Gå til innhold

Jeg savner en kjæreste! (har aldri hatt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sunflower-Delight
2 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig å savne noe man aldri hat hat.

Er vel mest det å lengte etter noe en ser på som viktig for en å oppleve. For eksempel; Mange går inn i forhold med tanken på at da vil livet deres bli mye bedre og de vil bli lykkeligere som person, helt til de innser at forhold betyr at det kreves mye arbeid og egen offring fra deres side. ;)

Men tilbake til ts; Sjølv om det å gå inn i ett forhold ikke alltid er en dans på roser, hvis en er villig til å jobbe med forholdet og ofre en del av sin egen tid på dette, så er det mye verdt det. :) Så lenge du ikke går inn i ett forhold fordi du mener det vil gjøre livet ditt bedre eller at du vil bli mer lykkelig av det, for noen forhold kan også ha sine kvaler like mye som singellivet kan være det for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Uhørt skrev:

Er da du som holder på med dette ikke all verdens? Er det det samme som ingenting? For om det ikke er det hvorfor skriver du det i flere poster?

Skjønner at du mener det er innafor å ikke ha all verdens erfaring som voksen mann 24. Men er det innafor å ikke ha noe erfaring som voksen mann 24 år?

"Ikke all verdens" er et helt vanlig uttrykk, som betyr fra lite/ingenting til mer. Når jeg valgte å bruke det uttrykket så hadde jeg ingen anelse om at du skulle henge deg så opp i det. Jeg beklager ordvalget mitt, i og med at vi tolker det på forskjellige måter. 

For meg og i min omgangskrets så er det innafor med ingen erfaring ja. Kanskje ikke for alle andre, og det er helt greit :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig å savne noe man aldri hat hat.

Jeg mener at man ikke nødvendigvis trenger å ha opplevd kjærlighet for å savne det. Lever man lenge nok så blir man fortalt via venner, familie, bekjente, media, underholdning, og samfunnet generelt, hva kjærlighet er, hva det gjør med en, og hvorfor man "må" ha eller oppleve det. Da kan man kjenne et savn etter følelsen av å ha noen å dele livet med, noen å dele opp- og nedturer med, og følelsen av å bli elsket og begjært av et annet menneske, selv om man faktisk ikke vet hvordan dette føles, eller oppleves, og det kan være en tom følelse som gjør at man blir ensom og fortvilet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Uhørt skrev:

Men er det innafor å ikke ha noe erfaring som voksen mann 24 år?

Litt usikker på hva du mener her, så må nesten bare spørre. Mener du at en uerfaren mann på 24 år er mindre verd, eller er et dårligere menneske?

Beklager om jeg er helt på jordet. :-)

Endret av Miklo Velka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Edain skrev:

"Ikke all verdens" er et helt vanlig uttrykk, som betyr fra lite/ingenting til mer. Når jeg valgte å bruke det uttrykket så hadde jeg ingen anelse om at du skulle henge deg så opp i det. Jeg beklager ordvalget mitt, i og med at vi tolker det på forskjellige måter. 

For meg og i min omgangskrets så er det innafor med ingen erfaring ja. Kanskje ikke for alle andre, og det er helt greit :-) 

Ikke all verdens betyr et lite antall. Ingen betyr ingenting. Og det er det forskjell på.

Fint at du ikke dømmer menn på 24 med ingen erfaring da. Men det er et tema som ikke er noe kult i møte ikke fullt så bekjente personer. Og det er ikke så greit. Ellers så hadde ikke TS laget denne tråden.

Endret av Uhørt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve
34 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg kan ikke helt se hvordan det er mulig å savne noe man aldri hat hat.

Selvfølgelig går det ann!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Litt usikker på hva du mener her, så må nesten bare spørre. Mener du at en uerfaren mann på 24 år er mindre verd, eller er et dårligere menneske?

Er vel mindre verdt blandt kvinner som ønsker en mann på 24 år er det ikke? Kun på kjærestemarkedet så er ikke verdien helt på topp.

Men som venn er han ikke mindre verdt. Og man er ikke et dårlig menneske selv om man ikke har tatt i en kvinne.

Der har du vel svarene du søker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Uhørt skrev:

Ikke all verdens betyr et lite antall. Ingen betyr ingenting. Og det er det forskjell på.

Fint at du ikke dømmer menn på 24 med ingen erfaring da. Men det er et tema som ikke er noe kult i møte ikke fullt så bekjente personer. Og det er ikke så greit. Ellers så hadde ikke TS laget denne tråden.

Jeg tar selvkritikk på ordvalget mitt, jeg trodde at du skulle klare å se gjennom det og forstå poenget mitt, noe som ikke ble helt poengtert. Beklager det. 

Det kan jeg forstå, men er det slik at man må utbrodere om egne erfaringer til mindre bekjente mennesker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uhørt skrev:

Er vel mindre verdt blandt kvinner som ønsker en mann på 24 år er det ikke? Kun på kjærestemarkedet så er ikke verdien helt på topp.

