Gå til innhold

Reiser bort en uke - hva skal en ha med i kofferten?


tonelise10

Anbefalte innlegg

I morgen reiser jeg bort og skal være borte en uke, målet er å ta med minst mulig siden jeg skal bruke både buss og fly (i Norge). 
Spørsmålet mitt er: Hva er et "MUST" en må ha med seg på tur? Hva ville du tatt med deg?

Venter med å pakke til kl 20.00 for da ser jeg hva slags gode forslag jeg har fått her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs jo hva du skal på reisen da? Jeg skal til England neste uke og skal kun ha med meg 2 bukser, 2 gensere, litt undertøy og sokker. Har så lite med meg fordi jeg skal kjøpe ting der. Pc og sånt tar jeg i håndbagasjen.

Du må jo se selv hva du vil ha bruk for på turen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderman

Toalettmappe, penger, komfortable klær til reise i, musikk, sokker, undertøy og klær som passer seg til det du skal gjøre på turen.

Og reisepute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Nå skal jeg innrømme noe - jeg har skrevet pakkelister i over tjue år. Om jeg skal bort to dager eller to måneder - pakkelista må være på plass. Og etter tjue år med ei slik liste, så kan jeg telle på fingrene de tingene jeg har glemt (fordi jeg glemte å skrive de på pakkelista). 

Men uansett - pakking. Jeg pleier å sette opp er ruteskjema med dag, som igjen deles inn i dag/kveld evt. morgen/dag/kveld. Og så skriver jeg inn hva jeg skal ha på meg i den og den tidsbolken. Ved å ta med enkle og klassiske klær, er det enkelt for meg å rotere og kombinere de. Gitt at det var jeg som skulle bort for ei uke, så ville lista mi ha sett noe slik ut (jeg reiste til USA med litt mer enn dette i kofferten, og var der i tre uker):

- to bukser (ei til å reise i)

- ei hvitskjorte (kan brukes alene eller med genser)

- to ullgensere - en tykk og en tynn (reiser i tykk ullgenser)

- tre singletter

- to par "penere" t-skjorter (kan kombineres med genser og bukser, reiser i ei av skjortene)

- et skjerf (har på under selve reisa)

- gode sko til å gå lenge i + et par med høyere hæl

- nok truser og sokker, men bare tre BH-er

- kåpe/jakke (også på under reisa)

I tillegg kommer pass, penger/kredittkort, mobiltelefon + lader, husnøkler, kosmetikk/toalettsaker (bruker å fylle over på småflasker evt. ta med prøver som ellers ligger og hoper seg opp), samt skrivesaker og skriblebok. 

Jeg misliker å reise med mye bagasje, så jeg prøver å minimere mengden jeg tar med meg ned til et absolutt minimum. Etter mange år med reising så har jeg fastslått at man (jeg) klarer meg med ganske lite. 

Forøvrig, den optimale reisejakken vinterstid er i min mening en duffelcoat. Varm, store lommer som rommer billetter, penger, og mobil ++. I tillegg kan man bruke den som teppe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart til Spania.  Jeg tar med noen truser og longs. Truser kjøper jeg på stedet.  Har med ett utvalg av kjoler og noen smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...