Gå til innhold

Hvis du går naken i ditt eget hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nekter å kle på meg om jeg skal en tur på toalettet eller kjøkkenet fordi naboen kan risikere å bli støtt.

Nå er det sagt at jeg holder et øye med vinduene - avhengig av hvor trøtt jeg er - så det slipper å bli for mye dinglende tisselur på naboen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er straffbart å blotte seg for andre, og straffbart å krenke en annens fred, ved å f.eks. kikke i vinduer.

I begge sammenhengene er det likevel en forutsetning med forsett. Altså at du blotter deg bevisst for naboen, og oppsøker ham med din nakenhet, eller at du går inn i hagen til naboen og titter gjennom vinduene hans mens han er naken.

Det er et gammelt munnhell at om kvinne ser naken mann er det blotting, mens om mann ser naken kvinne er det kikking. Som illustrert er det mest et munnhell, og i liten grad sant, i juridisk forstand.

Du plikter ikke å dra for gardinene om du skal være naken hjemme. Om naboen blir støtt kan han se en annen vei den tiden det er et problem. 

Om det er bra for naboskapet å sprade rundt naken om naboen kan se det, og du vet at han ikke liker det, er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å gå naken når jeg har dusjet, og det meste naboene kan se  er overkroppen min om de blir stående å stirre. Det får man nesten tåle. Så har jeg også hatt et par kjærester som har gjenboere som nok kan se mer om de tilfeldigvis skulle stirre inn vinduene deres, men jeg gidder ikke kle på meg for å stå opp og gå på do osv. Igjen, det får folk tåle, og om man velger å bli støtt får man bare bli det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man holder seg 1m unna vinduet er det greit. Nå er det forøvrig ikke et generelt forbud mot nakenhet i Norge. Hvis du går ute i naturen i områder med lite mennesker må du være forberedt på at du kan møte mennesker som har lov til å være nakne.

Anonymkode: fd75d...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...