeg syntes det er utrolig koselig å spille kort og brettspill og bare legge vekk alt av elektronikk. Nå er jeg dessverre litt for ung, 22 år, og bor feil sted, oslo, ellers så hadde jeg sendt deg en PM jeg også.

Anonymkode: 43451...26a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden kommer jeg til å følge!

Ang det med at jenter har guarden oppe når de er på byen, det er nok ikke helt sant, jeg har mange venninner som faktisk går på byen for å møte noen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på å invitere seg selv til en ledig stol ved noens andre spill. 

Jeg har aldri truffet noen utenfor det jeg har som hovedinteresse, siden det er ganske spesielt. Da kommer du i hvert fall i kontakt med noen som er likesinnede. 

Aldri truffet noen på byen eller nettdating, men det har ikke manglet med interesse fra de som har samme hobbyer som meg. Er veldig grei måte å bli kjent med noen på, og om det er videre interesse så vil det merkes ettersom samtalene blir mer private og mindre om akkurat den ene interessen dere deler. 

Anonymkode: b8733...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nutz skrev:

Denne tråden kommer jeg til å følge!

Ang det med at jenter har guarden oppe når de er på byen, det er nok ikke helt sant, jeg har mange venninner som faktisk går på byen for å møte noen ;)

Jo, men så møter de noen de ikke vil møte, og da fyker garden opp. :P

8 timer siden, guttemann skrev:

Jeg vil slå et slag for byen. Men prøv å ta kontakt før tolv og ikke etter halv tre. :P Ja, de har kanskje garden oppe, men det hjelper faktisk veldig å ikke være for full og å ta kontakt litt før ONS-rushet begynner for alvor.

Åssen gjør du det når du prøver deg så tidlig? Henger du med dama til stengetid, eller ber du om nummer og stikker av?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig med positive tilbakemeldinger da! :)

Har særlig bitt meg merke i kommentaren om at dersom jeg er like reflektert i virkeligheten som jeg framstår her, så vil ikke dette bli noe problem i det hele tatt. Dessverre er det akkurat dette som kan være min største utfordring, og en problemstilling som bør belyses.

5. Samtaleemner

Selv om jeg til nå ikke har vært den beste til å plassere meg selv i situasjoner der jeg har kunnet initiere samtaler med kvinner, har det jo hendt. Utfordringa mi da har ofte vært at jeg har sluppet opp for samtaleemner litt for tidlig. Jeg tar med sjeldent (aldri) tid til å følge med på programmer som Paradise Hotel eller luksusfellen. Jeg er opptatt av å bruke tiden min mest mulig fornuftig (prioritering av kjæreste-tid er i høyeste grad å anse som fornuftig, bare så det er klart), så dersom jeg først skal se på tv går jeg for en episode av en Netflix-serie. Å bare sveipe og/eller vente på at noe skal dukke opp er ikke min greie. Livet er for kort. Jeg liker å anse dette som en positiv egenskap, selv om det medfører at jeg står svakere når det kommer til dette med samtaleemner :P

Men hva er det ellers folk snakker om egentlig? 

Endret av Villan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Villan skrev:

Så hyggelig med positive tilbakemeldinger da! :)

Har særlig bitt meg merke i kommentaren om at dersom jeg er like reflektert i virkeligheten som jeg framstår her, så vil ikke dette bli noe problem i det hele tatt. Dessverre er det akkurat dette som kan være min største utfordring, og en problemstilling som bør belyses.

5. Samtaleemner

Selv om jeg til nå ikke har vært den beste til å plassere meg selv i situasjoner der jeg har kunnet initiere samtaler med kvinner, har det jo hendt. Utfordringa mi da har ofte vært at jeg har sluppet opp for samtaleemner litt for tidlig. Jeg tar med sjeldent (aldri) tid til å følge med på programmer som Paradise Hotel eller luksusfellen. Jeg er opptatt av å bruke tiden min mest mulig fornuftig (prioritering av kjæreste-tid er i høyeste grad å anse som fornuftig, bare så det er klart), så dersom jeg først skal se på tv går jeg for en episode av en Netflix-serie. Å bare sveipe og/eller vente på at noe skal dukke opp er ikke min greie. Livet er for kort. Jeg liker å anse dette som en positiv egenskap, selv om det medfører at jeg står svakere når det kommer til dette med samtaleemner :P

Men hva er det ellers folk snakker om egentlig? 

