Gå til innhold

Baby har endret adferd i magen - normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 27. 

Frem til uke 25/26 så har det vært harde, tydelige spark jevnlig. Nå er er det mer som at jeg kjenner baby ved at baby beveger seg sakte inni magen innimellom. Jeg merker at det blir stramt et sted på magen, også kjenner jeg der med hånden. Da kjenner jeg ben osv. Men bevegelsene er ikke så 'tydelige' og hyppige som før. 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: f3049...08e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden dette er nytt i forhold til forrige uke, kontakt føden og spør for sikkerhetsskyld. Bedre med en telefon for mye enn en for lite! :) klem

Anonymkode: 12cea...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde her når mini begynte å få det trangt. Nå er jeg i uke 35 og det er stort sett bare langsomme bevegelser.

Anonymkode: 00f19...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 27. 

Frem til uke 25/26 så har det vært harde, tydelige spark jevnlig. Nå er er det mer som at jeg kjenner baby ved at baby beveger seg sakte inni magen innimellom. Jeg merker at det blir stramt et sted på magen, også kjenner jeg der med hånden. Da kjenner jeg ben osv. Men bevegelsene er ikke så 'tydelige' og hyppige som før. 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: f3049...08e

Hei. Jeg opplevde samme som deg. Husker ikke nøyaktig når i svangerskapet, men var et pat ganger bevegelsene endret seg. Dette var fordi babyen ble større og det ble trangt. Så lenge du fortsatt kjenner bevegelse regelmessig så skal alt være i orden. Sett deg og slapp av litt og kjenn sparkene/dultene neste gang hen er våken inni magen, så kjenner du aktivitetsnivået bedre.

Åh! Og et lite gøy tips: ta og film hvordan magen beveger seg, gjerne flere ganger utover i graviditeten. Helt fantastisk merkelig å se igjen når babyen er født og ligger i armkroken :) 

Anonymkode: d0667...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme opplevelse som deg på omtrent samme tidspunkt. Men mantraet er jo; kjenner du store forskjeller i liv, ta kontakt med føden (evt. - når det ikke er akutt - jordmor i kommunen, hvis du får oppfølging av henne). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det akkurat slik du beskriver i disse ukene, så valgte å ringe føden for sikkerthrtsskyld, og de ba meg komme på en sjekk :) baby har mest sannsynlig endret stilling og sparker bakover eller opp i fostervannet. Er kun i uke 29 nå, men nå er det litt mer tydelige spark igjen, sammen med bevegelsene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...