Men som venn er han ikke mindre verdt. Og man er ikke et dårlig menneske selv om man ikke har tatt i en kvinne.

Der har du vel svarene du søker.

Nei det er han ikke, for noen kvinner er han mer verdifull. 

Anonymkode: bef48...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Edain skrev:

Det kan jeg forstå, men er det slik at man må utbrodere om egne erfaringer til mindre bekjente mennesker? 

Nei. Men må vi gå helt ut å utbrodere? Det holder når tema dukker opp. Hva gjør man med smalltalken? http://forum.kvinneguiden.no/topic/1004039-jeg-savner-en-kjæreste-har-aldri-hatt/?do=findComment&comment=17665557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er han ikke, for noen kvinner er han mer verdifull. 

Anonymkode: bef48...638

Men så var det å finne disse da. Først endel avvisninger før man finner disse.

Endret av Uhørt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som er 1-3 år eldre som heller aldri har hatt en kjæreste! Utover i tråden her fikk jeg følelsen av at det handlet om å være jomfru og? Eller er jeg helt på bærtur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Uhørt skrev:

Men så var det å finne disse da. Først endel avvisninger før man finner disse.

Det samme gjelder for jenter. Ei venninne på 26 er fortsatt jomfru, alle gutter som finner ut av det løper og hører aldri fra seg igjen. For hun må det jo feile noe sykt! Det gjør at hun føler seg enda mer som et utskudd og vil derfor ikke prøve mer. Dette er like kjipt for ei jente som en gutt. Du er like usikker og føler deg like rar.

http://www.dagbladet.no/2012/05/23/sport/ol_i_london/hekk/lolo_jones/21729409/
"Da jeg var 22, 24, var det søtt. Men fra 24 til 29 er det ikke søtt. Mange dømmer deg, og mange gutter ringer aldri tilbake etter at de finner det ut, sier hekkeløperen."
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sofia123 skrev:

Det samme gjelder for jenter. Ei venninne på 26 er fortsatt jomfru, alle gutter som finner ut av det løper og hører aldri fra seg igjen. For hun må det jo feile noe sykt! Det gjør at hun føler seg enda mer som et utskudd og vil derfor ikke prøve mer. Dette er like kjipt for ei jente som en gutt. Du er like usikker og føler deg like rar.

http://www.dagbladet.no/2012/05/23/sport/ol_i_london/hekk/lolo_jones/21729409/
"Da jeg var 22, 24, var det søtt. Men fra 24 til 29 er det ikke søtt. Mange dømmer deg, og mange gutter ringer aldri tilbake etter at de finner det ut, sier hekkeløperen."
 

Hun skriver at det er vanskelig å beholde jomfrudommen. For menn er det fantastisk enkelt.

Anonymkode: d7cce...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Uhørt skrev:

Men så var det å finne disse da. Først endel avvisninger før man finner disse.

Er det du som er ts?

Anonymkode: 061d3...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver at det er vanskelig å beholde jomfrudommen. For menn er det fantastisk enkelt.

Anonymkode: d7cce...593

Og at det er vanskelig å treffe menn for de stikker når de finner ut av at hun er jomfru. Akkurat som med venninnen min. Hvordan skal man få seg kjæreste hvis de stikker av fordi du ikke har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Sofia123 skrev:

Og at det er vanskelig å treffe menn for de stikker når de finner ut av at hun er jomfru. Akkurat som med venninnen min. Hvordan skal man få seg kjæreste hvis de stikker av fordi du ikke har erfaring?

Hun er personlig kristen og sparer seg til ekteskapet. Det er DET som skremmer menn, ikke spesifikt det at hun er jomfru.

Anonymkode: d7cce...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er personlig kristen og sparer seg til ekteskapet. Det er DET som skremmer menn, ikke spesifikt det at hun er jomfru.

Anonymkode: d7cce...593

Det vet de jo før de treffer henne. Hun er profilert.

Hvorfor løper guttene fra venninnen min når de finner ut av at hun er jomfru? Hun er ikke personlig kristen. Kom med så mange unnskyldninger du vil, men menn idag er ikke noe bedre. Derfor blir det vanskelig for både gutter og jenter uten erfaring å få seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sofia123 skrev:

Det vet de jo før de treffer henne. Hun er profilert.

Hvorfor løper guttene fra venninnen min når de finner ut av at hun er jomfru? Hun er ikke personlig kristen. Kom med så mange unnskyldninger du vil, men menn idag er ikke noe bedre. Derfor blir det vanskelig for både gutter og jenter uten erfaring å få seg det.

Hvorfor forteller hun det? Når i sjekkinga dukker dette opp? Er hun i ferd med å med seg en fyr fra fyren, sier, "du, jeg er jomfru altså", og han dropper det?

Anonymkode: d7cce...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...