Gå til innhold

Spedbarn 2 måneder med skurv


V.S.

Anbefalte innlegg

Hei. 

Mitt spedbarn på to måneder har hatt skrurv i ett par uker. Brukt babyolje og sånn olje fra apoteket som er anbefalt på apoteket sine nettsider. Det forsvinner, men dagen etter kommer det tilbake. Lest i flere forum at foreldre skriver at det forsvinner, men ikke at det kommer tilbake dagen etter. Er det "sunt" å vente ett par dager og prøve igjen? Hvis det bare dukker opp igjen er det vits? Bare la det gå sin gang? Stakkar, ser jo ikke fint ut i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke synd på barnet:) går over etterhvert!:)

Anonymkode: 9aec4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på FEM som enda har bittelitt skurv i hodebunnen! Jeg fjerner, men det kommer igjen. Da han var baby hadde han skikkelig mye, nå er det nå bare en liten flekk igjen som kommer og kommer. 

Så ikke stress med det tenker jeg.. Fjern det jevnlig, men vær forberedt på at det kommer igjen. Jeg brukte å smøre godt med olje, la det sitte i litt og deretter kamme gjennom håret ørten ganger. 

Anonymkode: ba0b1...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår lillemann forsvant det av seg selv etterhvert :) ikke noe å stresse med

Anonymkode: 83260...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal la det være :)

Jeg tok bort litt forsiktig sånn innimlellom, og han hadde det en stund. 

Men du skal atlså foreløig la det være, og barnet har overhodet ikke vondt. Dette er like vondt for ham som om du glemmer barbere leggene et par tre dager. Ingen krise i verden, mao.

Anonymkode: e9896...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har også det, 9 uker gammal. Hadde det ganske kraftig for ei uke siden. Badet han med olje... Så helt sjukt ut rett etterpå, men dagen etter forsvant 80% av det... Nå er det litt her og der igjen... Er vel individuelt hva som hjelper på babyer 🙈 Men som de over sier, det kommer til å gå over med tiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt av en barnelege å kjøpe en shampoo mot "cradle cap" som det heter på engelsk. Hos oss forsvant skurvet etter 2 runder med shampoo. De har den ikke i Norge, så hun sa jeg kunne bestille den fra danske apoteker

https://mecindo.dk/dentinox-shampoo-mod-seborrhoisk-eksem-skaeleksem.html

Anonymkode: c1e3c...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bepanthen salve, hadde det i over natten, skylte det ut dagen etter å har ikke sett skurv siden. Den var sykt effektiv.  Det er en ganske feit krem så legg et håndkle eller noe i sengen så det ikke smitter av på Sengtøy 😄 

Anonymkode: 24678...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...