Gå til innhold

Tog med valp på 11 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal hente valpen min når han er 11 uker, men togturen tar totalt 10t. Den ene togturen tar 6t, så er det mellomstopp på 2t, også tar siste turen 1,5t ca. Hvordan gjør man dette? Den lille kan jo ikke holde seg så lenge, og han kan jo også bli kjemperedd?

Anonymkode: f6ea1...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 11 uker gammel valp, sover, tisser, spiser, sover, tisser, spiser, så du må ha en transportkasse til valpen, ha valpen så mye på fanget som du kan, så den får klapp, kos og trygghet. Men på så mange timer har nok du behov for å bevege deg litt etc, så da kan du prøve å få valpen å sove i transportkassen. Valpen vil jo leke litt også når den er våken, så håper det er litt gulvplass å bevege seg på. 

Til tissinga, så må du bare ha med masse tørkepapir, og tørke opp hver gang. Ta med en type kjøkkenrengjøring-spray, så du kan spraye litt etter du har tørket opp, og tar et siste tørk med kjøkkenrengjøring-sprayen. For at det ikke skal bli mye uro med at du må ut å kaste det brukte tørkepapiret, kan du kjøpe deg hundeavførings-poser, knytt de godt igjen etter du har tørket opp tisset, så det ikke blir lukt i kupeen, og samle alle de små hundeavføringsposene i en vanlig dagligvarepose, så har du alt innen rekkevidde, og slipper å gå på toalettet hele tiden. 

Ta med stor flaske med vann og liten skål til valpen, så den har alltid tilgang på vann, og også har med mat og skål til den. 

Anonymkode: 1363a...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fryktelig dårlig ide. Tenk på de andre passasjerene!

Anonymkode: a9567...924

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å fly med den da? 
Hvis den ikke veier mer enn 8 kg med flybagen, så får du den med deg inn i kabinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet valpen min på 12 uker i Mo i Rana, det tar 13 timer med tog en vei :-) Det gikk kjempefint, han sov nesten hele turen faktisk! Tisset på ei avis. Det går fint!

Anonymkode: 82227...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta med mye tørkepapir,kladder/tisselaken.
biteleker og bitegodis

Snakk med konduktør,de pleier å være snille og si ifra når de stopper litt ekstra.

Tok selv tog i 10 timer  med en 4mnd valp ,gikk bra det

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...