Gå til innhold

Bryllup i New York


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått invitasjon i posten og bryllupet skal være i New York i august. 

1. Billetter for 2 en langhelg 

2. Hotell i new York koster skjorta

3. De ønsker gaver i tillegg og det var ikke småtteri heller. 

 

Vi har bestilt oss en tur til USA i mai og da fikk jeg beskjed av bruden om å utsette turen til august. Turen hadde vi lenge planlagt og bruden hadde ikke nevnt noe om at de skal gifte seg i NYC. Hun forlovet seg i sommer og da hadde planen hennes vært at de skulle gifte seg i Oslo. Lokalet hadde hun allerede booket samme uka hun forlovet seg. Da jeg spurte henne om hvorfor hun venta med å fortelle om endringene, sa hun at hun ville holde det hemmelig fordi hun var redd for at andre giftesyke bruder ville stjele ideen hennes. Også avsluttet hun med at hun blir dødelig fornærmet hvis vi (jeg og mannen) ikke kommer. Jeg svarte med å legge på. Det var kanskje en barnslig reaksjon fra meg, men la på for å spare henne den tiraden jeg lirket av meg rett etter at jeg la på. Turen til USA har vi booket og planlagt for lenge siden og hun har visst om planene våre. Det er ikke bare å utsette turen for vi skal reise med noen venner som ikke er invitert til bryllupet. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 368e7...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre det var veldig nære venner/familie eller jeg vant i lotto ville jeg beholdt mine planer og ikke dratt i bryllupet. 

Endret av Tonio
skriveleif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i å utsette turen. Ikke dra i bryllupet. Spesielt siden vedkommende faktisk sier at de blir dødelig fornærmet hvis dere ikke kommer. Får være grenser for selvopptatthet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt på ferieturen dere hadde planlagt. Har dere råd så dra i bryllupet,men New York er dyrt,spesielt nå når dollarn er så høy. Hvis bruden har null forståelse for det,så sier det mer om henne enn om dere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha latterlig! 

 

(av bruden altså. Du reiser selvsagt på ferien i mai, og drar ikke i bryllupet i august med mindre dere plutselig får masse penger til overs e.l. Mulig jeg ville sendt en LITEN hilsen til dem, men da bør bruden endre holdning. Hvis ikke hadde jeg kanskje sendt et kort med "takk, men nei takk")

Anonymkode: af79e...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Jeg har tydeligvis gjort riktig valg og sa at vi fortsetter turen som planlagt og at vi kommer til å takke nei. Da ble jeg blokkert på Facebook. 

Jeg tviler sterkt på at det vil komme mange i bryllupet, for gjestene må betale for mat og drikke selv, i tillegg til bryllupet. Det er egentlig ikke noe problem for oss å reise, for vi kan bo hos familie der, men kjenner at jeg mistet lysten da hun truet med å bli dødelig fornærma. 

Andre familiemedlemmer av henne kan ikke bare slippe alt de har og reise til NYC pga økonomi og helse. 

Anonymkode: 368e7...d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reis på ferien, kos dere og drit i bryllupet. Blir hun sur, så la henne bli det.

Anonymkode: cdb40...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere skal reise på den ferien dere har planlagt. At bruden blir sur for at dere ikke kommer i august er for dumt, og er hennes problem. Det er jo tross alt ganske dyrt å reise til New York. Og velger man å legge bryllupet sitt til New York så må man da også påregne at det er noen som ikke kommer pga geografi. Dersom jeg skulle gifte meg og hadde lagt bryllupet til et sted hvor folk måtte reise et stykke og betale for overnatting så hadde jeg vært glad for at de kom og brydd meg lite om gaver.

Dette er en av flere tråder her hvor jeg leser om bruder som blir sur og fornærma for at folk enten ikke kommer eller forlover er gravid. Det virker som en del mister helt hodet av et bryllup, man kan jo ikke forvente at hele verden skal tilpasse seg sitt eget bryllup. Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente faktisk at jeg ble irritert til og med provosert av denne heksa av en brud! Hvem tror hun at hun er? Dronningen? 

Kos deg på tur i mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på tur i mai, er mye bedre å reise til NYC i mai og bare ha seg selv og tenke på, eller reise i august og danse etter pipa til bruden.. Tror ikke det blir mye ferie da, for hun høres mildt sagt krevende ut :P 

"Redd for at noen skal stjele ideen hennes"? Hun er ikke den første, og heller ikke den siste som gifter seg i New York.. De fleste velger det bort fordi de ønsker at flest mulig skal kunne delta i bryllupet sitt, og har forståelse for at folk ikke har råd til dyre flybilletter og opphold i en spinndyr by, spesielt nå som dollaren er så høy i forhold til krona.. :P

Nei, nyt ferien i mai, og tenk good riddance hvis du aldri snakker med bruden igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde revurdert vennskapet til en så kravstor og selvopptatt venninne. Forventer man at folk skal reise så langt kun for sin egen skyld, får man betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt ferien deres uten å tenke på bruden hun er bare selvopptatt.

Ingen oppegående mennesker krever at folk skal reise halve jorda rundt for egne penger for å komme i et bryllup og samtidig ta seg friheten til å kreve dyre gaver i tillegg til reiseutgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hart hørt om mange bridezillas, men hun her tok virkelig kaken. Alt fra å forvente at gjestene skal bruke usannsynlige summer på hennes dag, endre planer på kort varsel, toppet med den ufordragelige reaksjonen. Nei, hun her trengte å få høre at jorda ikke kretser rundt hennes akse, bryllup eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...