Her slår det meg at du går for feil type damer:P

Fra en dame i samme situasjon som deg, så ser jeg jo at mange menn klager over at damene er så "kjedelige" og "jentete", men det er det dere får når dere skal gå etter de som ser ut som barbiedokker. Hvis dere hadde hatt øynene litt opp for oss "vanlige" også så kanskje det hadde vært håp :P

Anonymkode: 15661...87e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg har nettdating vært det beste alternativet. Det var via sukker jeg traff han som nå er samboeren min, for halvannet år siden :) vær aktiv, send masse meldinger. Jeg sendte veldig mange som jeg aldri fikk svar på, og mange som jeg fikk svar på, men svarene var av en karakter som gjorde at jeg ikke ønsket videre kontakt. Så fikk jeg flere hyggelige svar, og traff mange på date, men det tok altså flere år før jeg traff Drømmemannen. 

Brettspillaktiviteter er ypperlig, jeg prøvde meg faktisk der også. Møtte opp på arrangementene til den lokale brettspillklubben. Dessverre trivdes jeg ikke med folkene der. Det var ett av mannfolkene som viste interesse, og da jeg ikke gjengjeldte den ble det ubehagelig å være der. 

Anonymkode: d622d...c51

Så godt å høre at det er flere jenter/damer som opplever det. Jeg får ikke alltid svar på de meldingene jeg sender. Får en del meldinger, men det raser absolutt ikke inn med såkalte tilbud hele tiden, slik jeg får inntrykk av at det er for alle damer på nettdating (og i livet ellers).

Anonymkode: 15661...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ashanti
17 timer siden, Okapi skrev:

Åssen gjør du det når du prøver deg så tidlig? Henger du med dama til stengetid, eller ber du om nummer og stikker av?

Når jeg har opplevd å bli sjekket opp i rimelig tid (dvs ikke halv tre haha), så har vi sittet å skravlet til stedet har stengt, så har f eks han addet meg på Facebook (evnt fått nummeret mitt) og så har vi tatt det videre derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her slår det meg at du går for feil type damer:P

Fra en dame i samme situasjon som deg, så ser jeg jo at mange menn klager over at damene er så "kjedelige" og "jentete", men det er det dere får når dere skal gå etter de som ser ut som barbiedokker. Hvis dere hadde hatt øynene litt opp for oss "vanlige" også så kanskje det hadde vært håp :P

Anonymkode: 15661...87e

"Problemet" mitt er nok heller at jeg til nå ikke har gått for noen damer, men vært for laid back og satsa på at ting skal ordne seg sjøl.

Når det gjelder hvem jeg får for så kan jeg understreker at barbiedokke-lokkalikes ikke er min type I det hele tatt. Et "perfekt" ytre er for meg umenneskelig og kjedelig. Jeg er avhengig av enkelte menneskelige trek for å føle noen attraksjon. Samtidig som altså et visst fokus på sunnhet og eget utseende også er et must.

Når det gjelder dette med samtaleemner var det mer et generelt spørsmål. Jeg har rett og slett ingen aning om hva folk som ikke kjenner hverandre fra før sankker om :P

Jeg tar til meg det som blir sagt over her om å ta kontakt med kvinner ute på byen, før klokken 12 og før for mange enheter er tømt :) Utfordringa da er at de fleste sitter I grupper, godt i gang med egne samtaler, og det føles så forstyrrende å da bare buse inn og presentere seg. Kanskje bedre å tilbringe mer tid ved bardisken, hvor det er lettere å få kontakt med en om gangen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si om du bor øst, vest, sør eller nord i Norge?😜 Jeg tror du kommer til å få deg dame, du virker som en fin fyr!

Anonymkode: d0af8...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du si om du bor øst, vest, sør eller nord i Norge?😜 Jeg tror du kommer til å få deg dame, du virker som en fin fyr!

Anonymkode: d0af8...1da

Ser egentlig ingen grunn til at det skal være hemmelig, når jeg tenker meg om.

Bor i Drammen (like ved togstasjonen, slik at Oslo I praksis bare er 40 minutter unna :P ). Får bare håpe at "harry"-stempelet ikke sitter for hardt i, for det har virkelig blitt en fin by :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...