Gå til innhold

-hva hjelper mot "uro" i kroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hjelper deg når du har en "uro" i kroppen?

Noen ganger hvis jeg har mye å tenke på, mye jeg skal gjøre, opplever stress osv, så får jeg en uro i kroppen. Kroppen klarer ikke å stille seg inn mot det normale. Dette er ganske slitsomt. Det er ikke slik at jeg sitter hjemme bare for å kjenne på uroen. Jeg kommer meg ut for å trene, være sosial ol. Men uroen henger da med meg. 

Dette skjer ikke daglig, men i perioder. Jeg vil ikke kalle det angst heller. 

 

Anonymkode: 6b2f3...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hva grunnen er. Er det pga stress? Er det oftere når du er stresset? I så fall er svaret så "enkelt" at du må stresse ned. Søk opp noe rolige meditasjonsvideoer på youtube, mediter. Legg deg på sofaen og pust.

Dersom du prøver å overse uroen og går på trening for å slippe å tenke på den, så er der en viss sjanse for at det kan utvikle seg til angst da du aldri innser hva som stresser deg. Kanskje du stresser over noe hverdagslig og forteller deg selv "det er ikke noe å stresse over". Derfor innser du ikke hvor mye det plager deg, fordi du rasjonelt ikke innser at det faktisk er et problem.

Kjenn etter i kroppen. Er du stresset akkurat nå? Trekk pusten. Hva gruer du deg til? Hva har du helst ikke lyst å gjøre, men som du føler du burde eller må gjøre?

Anonymkode: f6924...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finne ut hvorfor du er stresset. Yoga kan hjelpe.

Anonymkode: 80674...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Dersom du prøver å overse uroen og går på trening for å slippe å tenke på den, så er der en viss sjanse for at det kan utvikle seg til angst da du aldri innser hva som stresser deg.

Dette kan jeg skrive under på!! Har vært feildiagnotisert i mange år. Slitt med uro og stress i kroppen så lenge jeg kan huske, og da kroppen en dag sa stopp, ble jeg sendt til psykolog og fikk diagnosen angst bla. Etter å i så mange år forsøkt å finne strategier på å holde uroen i sjakk, og så hard måtte kjempe for å klare å være på jobb, utviklet jeg angst mot å være inne i rom med andre mennesker. Fikk beskjed om å eksponere meg. Jo mer eksponeringstrening, jo verre har jeg blitt. Uroen forsvant jo ikke. Jeg havnet ofte i konflikt med kollega fordi uroen jeg så hardt forsøkte å kontrollere, førte til plutselig sinneutbrudd. ( og ofte pga bagateller). Status i dag er at jeg er uten jobb, den sosiale angsten er sterkere enn noen sinne, og jeg har helt mistet troen på at jeg noen sinne vil kunne fungere i jobb og sosialt, pga mange misslykkete forsøk på å komme tilbake i jobb.

Anonymkode: 80647...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...